Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@04:10:32 GMT

راهنمای استعلام برند و استعلام شرکت در ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۹۶۸۶

راهنمای استعلام برند و استعلام شرکت در ایران

استعلام و جستجوی شرکت و برند های ثبت شده در ایران، یکی از اقدامات بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد که برای آن روش های مختلفی وجود دارد. اما چطور اقدام به استعلام از شرکتهای ثبت شده یا علائم تجاری به ثبت رسیده در کشور ایران کنیم ؟ این سوال بسیاری از افرادیست که قصد پیگیری فعالیت های خود بصورت جدی و بدون نگرانی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله به آموزش و راهنمای نحوه دریافت استعلام ثبت شرکت و ثبت برند خواهیم پرداخت تا از قانونی بودن شرکتهای تاسیس شده در ایران و از اسامی به ثبت رسیده تحت عنوان برند تجاری، اطمینان حاصل کنید. پیش از آن به تعریف این دو اصطلاح حقوقی خواهیم پرداخت تا درک بیشتری از آنها داشته باشیم.

استعلام ثبت برند چیست؟

 

 

زمانی که افراد حقیقی یا شرکت های تجاری قصد دارند یک برند یا علامت تجاری را برای خود ثبت کنند، استعلام برند از مهم ترین مراحل پیش و روی آنها می باشد. بدین شکل که برای ثبت برند تجاری در ایران، ابتدا باید یک اسم مناسب را انتخاب کرد. حال اگر این نام تجاری تکراری باشد، متاسفانه امکان انتخاب آن به عنوان یک برند وجود ندارد. از همین رو برای دقت بیشتر و عملکرد بهتر، از طریق استعلام و جستجوی برند های ثبت شده در ایران، می توان یک اسم غیر تکراری و خاص را در نظر گرفت. علائم تجاری یا برند ها انواع مختلفی دارند که به شرح زیر می باشد.

برند بین المللی ( مادرید لاتین ) برند شخصی برند شرکتی استعلام شرکت چیست؟

 

 

استعلام شرکت و شرکتهای ثبت شده در ایران نیز موضوعی بسیار مهم است که افراد به دلایل متفاوتی به سمت  آن روی می آورند. زمانی که یک شرکت یا شخص قصد معامله و تجارت با یک شرکت دیگر را داشته باشد، به منظور افزایش اطمینان و اعتماد خود، اقدام به استعلام شرکت خواهد کرد. در طرف دیگر اگر یک شخص یا موسسه قصد خرید شرکت دیگری را داشته باشد، برای پیگیری قانونی بودن فعالیت و اعتبار آن شرکت، می تواند از طریق استعلام به این امر پی ببرد. این فرآیند روش های مختلفی دارد که به شرح زیر است.

استعلام شرکت با کد ملی : در این حالت از طریق جستجوی کد ملی شخصیت حقوقی شرکت مورد نظر به جستجو و پیگیری اعتبار و صحت یک شرکت می توان پی برد. جستجو و پیگیری شرکتهای ثبت شده از طریق پلیس فتا : پلیس فتا طبق اطلاعیه درج شده نمی تواند اقدام به استعلام گرفتن کند و مرجع رسمی را پیگیری از طریق شماره ثبت شرکتها اعلام کرده است. استعلام و جستجو با شماره ثبت: زمانی که شرکت ها قصد تاسیس و ثبت در ایران را دارند، با تهیه مدارک و مجوز های لازم، پس از طی کردن فرآیند اداری به آنها یک شماره تحت عنوان شماره ثبت داده می شود. از طریق شماره ثبت می توان جهت استعلام شرکت اقدام کرد. استعلام از قوه قضائیه : جستجو و استعلام گرفتن یک موسسه یا شرکت از قوه قضائیه موضوعیست که افراد به دنبال آن هستند. باید در نظر داشته باشید که تنها مرجع رسمی و قانونی برای این امر، اداره ثبت شرکتها می باشد چرا که کلیه پرونده ها و مدارک یک شرکت در این سازمان به ثبت می رسد.

 

آموزش استعلام برند های ثبت شده در ایران

جستجوی علائم تجاری و برند های ثبت شده در داخل ایران، فرآیندیست که بصورت کاملا رایگان قابل انجام است. به منظور این کار شما می توانید از طریق صفحه استعلام برند سامانه آگاه ثبت، درخواست خود را بصورت آنلاین و اینترنتی درج کرده تا نتیجه بصورت رایگان به شما اعلام شود. جستجوی نام و علائم تجاری ثبت شده به شما کمک می کند تا پیش از انتخاب قطعی اسم و ارسال پرونده خود، از پر بودن یا خالی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

آموزش استعلام شرکت های ثبت شده در ایران

برای جستجوی شرکت های ثبت شده بصورت قانونی و رسمی در اداره ثبت شرکتها، کافیست از طریق صفحه استعلام شرکت سامانه آگاه ثبت، بصورت رایگان و آنلاین بر اساس، کد ملی، شماره ثبت یا آگهی تاسیس از صحت و اعتبار شرکت مورد نظر اطمینان حاصل کنید. برای این کار کافیست فرم های درج شده در این سامانه را در چند ثانیه تکمیل کرده تا به نتیجه مطلوب برسید.

هزینه استعلام ثبت برند و ثبت شرکت چقدر است؟

 

 

هزینه جستجو و استعلام برند و شرکت های ثبت شده در ایران بصورت رایگان بوده و برای این کار نیاز به پرداخت هیچ هزینه اضافی نخواهید داشت. فرآیند نیز بصورت اینترنتی و آنلاین بدون نیاز به مراجعه حضوری قابل انجام است. از مزایای این روش کاهش هزینه ها و پیگیری از یک سامانه رسمی و قانونی می باشد.

جمع بندی

امروزه به دلیل سو استفاده هایی که بعضی از شرکت های غیر قانونی از افراد کرده اند، موضوع استعلام شرکتهای ثبت شده به امری ضروری و حیاتی تبدیل شده است. همچنین برای ثبت برند و علائم تجاری نیز لازم است تا قبل از انتخاب اسم به جستجوی کلیه برند های ثبت شده در ایران پرداخت تا پرونده شما رد نشود. به همین منظور شما می توانید هر 2 اقدام را بصورت آنلاین و رایگان از طریق سامانه ثبت شرکت آگاه پیگیری نمایید. همچنین برای پیگیری امور مربوط به ثبت شرکت و ثبت برند می توانید از مشاوره رایگان این موسسه حقوقی معتبر در تهران بهره مند شوید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیعاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ثبت شرکت هزینه استعلام ثبت برند هزینه ثبت شرکت هزینه استعلام استعلام ثبت برند افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا شرکتهای ثبت شده استعلام شرکت استعلام برند علائم تجاری شماره ثبت ثبت شرکت ثبت برند یک شرکت برند ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم

سخنگوی اداره راه آهن افغانستان می گوید: افغانستان 4 خط ریلی برای صادرات و واردات به کشورهای دیگر دارد که راه آهن هرات - خواف یکی از آن هاست.

خط‌آهن خواف-هرات خط راه‌آهنی استاندارد است که قرار است خواف در ایران را به شهر هرات در غرب افغانستان متصل کند.

این راه‌آهن در چهار بخش ساخته می‌شود که دو بخش آن در خاک ایران و دو بخش در خاک افغانستان قرار دارد.

 جمهوری اسلامی ایران ساخت سه قطعه اول این پروژه را از محل کمک‌های خود به افغانستان تقبل نموده‌است.

از این مسیر ریلی به عنوان احیاگر جاده ابریشم ریلی یاد شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • همایش تجاری ایران و تاجیکستان
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو ۲۰۲۴
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • چه دلایلی ایران رادیاتور را در رادیاتور محبوب کرد؟
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد