Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس از وجود ۶۰۰ هزار خانه خالی در کشور خبر داد و گفت که قانون مالیات بر خانه‌های خالی به خوبی اجرا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی طرح‌های دولت در حوزه مسکن که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران مرکز برگزار شد گفت: مسکن به دلیل اهمیتی که دارد از همان ابتدا تامین آن در قانون اساسی به دولت محول شد و در این ۴۰ سال نیز هم ساخت مسکن با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده به گونه‌ای که تاکنون طرح‌های زیادی در این حوزه اجرا شده که موفق‌ترین آن طرح مسکن مهر بوده که توسط آقای نیکزاد با یک اقدام جهادی و انقلابی انجام شد و تعداد قابل توجهی از مردم صاحب خانه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: متاسفانه بعد از دولت نهم و دهم که یورش سختی برای تامین مسکن برده شده بود دولت دوازدهم شیرازه مسکن مهر را به هم زد و گفت این طرح را قبول ندارد از این رو برخی از خانواده‌ها نیز نتوانستند به مسکن خود برسند به همین دلیل امروز شاهد تقاضای انباشته و فاصله عرضه و تقاضا در حوزه مسکن هستیم

شاکری با بیان اینکه امروز ۷ تا ده میلیون اقشار فاقد مسکن در کشور وجود دارد که باید به نیاز آن‌ها پاسخ داده شود تصریح کرد: ساخت سالانه یک میلیون مسکن از برنامه‌های رئیس جمهور بوده و این در حالی است که بازار مسکن به تنهایی با تولید مسکن مدیریت نمی‌شود و باید اتفاقات دیگری نیز بیفتد.

عضو کمیسیون عمران در ادامه به تعیین سقف اجاره بها در تهران و دیگر شهر‌های کشور اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح مشکلاتی ایجاد شده که از جمله آن‌ها انتشار آگهی‌هایی در خصوص تخلیه فوری بوده که وزیر راه و شهرسازی نیز نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده و اعلام کرد نباید چنین اقداماتی صورت بگیرد که این از تبعات تصمیم اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدی که از مسکن در دل مردم ایجاد می‌کند از معیشت نیز بالاتر است اظهار کرد: در قانون جوانی جمعیت یکی از وجوهات جوانی جمعیت تخصیص زمین به خانواده‌هایی است که جمعیت آن‌ها افزایش می‌یابد به هر روی این قانون قانون مترقی است که به تصویب رسیده است مضاف بر این قانون دیگری به نام قانون مالیات عایدی بر سرمایه قانونی وجود دارد که به خوبی اجرا نشده است و تنها اتفاق رخ داده این است که از سوی وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی وجود ۶۰۰ هزار خانه خالی در کشور گزارش شده و در گام بعدی به مالکان پیامک ارسال شده است.

شاکری با بیان اینکه متاسفانه دولت نیز در بحث پرداخت تسهیلات مسکن با بانک‌ها همراه شده تصریح کرد: سوال ما این است چرا در شورای عالی مسکن با بانک‌ها برخورد نمی‌شود معتقدم اگر با بانک‌ها برخوردی صورت نگیرد همین تعداد مسکن هم ساخته نخواهد شد.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه امروز شورای عالی مسکن به یک معضل تبدیل شده به گونه‌ای که با وجود عضویت وزیر اقتصادی، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه نمی‌تواند مشکل مسکن را حل کند تصریح کرد: باید تکلیف خود را با شورای عالی مسکن مشخص کنیم، چون با این مدل مالی کسانی که متقاضی دریافت مسکن بوده اند بند ج آن‌ها قرمز می‌شود بدون آنکه صاحب خانه شوند در واقع آن‌ها قید خانه را می‌زنند و به دلال‌ها می‌فروشند.

وی با بیان اینکه اگر مدل‌های مالی را درست نکنیم همان اتفاقی که برای مسکن مهر بعد از دولت احمدی نژاد رخ داد برای طرح مسکن سازی دولت سیزدهم نیز رخ می‌دهد از این حیث نگرانی‌ها به شدت بالاست اظهار کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده اند که بعد از پالایش تعداد آن‌ها به ۸۰۰ هزار نفر رسید و در نهایت ۲۰۰ هزار نفر دارای قابلیت خانه دار شدن بودند که تنها ۴۰ هزار نفر آن‌ها تعهد محضری داده اند و این در حالی است که معلوم نیست چه بلایی بر سر این ۴۰ هزار نفر هم بیاید.

شاکری با اشاره به اینکه ۹ دهک جامعه باید صاحب خانه شوند، اما ما باید خیلی نگران مسئله مالی ساخت مسکن باشیم اظهار کرد: در مجلس تصویب شد که ۲۰ درصد هزینه ساخت را متقاضی بیاورد و ۸۰ درصد آن نیز تسهیلات بگیرد و نرخ این تسهیلات نیز از ۹ تا ۴ درصد باشد تا مردم بتوانند اقساط را بازپرداخت کنند خیلی‌ها قادر به پرداخت اقساط خود نیستند.

وی به جلسه کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: هفته آینده نیز جلسه‌ای با وزیر اقتصاد برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم جلوی توطئه بانک‌ها برای اینکه زیراب تولید مسکن ملی را بزنند بگیریم.

وی با تاکید براینکه ما باید قاطعانه یک روش را در پیش بگیریم تا با توانمندسازی مردم آن‌ها صاحب یک خانه با تمام امکانات لازم شوند و تاکنون کار را نکرده ایم تصریح کرد: باید به مبالغ، جریمه‌ها و زمان بندی‌ها در قرارداد‌هایی که با سازندگان بسته شده ورود پیدا کنیم و در این راستا نیز ما امیدواریم وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی مسکن به طور مستمر و دائمی جریان ساخت مسکن را پایش کنند و ما هم در مجلس این وظیفه را داریم از پروژه‌ها بازدید کنیم و این اتفاق نیز در جریان است.

شاکری در ادامه به عدم موفقیت پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران اشاره کرد و افزود: این طرح به اهداف خود نایل نشده، چون از بین تمام کسانی که متقاضی دریافت این تسهیلات بوده اند تنها ده درصد به بانک‌ها معرفی شده اند با این وجود سوال این است با این ده درصد چه طور مشکل مسکن حل می‌شود البته در این رابطه نیز بانک‌ها بازی در می‌آورند و تقلب می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه انجام اقداماتی همچون پرداخت وام دیعه مسکن به مستاجران اقدامات موقتی است و اصل قضیه را حل نمی‌کند، ولی حداقل کاری است که از دست دولت برمی آید افزود: وزارت مسکن دارد از روی ناچاری اقداماتی در حوزه مسکن انجام می‌دهد، ولی باید هر چه زودتر بازر مسکن را به دست بگیرد و همه اقدامات را انجام دهد تا مسکن از حالت مافیایی و سوداگرانه خارج شود و این نیازمند یک عزم ملی برای ایجاد سامانه‌هایی از قبیل سامانه املاک و اسکان است.

وی با بیان اینکه مشکل مسکن ظرف دو سه سال و در بلند مدت با انجام برخی اقدامات قابل حل است تصریح کرد: اگر نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده اتفاق بیفتد تحول ایجاد می‌شود.

شاکری گفت: قرار است تا دو ماه آینده طرحی به مجلس بیاید که در این طرح رفع موانع سامانه املاک و اسکان و اجاره داری حرفه‌ای را نیز اضافه کرده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شاکری مافیا طرح عضو کمیسیون عمران شورای عالی مسکن هزار نفر بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است