Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه گفت که اتحادیه اروپا باید برنامه‌های اضطراری جهت آماده شدن برای قطع کامل گاز روسیه را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا به قانونگذاران اتحادیه اروپا در شهر «استراسبورگ» در فرانسه گفت: «ما همچنین باید اکنون برای اختلال بیشتر در عرضه گاز و حتی قطع کامل عرضه گاز روسیه آماده شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی گفت که با تشدید بن‌بست سیاسی با مسکو بر سر حمله به اوکراین، ده‌ها عضو اتحادیه تحت تاثیر کاهش یا قطع کامل عرضه گاز قرار گرفته‌اند.

فون درلاین ادامه داد: «ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه همچنان از انرژی به عنوان سلاح استفاده می کند. به همین دلیل است که کمیسیون در حال کار بر روی یک طرح اضطراری اروپایی است. ما باید همبستگی اروپا را فراهم کنیم.»

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا در حال حاضر تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده است. کشورهای اتحادیه اروپا ماه گذشته توافق کردند که تمام ذخایر گاز طبیعی در ۲۷ کشور عضو باید دستکم ۸۰ درصد ظرفیت برای زمستان آینده افزایش یابد تا از کمبود در فصل سرما جلوگیری شود. مقررات جدید همچنین می‌گوید که ذخیره سازی زیر زمینی گاز در خاک اتحادیه اروپا باید قبل از زمستان ۲۰۲۳ به ۹۰ درصد برسد.

اخیرا نیز رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت که اروپا باید برای قطع شدن کامل جریان گاز طبیعی روسیه آماده شود. «فاتین بیرول» رئیس آژانس بین‌المللی انرژی در گفت‌و‌گو با روزنامه «فایننشل تایمز» اظهار داشت: «اروپا باید برای قطع کامل گاز روسیه آماده باشد. هرچه به زمستان نزدیکتر می‌شویم، اهداف روسیه را بیشتر درک می‌کنیم.»

وی اضافه کرد: «من معتقدم هدف از قطع ارسال گاز این است که اروپایی‌ها از انبار گاز خودداری کنند و اهرم فشار روسیه در مذاکرات زمستان افزایش یابد.»

بیرول به عنوان ابزاری برای مقابله با بدترین اثرات چنین سناریویی، به دولت‌های اروپایی توصیه کرد که نیروگاه‌های هسته‌ای را فعال نگه دارند و سایر اقدامات احتمالی را نیز انجام دهند.

پیشتر نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته بود که تحریم‌ها شمشیر دو لبه بود و سران کشورهای اروپایی با اعمال محدودیت‌ها علیه روسیه، ضربه چشمگیری به اقتصادهای خود وارد آورده‌اند. وی افزود که خسارت‌های مستقیم اتحادیه اروپا از تحریم‌ها می‌تواند از ۴۰۰ میلیارد دلار در یک سال فراتر رود و هزینه آن نیز بر دوش شهروندان اتحادیه اروپا خواهد بود.

روسیه در پنجم اسفندماه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین به این کشور اروپایی حمله کرد و از آن زمان کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات به اوکراین به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زده‌‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری اروپا جنگ روسیه گاز مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری اتحادیه اروپا گاز روسیه تحریم ها قطع کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی، در و پنجره‌های فولاد را بست!

به گزارش "ورزش سه"، قرمزپوشان اهوازی که هفته پیش شکست تلخی را مقابل مس رفسنجان در خانه متحمل شدند و در جام حذفی نیز بازی نداشتند، از چند روز قبل برای مسابقه بعدی خود در لیگ برتر آماده می‌شوند.

عبدالله ویسی از روزی که هدایت فولاد را بر عهده گرفته، هنوز نتوانسته با این تیم به برد برسد و از طرف دیگر نتایج اخیر سبب شده تا فاصله این تیم مطرح با پایین جدول کمتر شود و آنها خطر سقوط را احساس کنند.

در چنین شرایطی ویسی تمهیدات ویژه‌ای را قبل از بازی با آلومینیوم اراک در نظر گرفته است؛ او که روز چهارشنبه در هفته بیست و پنجم لیگ برتر تیمش را در اراک به میدان می‌فرستد، تصمیم گرفته آرامش نفراتش را حفظ کند و برای این منظور آنها در سکوت کامل آماده می‌شوند.

در حالی که اکثر تیم‌های لیگ برتری از شرایط این روزهای خود هواداران شان را مطلع می‌کنند، بخش رسانه‌ای باشگاه فولاد با تصمیم عبدالله ویسی هیچ تصویری و خبری از آماده‌سازی این تیم منتشر نمی‌کند که این مسئله برای حفظ آرامش تیم در آستانه دیدار حساس با آلومینیوم است.

فولادی‌ها در روزهای گذشته مورد حمایت مسئولان کارخانه نیز واقع شدند و با اتحاد بیشتر کار خود را جلو می‌برند. آنها امیدوارند در سکوت کامل بتوانند شرایط خود را از نظر روحی و فنی بهبود ببخشند و مقابل آلومینیوم نمایش خوبی را ارائه کنند.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • ویسی، در و پنجره‌های فولاد را بست!
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد