Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-19@11:42:08 GMT

هشدار بارش شدید باران و سیل در برخی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۹۰۸۶

هشدار بارش شدید باران و سیل در برخی استان‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

طی روز پنجشنبه در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و همچنین جنوب استان فارس شاهد افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق خواهیم بود.

شدت بارش‌ها برای فردا قابل توجه بوده و در نتیجه احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر برای فردا در این مناطق وجود خواهد داشت.

شدت اصلی بارش‌ها در جنوب استان سیستان و بلوچستان خواهد بود که با توجه به بالا بودن میزان شاخص k احتمال تشکیل توده‌های تندری در این مناطق بسیار بالا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: سایت جماران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا پیش بینی هواشناسی سیل باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در آستانه سال نو خوزستان بارانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، هشدار قرمز هواشناسی خوزستان درباره بارش باران از فردا
اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور هشدار سطح قرمز از ورود موج جدید بارش ها به پنج استان کشور از جمله خوزستان خبر داد.

در هشدار سازمان هواشناسی آمده است: روز سه‌شنبه ۲۹ اسفندماه، بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید در خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.
این سامانه بارشی سبب رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد‌های متوسط تا شدید در شمال‌شرقی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب و احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق استان و سیلاب و آبرفتگی مناطق شهری می‌شود.
اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان از دستگاه‌های مربوطه و فرمانداران خواسته، اقدام‌های لازم برای پیشگیری و کاهش حوادث احتمالی را اتخاد کنند.

سازمان هواشناسی درباره تردد نکردن شهروندان ، دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، اجتناب از سفر‌های برون‌شهری، اجتناب از کوه‌نوردی و مدیریت زمین‌های کشاورزی، توصیه کرده است.

همچنین از مسافران خواسته شده با رعایت نکایت ایمنی از ورود و اسکان در حریم روخانه ها خودداری کنند.
هشدار قرمز رنگ، بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد و لازم است دستگاه‌های مختلف وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات در نظر داشته باشند. 

 

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی البرز درباره بارش باران و تگرگ در استان
  • هشدار مهم به تهرانی ها
  • بارش باران بیشتر از دوبرابرمتوسط سالیانه درجنوب سیستان وبلوچستان
  • هشدار سطح زرد هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد در سیستان و بلوچستان
  • هواشناسی خراسان شمالی نسبت به بارش شدید باران هشدار داد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران/پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید
  • در آستانه سال نو خوزستان بارانی می‌شود
  • هشدار قرمز بارش باران در خوزستان
  • هشدار قرمز برای لرستان؛ باران شدید در راه است
  • هشدار قرمز هواشناسی خوزستان درباره بارش شدید باران و تگرگ