Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رسولیان روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از واگذاری زمین و قراردادهای حق بهره برداری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور منجربه بهره برداری و تولید شده است.  

وی با اشاره به اینکه ۴۹ هزار واحد مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور فعال است، افزود: تعداد نیروهای مشغول بکار در این واحدهای فعال یک میلیون نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: با افرادی که در شهرک ها و نواحی صنعتی زمین دریافت کردند ولی قصد ساخت و ساز و تولید در آن را ندارند، برخورد می شود و زمین از آنها بازپس گرفته خواهد شد.  

رسولیان ادامه داد: سال گذشته یک هزار و ۹۰۰ قرارداد منعقد شده که دست نخورده باقی مانده و  عملیات احداث واحد در آنها انجام نشده بود را به دادگاه معرفی کردیم و در نتیجه آن ۷۰۰ هکتار زمین را پس گرفته و به فعالان اقتصادی واگذار کردیم.  

وی یادآور شد: برنامه ما حرکت به سمت و سوی بهره برداری از واحدهای موجود است و هم اکنون حدود چهار هزار و ۲۰۰ طرح صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در حال تجهیز و نصب ماشین آلات هستند.  

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برای  برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه و ستادهای تسهیل و  رفع موانع تولید در استان ها و همچنین در سفرهای استانی رییس جمهور منابع مالی تامین می شود.  

رسولیان با اشاره به اینکه ستاد سرمایه گذاری در وزارت صمت تشکیل شده است، اظهار داشت: با کمک این ستاد و موسسه مطالعات وزارتخانه، طرح آمایش صنعتی کشور با درنظر گرفتن تقسیم بندی جغرافیایی و کالایی تهیه شده و در یکی ۲ هفته آینده عملیاتی و اعلام می شود.  

وی عزم جدی وزیر  صمت را توجه جدی به استان‌های محروم از لحاظ صنعت خواند و اضافه کرد: کردستانی یکی از استان هایی است که قابلیت صنعتی شدن را دارد و بی شک مورد حمایت ویژه هم هست.  

۲۷مین سفر استانی کاروان دولت روز جمعه ۱۷ تیر در کردستان انجام می شود و در راستای دریافت درخواست ها و مطالبات مردمی طی روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۸ تا ۱۸ مرکز ارتباطات مردمی در ۲۹ دستگاه اجرایی دایر می شود.  

یکی از این مراکز از امروز در سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با حضور علی رسولیان نماینده تام الاختیار وزیر صنعت، معدن و تجارت کردستان برپا می شود و در آن به دغدغه ها و درخواست ها و مطالبات فعالان حوزه صمت استان پاسخ داده می شود.  

از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران  بازدید از شهرک ها و نواحی صنعتی استان کردستان و بررسی آخرین وضعیت زیرساخت‌های این شهرک ها است.  

برچسب‌ها کردستان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران سنندج علی رسولیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران سنندج کردستان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران سنندج علی رسولیان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شهرک ها و نواحی صنعتی بهره برداری صنعتی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حادثه آتش‌سوزی درشمس آباد گفت: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز در پی تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران یک مورد حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه این منطقه خارج از محدوده فعالیت آتش‌نشانی شهرداری تهران است، ادامه داد: با توجه به حجم تماس‌های شهروندان همکاران ما در ستاد فرماندهی با استعلام از محل و درخواست کمک از سوی آن‌ها یک ایستگاه کمکی به همراه خودرو‌های پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس آباد و باقرشهر در محل حضور داشتند. آتش‌نشانان تهران در محل حادثه مشاهده می‌کنند در یک کارخانه بزرگ مسقف به وسعت دو هزار متر که محل تولید مبلمان‌های پلیمری بوده، بسیار قابل اشتعال است. حدود ۷۰ درصد محل کاملا شعله‌ور بود و سقف‌ها تخریب شده بود.

ملکی تصریح کرد: به گفته افرادی که در محل حضور داشتند، ظروف رنگ و تینر و رزین و مواد اولیه در حجم زیاد در این کارگاه وجود داشت و در مجاورت آن یک کارگاه مواد پتروشیمی نیز وجود داشت که آتش‌نشانان با تعامل ایجاد شده بین آتش‌نشان‌های مراکز مختلف به سرعت وارد عمل شده و در حال حاضر بخش زیادی از آتش خاموش شده، اما همچنان خاموش کردن آتش ادامه دارد و با توجه به تخریب سقف‌ها کار خاموش کردن آتش و لکه‌گیری کمی زمانبر خواهد بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران افزود: اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی