Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: منطقه آزاد ماکو دارای ظرفیت‌های ویژه است که باید در راستای معرفی این ظرفیت‌ها با تکیه بر دیپلماسی قوی اقتصادی تمرکز شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، محمدصادق معتمدیان شامگاه چهارشنبه در جریان سفر شهرستانی به شهرستان ماکو و در دیدار با فعالان اقتصادی این شهرستان، اظهار داشت: ارتقا و گسترش شاخص‌های تجارت بین‌المللی در استان و از طریق مرزهای موجود جزو اولویت‌های اقتصادی است که باید به آن جامه عمل پوشانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مسیر گسترش تجارت از طریق مرزهای بین‌المللی و به ویژه منطقه آزاد ماکو دارای اولویت و اهمیت خاصی است که می‌تواند به توسعه منطقه نیز منجر شود.

استاندار آذربایجان‌غربی عنوان کرد: مشکلی که در گذشته وجود داشته در خصوص جذب سرمایه‌گذار به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های توسعه‌ای بوده، در این خصوص باید نگاه ویژه به موضوع جذب سرمایه‌گذاری شود چرا که تنها در منطقه آزاد ماکو شاهد ایجاد بیش از 50 هزار فرصت شغلی با جذب سرمایه‌گذاران بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو و دیگر مناطق آذربایجان‌ غربی مغفول مانده، گفت: با توجه به قابلیت دسترسی مسیرهای مواصلاتی و جاده ترانزیتی منطقه آزاد ماکو به کریدورهای اصلی، باید تمرکز ویژه روی توسعه این منطقه و نیز بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و استعدادهای آن انجام پذیرد.

معتمدیان ابراز داشت: تصویب 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسعه‌ای در سفر هیئت دولت به آذربایجان‌ غربی، نقطه عطفی در اقتصاد استان است که بهره‌ندسازی فعالان اقتصادی از این فرصت نیازمند تمرکز و همراهی بخش دولتی و خصوصی است.

تردد صادراتی از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی 25 درصد افزایش یافتاستاندار آذربایجان‌غربی: شاخص‌های توسعه در برخی مناطق ارومیه کمتر از متوسط استانی است

وی در پایان سخنان خود، تصریح کرد: رسیدن به رشد اقتصادی مدنظر دولت در استان آذربایجان‌ غربی که 8 درصد است، با استفاده از فرصت‌های موجود امکانپذیر است و باید در این راستا از هیچ فرصتی دریغ نشود. منطقه آزاد ماکو به عنوان فرصت طلایی در استان به شمار می‌رود که نقش مهمی در ترویج و توسعه اقتصادی دارد و باید به این مقوله نکاه ویژه شود.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی منطقه آزاد ماکو آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی اظهار داشت: برای توسعه ساخت مسکن در سطح استان از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن نهایت بهره برداری شود.

رسول عطائی در دیدار با مدیرعامل و اعضای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا-موسسه امین در آذربایجان غربی، بیان کرد: هم افزایی و بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود و توسعه روش‌های صنعتی می‌تواند سرعت و کیفیت تولید مسکن در استان را افزایش دهد.

وی ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در تلاش هستیم تا از ظرفیت تمامی نهادهایی که امکان همکاری و همراهی را دارند استفاده کنیم.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی اظهار داشت: این هم افزایی می تواند در بخش های عملیات های زیربنایی، روبنایی، آماده‌سازی و ساخت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته شوند.

عطائی اضافه کرد: راه وشهرسازی آذربایجان غربی آماده هر گونه همکاری با قرارگاه امین در راستای اجرای طرح های راه وشهرسازی به خصوص طرح های نهضت ملی است.

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال نیازمند اقدامات جهادی است
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن در آذربایجان غربی