Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و ۱۶۲ هزار و ۳۲۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۳۰ هزار و ۱۲۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۷۰ هزار و ۴۶۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۸ هزار و ۳۳۳ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» ۳۹۱ هزار و ۸۵۷ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۱ هزار و ۷۹۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رضائیان زاده گفت: با بستری ۲۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری هشت هزار و ۳۶ نفر است.

رضائیان زاده گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۶۲۱ هزار و ۴۸۳ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۹۵ هزار و ۸۹۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۱ هزار و ۳۸۶ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۸ هزار و ۶۰۹ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۹۰۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز کرونا ویروس ابتدای شیوع بیمار مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۳۹ نفر در حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت

به گزارش تابناک، جعفر معیادفر، رییس اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایلنا درباره حوادث جوی از اول فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: در این مدت ۱۲۰۴ نفر آسیب دیده از این حوادث بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۳۹ نفر جان خود را بر اثر حوادث جوی از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه رشد ۲ برابری داشته است. همچنین ۱۱۶۵ نفر در این مدت مصدوم شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹۷ درصدی داشته است.

رییس اورژانس کشور با اشاره به وقوع سیل در این مدت گفت: از ابتدای فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۴۱ نفر در سیلاب مصدوم و ۳۵ نیز براثر وقوع سیل جان خود را از دست داده‌اند. همچنین در این مدت ۲۴ نفر در طوفان مصدوم شده‌اند.

معیادفر خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین ماه تا ۱۵ اردیبهشت سال جاری ۶ مصدوم براثر ریزش کوه یا سنگ، ۱۰۶۹ نفر براثر گرد و غبار و ۲۰ نفر در سایر حوادث مصدوم شده‌اند. همچنین ۴ نفر بر اثر وقوع رعد و برق فوت شده و ۵ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید و دردناک از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای ؛ قصد فروش یسنا را داشتند
  • فوت ۳۹ نفر در حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس