Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین،  امیرحسین نقشینه کارشناس هواشناسی با بیان اینکه گرد و غبار در مناطق غرب و جنوب غرب کشور، منشا خارجی و در مناطق دیگر منشا داخلی دارد، اظهار کرد: گرد و خاک جاری در کشور در برخی از مناطق وضعیت «ناسالم» و در برخی مناطق نیز وضعیت «خیلی ناسالم» را ایجاد خواهد کرد.

نقشینه درباره منشا این گرد و خاک اظهار کرد: گرد و خاک‌ در مناطق غرب و جنوب غرب کشور منشا خارجی و در مناطق مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، شمال شرق، جنوب شرق و جنوب و مرکز کشور منشا داخلی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شدت این گرد و خاک به‌حدی است که کیفیت هوا در برخی از مناطق در شرایط «ناسالم» و در برخی از مناطق در شرایط «خیلی ناسالم» قرار خواهد گرفت.

این کارشناس هواشناسی درباره میزان غلظت گرد و خاک در مناطق مختلف کشور گفت: در برخی مناطق یک استان شرایط می‌تواند ناسالم و برخی مناطق دیگر نیز خیلی ناسالم باشد بنابراین به تفکیک استان  نمی‌توان میزان آلودگی را تعریف کرد. وزش باد می‌تواند در مناطق مستعد، غلظت بیشتری از گرد و خاک را ایجاد کند اما در مناطقی که مستعد وزش باد نیست، غلظت کمتری از آلاینده‌ها را در پی دارد.

وی از استان‌های سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی، سمنان، غرب خوزستان، ایلام، شرق و جنوب خراسان رضوی، شمال و شرق اصفهان و شرق کرمان به عنوان مناطقی نام برد که شدت بیشتری از گرد و خاک را تجربه می‌کنند و گفت: در این مناطق کاهش شدید دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گرد و خاک، صنعت کشاورزی و احتمال لغو پروازها وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی افزود: استان‌های اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویر احمد، شمال بوشهر، لرستان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، البرز، قم و تهران نیز جزو مناطقی هستند که امروز (۱۶ تیر) خیزش گرد و خاک را با شدت کمتری نسبت به مناطق غربی تجربه خواهند کرد.

نقشینه در پایان تاکید کرد: دستگاه‌های امدادی در حال آماده‌باش باشند و درضمن باید از استفاده از هواپیماهای سبک و بالگردها در این مناطق هنگام وزش تندبادهای شدید پرهیز شود.

بارش پراکنده در ارتفاعات البرز طی ۲ روز آینده

باشگاه خبرنگاران جوان هم نوشت: بر اساس گزارش هواشناسی کشور، طی ۲ روز آینده در ارتفاعات البرز و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رشد ابر و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

در ۵ روز آینده به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی در برخی نقاط نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس و جنوب بوشهر به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه به خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

 در ۵ روز آینده همچنین در نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و بخش‌های از غرب، جنوب غرب و جنوب کشور و سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش  کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

طبق گزارش هواشناسی کشور، طی ۳ روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز و شنبه دریای خزر مواج و متلاطم است. تا اواسط هفته آینده نیز در نوار شمالی کشور دما به طور نسبی افزایش خواهد داشت.

منبع: ایسنا، باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 688875 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک گرد و غبار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم آب و هوا ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک گرد و غبار روز آینده گرد و خاک وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسعود افشار گفت: با تلاش شبانه روزی حفارمردان شرکت ملی حفاری ایران، عملیات حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در فروردین امسال در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور با موفقیت انجام شد.  

وی افزود: از این تعداد چاه هفت حلقه در گستره فعالیت شرکت‌های بهره برداری نفت و گاز تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و یک حلقه در اجرای پروژه‌های حفاری تکمیل نهایی و تحویل کارفرما گردید.

افشار با بیان اینکه همچنین در این مدت متراژ حفاری چاه‌ها به رقم ۸ هزار و ۵۹۸متر رسید، ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ دکل ناوگان حفاری شرکت در حال جابجایی در مناطق عملیاتی است.

معاون مدیرعامل در عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران اضافه کرد: براساس برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران در اجرای طرح‌های توسعه‌ای با هدف نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز، بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری در دست اجرا و از حداکثر ظرفیت‌های سازمان در ارتباط با پیشبرد و تحقق برنامه‌ها در سال ۱۴۰۳ استفاده به عمل می‌آید.  

دیگر خبرها

  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت/ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • کدام استان‌های کشور امروز بارانی است؟
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ کدام استان‌ها بارانی میشوند؟
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • کدام استان‌های کشور بارانی است؟