Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: برای تامین معیشت، تامین مسکن، هزینه درمان و ارائه خدمات توانبخشی و بهداشتی به معلولان با مشکلاتی مواجه هستیم که در خصوص حل این مشکلات نیازمند حمایت مردم و خیرین هستیم.

اصغر کاظمی روز چهارشنبه ۱۵ تیر در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی بیش از ۲ هزار معلول زیرپوشش بهزیستی هستند که این معلولان با مشکلات زیادی مواجه هستند، در مجموع نرخ معلولیت در این استان بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در کل کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار معلول زیرپوشش سازمان بهزیستی داریم، اضافه کرد: این افراد معلولانی هستند که به سازمان بهزیستی مراجعه کرده‌اند و قطعا تمام جامعه معلول ما نیستند و معلولیت بیش از این در سطح کشور پراکنده است.

 معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: با توجه به تورم جامعه علیرغم افزایش اعتبارات سازمان بهزیستی باز هم در ارائه خدمات به جامعه معلول دچار مشکل هستیم.

کاظمی با اشاره به سفر چهار روزه خود به خراسان جنوبی گفت: در این سفر با خانواده‌های دارای معلول دیدار خواهیم داشت و از نزدیک مشکلات آنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی نوع فعالیت‌ها و خدمات قابل ارائه در این مجموعه را پرشمار توصیف کرد و گفت: کارکنان بهزیستی ۱۸۰ نوع فعالیت را بدون اثرپذیری از تنگناهای مالی انجام می‌دهند.

کاظمی بیان کرد: خوشبختانه کارکنان بهزیستی با همه کمبودها و مشکلاتی که در زمینه مالی دارند و سختی کاری که باید انجام بدهند بدون هیچ کوتاهی در حال خدمت به مددجویان هستند.

وی اظهار کرد: فعالیت و ارایه خدمت در حوزه آسیب‌های اجتماعی که برعهده بهزیستی قرار دارد، نیازمند صبوری و تحمل زیاد است تا کمبودها و مشکلات اثری بر خدمتگزاری به مددجویان نداشته باشد، علیرغم سختی کار حقوق کارکنان مجموعه بهزیستی نسبت به سایر دستگاه‌ها بسیار پایین است که باید در تخصیص اعتبارات استانی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مجمع خیران کشور بهزيستي سازمان بهزیستی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند

سید ابراهیم رئیسی گفت: مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور امروز در جمع مردم جنوب غرب تهران گفت: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن‌ در همه عرصه‌های زندگی است.  آنچه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود داردبر اساس عدالت توزیع شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به موضوع انرژی گفت: امروز  طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

رئیس‌جمهور همچنین در زمینه اشتغال و مسکن بیان کرد: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم، امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد،‌ امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم. هم قانون می‌گوید و هم‌ نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

تکمیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور