Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@03:17:08 GMT

شمخانی: برای توافقی قوی وارد مذاکرات شدیم

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۸۱۴۳

شمخانی: برای توافقی قوی وارد مذاکرات شدیم

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز چهارشنبه میزبان شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر بود که به تهران سفر کرده است که طی این دیدار، مسائل دوجانبه و منطقه‌ای، آخرین تحولات سیاسی و امنیتی و همچنین برخی پرونده‌های مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمخانی در این دیدار به تبیین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و نقش محوری همسایگان در روابط خارجی کشورمان پرداخت و خاطر نشان کرد که سیاست دائمی ایران در قبال همسایگان توسعه روابط همه‌جانبه و راهبردی، توأم با حسن همجواری است.

وی، تروریسم و صهیونیسم را دو عنصر اصلی ایجاد ناامنی در منطقه عنوان کرد و افزود: هر ائتلافی با رژیم صهیونیستی، ولو غیرامنیتی و غیرنظامی، ثبات و امنیت منطقه را تهدید خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خاطر نشان کرد : رفتار ایران در منطقه نشان داده که جمهوری اسلامی همواره به امنیت جمعی و حفظ تمامیت ارضی کشورها به عنوان یک راهبرد دائمی اهتمام داشته است.

وی ادامه داد: محکومیت اشغال کویت توسط صدام و حمایت از قطر در مقابله با زیاده‌خواهی و زورگویی برخی کشورهای منطقه از مصادیق بارز چنین راهبردی است.

شمخانی، رویکرد ایران در مذاکرات هسته‌ای را دستیابی به توافقی قوی، پایدار و قابل اتکا توصیف کرد و افزود: تحریم‌های ظالمانه علیه ایران باید به‌گونه‌ای برداشته شود که همه کشورها بتوانند با حفظ منافع بلندمدت به‌راحتی در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: ایران با هدف دستیابی به توافق، دور جدید مذاکرات در وین را آغاز کرد و با اراده جدی تا احقاق حقوق قانونی خود چون گذشته به دیپلماسی پایبند خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی مذاکرات هسته ای مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

انتخاب عاطفه خادمی، بر اساس ماده واحده تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی در جلسه اسفند سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز بر اساس مصوبه بهمن ۱۴۰۲ شورای معین این شورا به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.

پیش از این سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بود.

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد