Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مجلس یازدهم مصوب کرده که ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از تولید و صنعت در اختیار صنایع و کارخانجات قرار بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، رجب رحمانی امشب در آیین تجلیل از صنعتگران و واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان قزوین که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در سالن همایش‌های دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: مجلس یازدهم مصوب کرده که 32 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از تولید و صنعت در اختیار صنایع و کارخانجات قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تغییر سریع قوانین و مقررات و صدور بخش‌نامه‌های متعدد را از موانع بزرگ تولید در کشور دانست و اضافه کرد: برای ایجاد ثبات در حوزه تولید و اقتصاد باید قوانین مرتبط با تولید پایدار باشند. به همین خاطر مجلس به دنبال این است که اعتبارات قوانین در حوزه تولید و صنعت حداقل 5 ساله باشد تا تولیدکنندگان بتوانند با برنامه‌ریزی درست برای رشد تولید اقدام کنند.

رحمانی ادامه داد: در 4 دهه‌ای که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، متأسفانه میزان توجه به صنعتگران بخش خصوصی و حمایت از آنها اندک بوده است. با این حال صنعتگران برای اقتصاد و تولید این کشور هیچ چیزی کم نگذاشتند و عبور ما از گردنه سخت تحریم‌ها و جنگ اقتصادی به مدد حضور اثرگذار آنها حاصل شده است.

تولیدکنندگان نظرات خود درباره قانون برنامه هفتم توسعه را ارائه دهند

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب قریب‌الوقوع قانون برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در مجلس خبر داد و گفت: به همین خاطر تا وقت باقی است از تولیدکنندگان می‌خواهیم که نظرات و نقدهایشان درباره این قانون را هر چه زودتر در اختیار مجمع نمایندگان قرار دهند تا آنها را در مجلس منعکس کنیم.

رحمانی با بیان اینکه صنعتگران در شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی کار می‌کنند، افزود: در این شرایط سودهای کلان تسهیلات و وام‌های بانکی هم فشار زیادی به تولیدکنندگان وارد می‌کند که باید با کاهش این سودها و تقسیط آنها در بازه زمانی طولانی‌ مدت حداقل موانع داخلی تولید را از پیش پای آنها برداشته و از سختی‌‌های آنها کم کنیم.

وی ادامه داد: سود تسهیلات 18 درصدی اگر چه از تورم موجود کمتر است، اما با توجه به سود کم تولید مشکلات اساسی برای تولیدکنندگان درست می‌کند و به همین خاطر باید یا سود این تسهیلات را کاهش دهیم و یا میزان بازپرداخت اقساط آن را طولانی‌مدت کنیم تا صنعتگران کمتر برای پرداخت سود تسهیلات و جریمه‌ها تحت فشار قرار بگیرند.

دانشگاه‌ها برای توسعه صنایع هایتک و سبز در استان قزوین تلاش کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه 99 شرکت دانش‌بنیان تولیدی و صنعتی در استان داریم، گفت: با توجه به فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم با ایجاد ارتباط بین این شرکت‌ها و واحدهای صنعتی بزرگ استان از توان دانش‌بنیان‌ها برای ارتقای فناوری تولید در کارخانجات بزرگ استان استفاده کنیم.

عزیزالله افضلی اضافه کرد: امروز یکی از مشکلات صنایع و کارخانه‌های راکد و نیمه‌راکد ما کهنه شدن خطوط تولید یا توجه نکردن به تقاضا و نیاز روز بازار است که به این ترتیب شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به عنوان حلقه واسط بین بازار و صنایع مادر استان عمل کرده و نظام تولید و بازاریابی در این شرکت‌ها را به‌روز کنند.

وی با یادآوری اینکه قزوین یک استان دانشگاهی است، ادامه داد: بنابراین بستر تولید دانش‌بنیان در استان قزوین مهیاست؛ به شرطی که شرکت‌های تولیدی و صنعتی به دانشگاه‌ها اعتماد کنند و دانشگاه‌ها هم نیاز صنایع را شناخته و طرح‌های تحقیقاتی خود را به سوی رفع این نیازها سوق دهند.

حمایت از تولید داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار سازمان بنادرتصویب آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه سلامتحمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده ارکان مهم اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها هستند

افضلی با ذکر اینکه استقرار صنایع هایتک، سبز و دوستدار محیط زیست در سند آمایشی استان مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: به همین خاطر پارک‌ علم و فناوری و مراکز شتابگر دانشگاه‌های آزاد و بین‌المللی قزوین باید پای کار بیایند و واحدهای برتر خود در حوزه‌های هایتک و صنعت سبز را برای استقرار در شهرک‌های صنعتی به ما معرفی کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس کارگاه تولیدی دانش بنیان تولید ملی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس کارگاه تولیدی دانش بنیان تولید ملی حمایت از تولید همین خاطر استان قزوین دانشگاه ها دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: نیازمند افزایش اعتبار صندوق اعتباری فناوری مازندران هستیم و شرکت‌های فناوری به حمایت‌های متعدد برای تولید محصول نیاز دارند. - اخبار استانها -

کریم سلیمانی امروز در حاشیه نشست یوسف نوری؛ استاندار مازندران با دانش‌بنیان‌های استان به تسنیم گفت: نخستین نشست استاندار پس از انتصابش به عنوان نماینده عالی دولت در مازندران، با شرکت‌های دانش بنیان بود و این حاکی از ارج نهادن به این شرکت ها و فعالیت آنهاست.

وی با اعلام اینکه 144 شرکت دانش‌بنیان و 329 هسته فناور در مازندران وجود دارد، افزود: 956 محصول دانش‌بنیان در این شرکت‌ها تولید می‌شود که اگر حمایت شوند به یک هزار و پانصد محصول افزایش می‌یابد.

مدیرکل پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به وجود 12 مرکز رشد در استان، بیان کرد: بنا داریم برای کوتاه‌مدت و در یک و نیم سال و اندی این تعداد را تا دو برابر افزایش بدهیم.

سلیمانی ادامه داد: این مهم را از گلوگاه تا رامسر آغاز کرده‌ایم و اولویت با شهرهای کمتر برخوردار است تا مراکز رشد خلاق تسری پیدا کنند؛ هر خانه‌ای که فارغ‌التحصیل نخبه دارد و برنامه خاصی برای اشتغال ندارد، از این طریق یک سکوی پرشی برای رشد اقتصادی آنها ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نکات جالب برای سال جاری این بود که هسته‌های دانش‌آموزی و دانشجویی را شکل دادیم؛ زیرا مازندران یک استان دارای آموزش عالی قوی است و فرصت خوبی است که به نحو شایسته از آن استفاده کنیم.

مدیرکل پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به جلسه جامعه نخبگانی استان با یوسف نوری؛ استاندار جدید، گفت: با توجه به اینکه مجموعه ما دارای درجه یا سطح دو کشور است، از استاندار خواستیم که حمایت کنند تا ما هم به سطح یک و هم‌پایه اصفهان و شیراز برسیم چون این ظرفیت وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به صندوق اعتباری فناوری مازندران که در حمایت از جامعه دانش‌بنیانی استان نقش دارد، گفت: اعتبار این صندوق 32 میلیارد تومان است و باید پیگیری شود که به 200 تا 300 میلیارد تومان برسد و اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم امیدوار باشیم که ظرف یک دو سال آینده، تعداد محصولات دانش‌بنیان استان به یک هزار و 500 برسد.

به گزارش خبرنگار تسنیم، از مهمترین درخواست‌های جامعه فناور، دانش‌بنیانی و نخبگانی مازندران از استاندار جدید؛ در زمینه استاندارسازی محصولات، عملیاتی شدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رسیدن صندوق علمی – پژوهشی به جایگاه واقعی، رفع تحریم‌های داخلی و برگزاری نشست‌های مستمر بوده است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود