Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@03:13:08 GMT

اتفاقات عجیب تاریخ جام‌جهانی (بخش سوم)

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۱۰۴۰

اتفاقات عجیب تاریخ جام‌جهانی (بخش سوم)

به گزارش ورزش سه، در طول مسابقات جام جهانی در ادوار مختلف اتفاقاتی رخ داده است که برای علاقه مندان به این ورزش جالب به نظر می آید.
در دو مطلب گذشته سعی داشتیم تا برخی از این اتفاقات را برای شما بیان کنیم، حال در راستای این مسیر وقایع دیگری را به میان می آوریم. اتفاقاتی که هر یک در دل مهم ترین تورنمنت فوتبالی جهان رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور  در قبل و بعد از جام جهانی
اریک نیلسون از سوئد و آلفرد بیکل از سوئیس تنها بازیکنانی هستند که قبل و بعد از جنگ جهانی دوم در جام جهانی حاضر شدند. 1938 و 1950.

مشمئز کننده‌ترین بازی فوتبال
هیچ بازی‌ای در تاریخ جام جهانی مشمئز کننده‌تر از دیدار آلمان و اتریش در جام جهانی 1982 نبوده است. برد یک بر صفر آلمان، دو همسایه را به مرحله بعد می‌رساند و الجزایر حذف می‌شد. آلمان طی 10 دقیقه به گل اول خود رسید و پس از آن هر دو تیم بازی را با پیاده‌روی ادامه دادند. هواداران حاضر در ورزشگاه اعتراض خود را با هو کردن بازیکنان نشان دادند و یک هوادار آلمانی پرچم کشور خودش را آتش زد. بازی به پایان رسید و اعتراض الجزایر به تبانی صورت گرفته رد شد. از آن سال به بعد بازی آخر مرحله گروهی همزمان برگزار شد.

دست خدا و انتقام سربازان آرژانتینی
22 ژوئن سال 1986 روزی است که دو گل معروف دیه‌گو‌ مارادونا مقابل تیم ملی انگلیس در جام جهانی به‌ثمر رسید؛ یکی از زیباترین گل‌های جام جهانی که از میانه میدان و با دریبل بیشتر بازیکنان انگلستان به‌ثمر رسید و دیگری گل معروف به «دست خدا!» در آن دیدار که در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی در ورزشگاه آزتک مکزیکو‌سیتی برگزار شد، مارادونا با دست توپ را از بالای سر پیتر شیلتون، دروازه‌بان مشهور سه‌شیرها عبور داد و یک گل تاریخی را به‌ثمر رساند. گلی که مارادونا هرگز بابت آن اظهار پشیمانی نکرد و آن را دست خدا نامید و اعلام کرد با این گل، انتقام حمله انگلیسی‌ها به جزایر مالویناس در سال 1982 و کشته شدن 650 سرباز آرژانتینی را گرفته است.

حواس‌پرتی داور
داور فرانسوی، مایکل واتروت در نیمه‌نهایی حساس جام بین آرژانتین و ایتالیا 1990 هشت دقیقه وقت اضافه گرفت! او بعدها اعتراف کرد حواسش به گذر زمان نبوده است.

دردسر موهای بلند
فرناندو ردوندو بازیکن تیم ملی آرژانتین در جام‌جهانی 1998 توسط پاسارلا به تیم ملی دعوت نشد. چون در آن زمان پاسارلا حضور بازیکنان مو بلند، با گوشواره و همجنس‌گرا را در تیم ملی ممنوع کرده بود و ردوندو باید برای حضور در تیم ملی موهای خود را کوتاه می‌کرد.
کاپیتان جنجالی آبی سلسته
کاپیتان تیم‌ملی آرژانتین بعد از اینکه با کارت قرمز داور مواجه شد، زمین بازی را ترک نکرد. 8 دقیقه بعد وقتی تمام بازیکنان قصد داشتند به همراه او زمین را ترک کنند، در نهایت راتین تصمیم گرفت به سمت رختکن برود. انگلیس در پایان این بازی را با تک‌گل جف هورست با پیروزی پشت‌سر گذاشت.

ستاره ای که حاشیه ساز شد
پیش از آخرین بازی فرانسه در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی که با تیم میزبان بازی داشتند. بازيكنان تیم ملی فرانسه حاضر نشدند زير نظر ريموند دومنک تمرين كنند. آنها در واكنش به اخراج نيكولاس آنلكا بازيكني كه به سرمربي تيم ملي توهين كرده بود. و نیز در واكنش به تصميم فدراسيون فوتبال فرانسه مبني بر بازگرداندن آنلكا به تیم این تصمیم را گرفتند. خروس ها از 3 ديدار خود در گروه اول رقابتها  تنها یک امتياز کسب کردند و با فضاحت حذف شدند!

بمب رسوایی اخلاقی در جام جهانی 2014 برزیل
لوک شاو مدافع 18 ساله تیم ملی فوتبال انگلستان با توجه به سن کمش با چندین زن ارتباط غیر اخلاقی داشت. بروز این خبر در روزنامه های انگلیسی جنجال بسیار زیادی برای این بازیکن جوان به پا کرد است.
البته ماجرا به همین جا ختم نمی شود، مدل های نامبرده پیش‌تر با دو بازیکن اسبق تیم ملی انگلیس یعنی اشلی کول (از چلسی) و مدافع تیم ملی فرانسه و پاتریس اورا، در ارتباط بوده اند.

بازیکنان دو ملیتی جام جهانی
جام جهاني پنج بازيكن را به خود ديده است كه با دو مليت در رقابت ها شركت كرده اند.مازولا 1958 برزيل و 1962 براي ايتاليا.مونتي آرژانتين 1930 و 1934 براي ايتاليا.فرانس پوشكاش لهستان 1954 و 1962 اسپانيا.سانتاماريا اروگوئه 1954 و اسپانيا 1962.روبرت پروسينسكي 1990 در يوگوسلاوي و 1998 در كرواسي.

هشت پای پیشگو
پیش بینی هشت پا در جام جهانی،بر اساس گفته‌های مقامات آکواریوم حیات دریایی، پل هشتاد درصد مسابقات تیم آلمان در جام ملتهای ۲۰۰۸ را درست پیش‌بینی کرده‌است. اما در جام ملت‌های اروپا فقط بازی فینال را اشتباه پیشگویی کرده بود. این هشت‌پای نر همچنین هر ۷ بازی تیم ملی فوتبال آلمان در جام، و نیز بازی فینال جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ را به‌درستی پیش‌بینی کرد، به‌طوری که بسیاری از مردم و رسانه‌ها پیش از هر بازی آلمان منتظر پیش‌بینی پل در مورد آن بازی می‌شدند. روش پیش‌بینی او به این صورت است که دو ظرف غذا برای او گذاشته می‌شود که بر یکی پرچم آلمان و بر دیگری پرچم حریف آلمان است. انتخاب ظرف غذا به معنای پیش‌بینی پیروزی همان تیم است.
در جریان بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۰ بسیاری از شبکه‌ها از جمله زد دی اف، سی ان ان، فرانسه ۲۴ و بی بی سی برنامه‌های عادی خود را قطع و به پخش مستقیم پیش گویی این هشت پا اقدام می‌کردند. پس از پیش‌بینی درست باخت آرژانتین به آلمان، طرفداران آرژانتین تهدید به خوردن این هشت‌پا کردند. در بازی میان آلمان و اسپانیا، پل برد تیم اسپانیا را پیش بینی کرد و پس از برد واقعی این تیم، مردم آلمان خواستار سرخ کردن این هشت پا شدند، اما نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد که اکیپی را برای حفاظت از پل به آلمان اعزام خواهد داشت. سرانجام او فینال بازی بین هلند و اسپانیا را درست پیشگویی کرد و اسپانیا قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ شد و پل هشت پای آلمانی به شهرت جهانی رسید زیرا %100 پیشگویی‌هایش در جام جهانی ۲۰۱۰ درست بوده است. گذشته از آن پس از پیروزی اسپانیا در جام نوزدهم، مردم اسپانیا با تولید لباس‌هایی که نقش پل را داشتند، علاقه خود را به این هشتپای پیشگو، ابراز کردند. همچنین برخی از تاجران اسپانیایی برای خرید این هشت پا پیشنهاد سی هزار یورویی دادند.


حسین علیرضایی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: حواشی جام جهانی جام جهانی هشت پا پیش بینی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب، وحدت رویه ملی و جهانی شکل گرفته است، گفت: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با گرامیداشت هفته کار و کارگر و نشست صمیمی کارگران با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر در کشور در حال فعالیت بوده که به احتساب خانواده‌های آنان حدود نیمی از جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل داده است.


وی با بیان اینکه زندگی مردم با تولیدات کارگران عجین است افزود: ارمغان تولید برای کشور ثروت است وثروت نیز رفاه به بار می‌آورد بنابراین توجه به رفاه، آسایش و آرامش جامعه کارگری لازم و ضروری است.


امام‌جمعه رشت با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مطهری و ایام بزرگداشت مقام معلم تصریح کرد: دورنگری در آثار علامه شهیدمطهری در تاریخ مشهود است چرا که شهیدمطهری از عالمان برجسته تاریخ ایران و اسلام شناسی زبده‌ای بود که هنوز اندیشه‌های او می‌تواند پاسخگوی شبهات روز باشد.


به گفته فلاحتی اگر کسی یک دوره آثار شهیدمطهری را مطالعه کندمی‌تواند اسلام شناس شده و توانایی پاسخگویی به شبهات روز را بدست بیاورد
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: بدخواهان درصدد بودند تا به خاطر جرایم گروهک‌ها مرز‌های ایران و پاکستان ملتهب باشد لذا عمده هدف سفر رئیس جمهور ایران رفع این التهابات ۲ کشور بوده که تفاهم نامه‌هایی دراین زمینه صورت گرفت.


امام‌جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب، وحدت رویه ملی و جهانی شکل گرفته است، افزود: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد، لذا به زودی شاهد شاهد نابودی رژیم منحوس صهیونیستی در جغرافیای تاریخ اسلام خواهیم بود

دیگر خبرها

  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • طیبی: امیدوارم فوتسال ایران در جام جهانی اتفاقات خوبی را رقم بزند
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • اتفاقات باورنکردنی در فوتبال پایه؛ کمک داور گل را رد کرد و کتک خورد!
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ
  • موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم ام‌باپه به بایرن بیاید