Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد چهارشنبه در مراسم تقدیر از تلاش دهیاران که به مناسبت روز شهردار و دهیار در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی که از بطن مردم در حوزه مدیریت امور روستا مشغول به فعالیت می‌باشند، به عنوان بازوان دولت نقش مهم و تاثیرگذاری در اجرای مطلوب طرح‌های توسعه‌ای مناطق روستایی بر عهده دارند که اجرای دقیق مأموریت‌ها می‌تواند مردم را به ماندگاری در این مناطق ترغیب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: فعالیت‌های انجام شده در مناطق روستایی نباید فقط به طرح‌های هادی محدود شود بلکه امروز توسعه روستا به توجه همه‌جانبه به حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی نیاز دارد تا این مناطق، محل بهتری برای زندگی روستائیان شود.

فاتحی‌نژاد تصریح کرد: امروز مناطق روستایی به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی از تمامی امکانات و زیرساخت‌ها نظیر مناطق شهری برخوردارند و فعالیت‌ها باید به سمت تولید،  اشتغالزایی و اقدامات فرهنگی هدایت شود.

وی با اشاره به درهم تنیدگی بافت روستایی و مناطق شهری گفت: روستاهای قرچک از نظر جمعیت و ظرفیت‌های متنوع، از سطح یک روستا فراتر رفته و بیش از همه، دهیاران و مسئولان روستایی باید به این باور دست پیدا کنند که زندگی در این مناطق به خدمات عمرانی و رفاهی بیشتری نیاز دارد.

فرماندار قرچک تصریح کرد: امروزه شهرها و روستاها نه فقط به لحاظ وسعت و میزان جمعیت، بلکه از نظر حجم و تنوع فعالیت‌ها از اهمیت فراوانی برخوردارند و برنامه‌ریزی و مدیریت در این مناطق باید به گونه‌ای تنظیم شود که منجر به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شود.

وی تأکید کرد: دهیاران موظفند تا تمامی امور روستا از جمله خدمات و تسهیلات عمومی، توسعه اجتماعی و فرهنگی و کشاورزی و امور زیربنایی را به صورت کارشناسی دنبال کنند.


نماینده دولت در شهرستان قرچک با تأکید بر لزوم ایجاد تحول در کارکردهای مناطق روستایی گفت: مردم انتظار دارند تا وضعیت خدمت‌رسانی مناطق روستایی در مقایسه با سال قبل از پیشرفت بیشتری همراه شود که این مهم جر در تلاش و تعامل هر چه بیشتر دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی میسر نمی‌شود.
در پایان این مراسم از دهیاران شهرستان قرچک تقدیر شد.
قرچک شهرستانی تک بخشی است که از مجموع ۱۱ روستا، ۸ روستا دارای دهیاری است و ۳۰ درصد از جمعیت ۲۷۰ هزار نفری آن در مناطق روستایی سکونت دارند.
قرچک در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها قرچک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداري ها و دهياري ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قرچک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداري ها و دهياري ها قرچک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداري ها و دهياري ها مناطق روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم