Web Analytics Made Easy - Statcounter

آسیا تایمز نوشت: تحریم های آمریکا علیه روسیه، جهان را به سمت بحران و فاجعه غذایی پیش خواهد برد قیمت محصولات غذایی به سرعت رشد می کند، نهادهای بین المللی هم به این مسئله هشدار می د هند.

به گزارش مشرق، در حالی آمریکا، ‌این هفته را «حقوق بشر آمریکایی» نامیده است که به گواه تاریخ همه تحریم هایی که در در گوشه و کنار جهان امروزه می بینیم سرمنشا آن این کشور است، آمریکا با تحریم های گسترده ای که در جهان پیاده کرده به دنبال منافع خود است در عین حال شدید ترین نقض حقوق بشری را هم ایجاد کرده است، تحریم های این کشور در جهان انسان ها را از دسترسی به حداقل امکانات نیز محروم کرده، بحران غذایی، ‌ تورم، و نیز انواع مشکلات مالی کمترین چیزی است که تحریم های آمریکا جهان را با آن مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری آسیا تایمز در گزارشی نوشته است: تحریم های آمریکا علیه روسیه، جهان را به سمت بحران و فاجعه غذایی پیش خواهد برد، در حالی که همین الان ۸۰۰ میلیون نفر در جهان از ناامنی شدید غذایی رنج می برند قیمت محصولات غذایی به سرعت رشد می کند.

دبیر کل سازمان ملل متحد هم این فاجعه غذایی را بدین گونه به تصویر کشیده که «این واقعیت است تا زمانی که تولیدات کشاوری روسیه و اوکراین و نیز کود شیمیایی روسیه و بلاروس به بازارهای جهانی بر نگردد راهکار واقعی برای امنیت غذایی جهان وجود نخواهد داشت.»

این سخنان تنها از سوی دبیر کل سازمان ملل متحد نیست که درباره امنیت غذایی جهان و تاثیر تحریم های آمریکا هشدار می دهد بلکه نشست اخیر گروه ۷ به نبودن صادرات از سوی این کشورها بر تامین غذای جهان هشدار داده شد و از آن به عنوان بزرگترین تهدید به امنیت غذایی جهان یاد شده است.

رئیس بانک جهانی هم در اجلاس اخیر جی ۷ در این زمینه هشدار داده و گفته است شرایط عرضه غذا در جهان به اعتقاد بسیاری ازکارشناسان قریب الوقوع است و فاجعه انسانی در راها ست.

آندروبیلی، رئیس بانک انگلند نیز چشم انداز خود از تامین غذا در آینده را بسیار مبهم و تاریک عنوان کرده و گفته است: قیمت ها رو به افزایش است و این احتمالا موجب شود که دو اتفاق ناجور رخ بدهد نخست اینکه تهدیدی برای فقر و گرسنگی و قحطی به ویژه در بخش جنوبی دنیا ایجاد می شد و دوم اینکه استانداردهای زندگی در اکثر کشورها کاهش خواهد یافت.

جانت یلن رئیس خزانه داری آمریکا هم اعلام کرده که برآوردهای اولیه نشان می دهد تنها در منطقه آفریقا به دلیل رشد شدید قیمت ها ۱۰ میلیون نفر به فقرای این کشورها اضافه می شود.

برنامه غذای جهانی که زیر نظر سازمان ملل متحد است نیز اعلام کرده قرار است امسال برای تغذیه ۱۴۰ مییون نفر را در دستور کار داشته باشد که حداقل ۴۴ میلیون نفر از ۳۸ کشور جهان در آستانه رسیدن به فقر و گرسنگی هستند  که تعداد آنها تنها از سال ۲۰۱۹ تاکنون ۲۷ میلیون نفر اضافه شده است.

بر اساس اعلام برنامه غذای جهانی موسوم به WFP علاوه بر اینها مشکلات دیگری مانند تغییرات آب وهوایی، افزایشی قیمت مواد غذایی به مرز فاجعه رسیده است به عنوان مثلا در لبنان حداقل نیاز به موادغذایی در هر ماه ۳۵۱ درصد در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

در منطقه شمال جهان، اگرچه گرسنگی تهدید نیست اما استانداردهای زندگی در این کشورها به شدت پایین می آید و قیمت بالا باعث شده که این کشورها هزینه های زندگی به شدت رشد کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت حقوق بشر آمریکایی بانک جهانی خزانه داری آمریکا سازمان ملل متحد آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت تحریم های آمریکا میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • (ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»