Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایرنا ، در اولین شب عزاداری ایام مسلمیه هیئت های عزاداری شهر تهران و شهر ری با حضور در صحن مقدس شاه عبدالعظیم حسنی از درب بازار قدیم با گذشتن از بازارچه و برگزاری چهارپایه خوانی ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس آقا سید الکریم و عزاداری مقابل حرم از درب دیگر خارج شده و حضور چشمگیر عزاداران و دسته جات عزاداری در شب اول بسیار با شکوه در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، در روزهای پانزدهم، شانزدهم و هفدهم تیر ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء، میزبان مراسم سوگواری مسلمیه و میزبانی از هیئات مذهبی است.

بنا به این سنت دیرینه، جمعی از هیأت های عزاداری در قالب دسته های سوگوار از تهران و اقصی نقاط کشور در ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع)، در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام حضور یافته و به برپایی مراسم عزاداری می پردازند. 

در این سه شب دسته های سینه زن در صحن های حرم مطهر تجمّع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه جانسوز کربلای حسینی برپا می کنند.

آستان مقدّس طبق سنوات گذشته در آستانه فرارسیدن ایّام مسلمیه، با انجام تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم در حرم مطهر و همچنین تجهیز واحدهای مختلف اعم از انتظامات، دفاتر خدمات زائر، امور فنی، دارالشفاء کوثر، اماکن متبرکه، روابط عمومی و... در این شب ها، آمادگی های لازم را برای حضور هیأت های عزادار و عاشقان آل الله فراهم نموده است.

پوشش امنیتی و انتظامی و ترافیکی

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: پلیس ری برای برگزاری باشکوه مراسم مسلمیه و پوشش امنیتی و انتظامی و ترافیکی طرح های مربوطه و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان افزود: از امشب به مدت ۳ شب همکاران ما آماده باش ۱۰۰ درصد هستند.

وی ادامه داد: گروهان و گردان رزمی حضرت عبدلعظیم(ع) فرماندهی انتظامی شهرستان ری، یگان امداد، پلیس های تخصصی و سازمان دوم رزم ستاد، گروهان خواهران ام ابیها و گروهان های کمکی از یگان امداد فاتب در مراسم حضور فعال دارند.

وی خاطرنشان کرد: کل محدوده ی پیرامونی مراسم تحت پوشش پلیس است و از شهروندان می خواهیم تا همکاری لازم را با پلیس ری داشته باشند.

مراسم مسلمیه

به مناسبت فرارسیدن ایام مسلمیه، هیئت‌های مذهبی شهر تهران به اقامه عزا در رثای حضرت مسلم بن عقیل می‌پردازند امسال نیز آستان حضرت عبدالعظیم (ع) به همین مناسب پذیرای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت است. مجاوران، زائران و دسته جات مذهبی از سراسر کشور با شرکت در این مراسم که به مراسم مسلمیه معروف است در کربلای ایران به اولین شهید قیام امام حسین(ع) ابراز عشق و علاقه کرده و در رثای شهیدان کربلا به عزاداری می پردازند. دسته های سینه زن همچنین در صحنهای حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی به یاد نخستین شهید واقعه کربلای حسینی برپا می کنند.

مسلم بن عقیل کیست؟

در میان جوانان برومند «بنی‏ هاشم‏» مسلم، رزند عقیل یکی از چهره‏ های تابناک و شخصیتهای بارز، به شمار می ‏رفت. «عقیل‏» برادر حضرت علی(ع) و دومین فرزند ابوطالب بود. در ترسیم زیر رابطه نسبی مسلم، آشکارتر است ،ابوطالب - طالب - عقیل - مسلم - جعفر - علی - حسین بن علی، مسلم‏ بن عقیل، برادرزاده امیرالمؤمنین و پسر عموی حسین ‏بن علی بود.

دودمانی که مسلم در آن رشد یافت، دودمان علم و فضیلت و شرف بود و خاندانی که شخصیت انسانی و اسلامی مسلم در آن شکل گرفت، بهترین زمینه را برای تربیت و تکامل معنوی و حماسی مسلم فراهم کرد. از آغاز کودکی، در میان جوانان بنی‏ هاشم بخصوص در کنار امام حسن و امام حسین -علیهما السلام بزرگ شد و کمالات اخلاقی و بنیان ولایت و درسهای حماسه و ایثار و شجاعت را بخوبی فرا گرفت.

اجداد مسلم کسانی، چون «ابوطالب‏» و «فاطمه بنت اسد» بودند که در فرزندان خویش، شجاعت و ایمان و دلاوری را به ارث می‏ گذاشتند و مسلم، شاخه ‏ای پربار از این اصل و تبار بود و بنا به اصل وراثت، خصلت های برجسته را از نیاکان خود به ارث برده بود.

مسلم در زمان حضرت امیر(ع) نوجوانی رشید و پاک بود که به افتخار دامادی آن حضرت نایل شد و با یکی از دختران امام به نام «رقیه‏» ازدواج کرد. این وصلت‏بر میزان فضیلتهای مسلم افزود و او را بیشتر در محور «حق‏» و در خدمت نظام الهی آن حضرت در دوران خلافتش قرار داد.

به نقل مورخان، در زمان حکومت آن حضرت (بین سالهای ۳۶ تا ۴۰ هجری) از جانب آن امام، متصدی برخی از منصبهای نظامی در لشگر بوده است، از جمله در جنگ صفین، وقتی که امیرالمؤمنین(ع) لشگر خود را صف ‏آرایی می‏ کرد، امام حسن و امام حسین(ع) و عبدالله‏ بن جعفر و مسلم‏ بن عقیل را بر جناح راست‏ سپاه، مامور کرد و بر جناح چپ لشگر، محمدبن حنفیه و محمدبن ابی ‏بکر و هاشم ‏بن عتبه (مرقال) را گماشت و مسؤولیت قلب لشگر را به عبدالله‏ بن عباس و عباس ‏بن ربیعه و مالک اشتر سپرد.

گفتنی است، این آیین مذهبی و سنتی از طریق شبکه قرآن و معارف سیما به صورت زنده و مستقیم پخش می شود.

برچسب‌ها شهرستان ری امامزاده شاه عبدالعظیم هیأت عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری امامزاده شاه عبدالعظیم هیأت عزاداری شهرستان ری امامزاده شاه عبدالعظیم هیأت عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اولین گفتگوی کاظم صدیقی پس از ماجرای اخیر

کاظم صدیقی پس از ماجراهای اخیر درباره انتقال مالکیت باغ چهار هزار متری در شمال تهران گفت: اینهایی که خبرها را شایع می کنند روی قضیه هستند و در پس جریانهای دیگری وجود دارد آنها هدف‌شان مردم و اعتقادات مذهبی و تکیه‌گاه‌های آن‌ها است.
 
 بخشهایی از اظهارات وی به شرح زیر است:
 
 اینهایی که خبرها را شایع می کنند روی قضیه هستند و در پس جریانهای دیگری وجود دارد.
 
من را نمی‌خواهند بزنند، هدف‌شان مردم و اعتقادات مذهبی و تکیه‌گاه‌های آن‌ها است.
 
در مجمع عمومی موسسه اعلام کردیم که تمام اموال متعلق به حوزه علمیه است.
 
 بدون اینکه محکمه‌ای اعلام کند، این الم‌شنگه و شرارت‌ها را ایجاد کردند؛ اما مردم بصیرند و ما را از خودشان می‌دانند.
 
 اینترنشنال و من‌وتو به این ماجرا پرداختند، معلوم است از کجا نشأت می‌گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • اجرای ویژه برنامه سال نو در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)؛ گوهر تابناک شهر راز
  • برنامه‌های ویژه سال تحویل در آستان مسجد مقدس جمکران
  • تقدیر از رییس شورای هیئات مذهبی مازندران
  • رونمایی دیوارنگاره تجلی ارادت در بارگاه خورشید
  • برپایی نمایشگاه بسم‌الله الرحمن الرحیم در موزه حرم حضرت معصومه(س)
  • (ویدئو) اولین گفتگوی کاظم صدیقی پس از ماجرای اخیر
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین علی(ع) در پیاده‌راه فرهنگی رشت
  • برگزاری مراسم عزاداری امام علی(ع) در پیاده راه فرهنگی رشت
  • آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) میزبان گردشگران نوروزی
  • میقات الرضا (ع) مجری ۵۲ ویژه برنامه در ماه رمضان و نوروز