Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵۵ نفر در منطقه سیستان طی ۲ روز گذشته به دلیل عوارض ناشی از گردو غبار به مراکز درمانی و بیمارستان مراجعه کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، روح اله سرگزی معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵۵ نفر در منطقه سیستان طی ۲ روز گذشته به دلیل عوارض ناشی از گردو غبار به مراکز درمانی و بیمارستان مراجعه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: در این بازه زمانی ۳۵۵ نفر در منطقه سیستان به دلیل عوارض ناشی از گردو غبار به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۳۰۷ نفر به صورت سرپایی درمان و ۴۸ نفر هم به دلیل شدت عارضه بستری شدند.

وی بیماری حاصل از گرد و غبار را بیماری تنفسی عنوان کرد و افزود: پس از اعلام ستاد بحران، مراکز درمانی، پایگاه‌ها و بیمارستان‌های منطقه برای بروز هر گونه مشکلات احتمالی و افزایش آمار مراجعه کنندگان به صورت ۲۴ ساعته در آماده باش هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمامی نیرو‌های ‌امدادی و خدمات‌رسان در مسیر‌های ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‌هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند. ‌

وی بیان کرد: طوفان گردو غبار زمانی اطلاق به طوفان می‌شود که سرعت باد بالای ۵۴ کیلومتر بر ساعت باشد در واقع ممکن است در یک منطقه پدیده گردوغبار را داشته باشیم، اما طوفان گردو غبار نباشد، چون سرعت باد کمتر از آن‌چیزی باشد که به آن طوفان گفته شود.

با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم پدیده گرد و غبار در حوزه سیستان، ساعت کاری ۵ شهرستان این حوزه امروز از ساعت ۱۰ صبح، آغاز می‌شود و روز گذشته نیز ادارت این منطقه تعطیل بوده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طوفان معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان منطقه سیستان مراکز درمانی گردو غبار ۳۵۵ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت یونان در میانه طوفان گرد و غبار به رنگ نارنجی درآمد + تصاویر

پس از چند روز وزش باد‌های شدید در یونان، مه زرد مایل به نارنجی چندین شهر از جمله پایتخت را در بر گرفته و دید مردم را مختل کرد. شدت گرد و غبار و رنگ نارنجی حاکم بر آتن در حدی است که برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی آن را به مریخ تشبیه کرده‌اند.

به گزارش گاردین، این باد‌ها که از سمت جنوب و از صحرای بزرگ آفریقا می‌وزد، شن و ماسه زیادی را به همراه آورده و یکی از بدترین حوادث آب و هوایی است که از سال ۲۰۱۸ در این کشور رخ داده است. 

مقامات هشدار دادند که غلظت گرد و غبار می‌تواند نور خورشید و دید افراد را کاهش دهد و همچنین مشکلات تنفسی ایجاد کند. 

وزش باد همچنین به آتش‌سوزی در جنوب یونان دامن زده است.

گفتنی است، صحرای بزرگ آفریقا سالانه ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تن گرد و غبار آزاد می‌کند. ذرات بزرگ به سرعت به زمین باز می‌گردند، اما غبار‌های کوچک می‌توانند هزاران کیلومتر را طی کنند و به قاره اروپا برسند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • پایتخت یونان در میانه طوفان گرد و غبار به رنگ نارنجی درآمد + تصاویر
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان