Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پایش زیست محیطی صنایع منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در راستای افزایش نظارت بر خروجی صنایع مستقر در منطقه از سوی این سازمان از تیرماه افزایش یافته است.

فرهاد قلی‌نژاد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به‌دلیل استقرار و فعالیت تعداد فراوانی از صنایع بزرگ گاز و پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در محدوده شهرستان‌های عسلویه و کنگان، نظارت و پایش این صنایع از اهمیت فراوانی در راستای تشخیص واحدهای آلاینده و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته‌ وی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با برنامه ریزی تعداد پایش‌های زیست محیطی را افزایش داده است به‌طوری که علاوه بر پایش‌های مستمر و ماهانه، پایش‌های لحظه‌ای از طریق سیستم‌های پایش آنلاین انجام می‌پذیرد و همچنین پایش و اندازه گیری خروجی‌های صنایع از طریق آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست نیز ماهانه در حال انجام است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر ضرورت کاهش و رفع آلودگی‌های محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: همه صنایع ملزم به اقدامات در راستای اجرای طرح جامع کاهش آلودگی‌های محیط زیست منطقه مصوب هیات وزیران هستند.

قلی‌نژاد ادامه داد: گزارش عملکرد صنایع ماهانه بررسی می‌شود و تعدادی از صنایع به‌دلیل کندی اجرای اقدامات اخطاریه دریافت کرده که در صورت انجام ندادن کامل اقدامات مصوب در مهلت مقرر، پیگیری قضایی و حقوقی در مراجع ذیصلاح وفق قوانین و مقررات انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، طرح جامع کاهش و رفع آلودگی‌های محیط زیستی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از جمله طرح‌های مصوب هیات وزیران است که اجرای اقدامات الزامی است و سازمان حفاظت محیط زیست بر اجرای اقدامات نظارت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محيط زيست منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آلودگی های محیط زیست حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست

مهدی زارع خورمیزی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 

وی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 

زارع خورمیزی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله