Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام سازمان ملل متحد بیش از 70 میلیون نفر در جهان طی سه ماه اخیر به دلیل تورم به زیر خط فقر سقوط کردند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل ایران اکونومیست به نقل از القدس العربی، سازمان ملل متحد می‌گوید افزایش شدید قیمت مواد غذایی و انرژی در جهان به گسترش فقر منجر شده و تنها ظرف سه ماه (از ماه مارس تا ژوئن) ۷۱ میلیون نفر را در کشورهای کم درآمد تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه توسعه سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای هشدار داد که این شتاب فقر، بسیار سریع‌تر از شوک اپیدمی کووید-۱۹ است و جنگ در اوکراین را از جمله عوامل تورم ذکر کرد .

برنامه توسعه سازمان ملل معتقد است که تامین بودجه به شیوه‌ای هدفمند برای خانواده‌ها، عادلانه‌تر و مقرون به صرفه‌تر از اقدامات برای حمایت از انرژی به طور کلی است.

این سازمان تاکید کرد که کشورهای مربوطه برای تامین نیازهای خود به حمایت  یک سیستم چندجانبه نیاز خواهند داشت.

برنامه توسعه ملل متحد در گزارش خود ادامه داد: در شرایطی که نرخ بهره در واکنش به رونق تورم افزایش می‌یابد، خطر ایجاد فقر جدید  وجود دارد که بحران را بیش از پیش تشدید می‌کند و به نوبه خود منجر به تسریع و تعمیق فقر در جهان می‌شود.

در این گزارش به وضعیت ۱۵۹ کشور پرداخته و تاکید شده است که کشورهایی که از خطرناک‌ترین شرایط رنج می‌برند در بالکان، حاشیه دریای خزر و جنوب صحرای آفریقا به ویژه منطقه ساحل واقع شده‌اند.

«آخیم اشتاینر» مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت: افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها به این معنی است که برای بسیاری از مردم در سراسر جهان، غذایی که دیروز می‌توانستند به آن دسترسی داشته باشند، امروز دیگر در دسترس نیست.

او معتقد است بحران هزینه‌های معیشت  میلیون‌ها نفر را به فقر می‌اندازد که تهدیدی برای گسترش قحطی با سرعت شگفت‌آور است، در شرایطی که خطر تشدید ناآرامی‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است.

در این گزارش، کشورهایی که با جدی‌ترین پیامدهای افزایش قیمت مواجه هستند، یمن، سودان، اتیوپی، ارمنستان، ازبکستان، بورکینافاسو، غنا، کنیا، رواندا، هائیتی، پاکستان، سریلانکا، مالی، نیجریه، سیرالئون و تانزانیا اعلام شده است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ملل متحد برنامه توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، احد وظیفه نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور، گفت: دگرگونی‌های بی سابقه در زمین در حال وقوع است. محتوای گرمای اقیانوس‌ها و سطح دریاها به بالاترین حد مشاهده شده رسیده و وسعت یخچال‌های قطب جنوب نیز به کمترین حد مشاهده شده تا کنون رسیده است

وی با بیان اینکه بحران آب و هوا بزرگترین چالش بشریت است، ادامه داد: گرمای شدید، سیل، خشکسالی، آتش سوزی جنگل‌ها و طوفان‌های حاره‌ای ویرانی‌های زیادی به بار آورده و سبب بروز خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی هنگفتی شده است.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا تصریح کرد: سازمان جهانی هواشناسی با هدف افزایش آگاهی بخشی آحاد جامعه نسبت به تغییرات در حال وقوع روی زمین، یک گزارش سالانه اقلیمی با مشارکت سازمان‌های هواشناسی سراسر جهان تهیه و تدوین می‌کند که بخشی از گزارش امسال با مشارکت سازمان هواشناسی ایران تدوین شده است.

وظیفه خاطرنشان کرد: بخشی از این گزارش به تغییرات گسترده در پارامترهای اقلیمی ایران به ویژه در حوزه بارش و دما اشاره شده است که پیامدهای زیادی داشته است. با توجه به اینکه غلظت گازهای گلخانه‌ای همچنان در حال افزایش، باید منتظر تکرار رویدادهای شدید آب و هوایی در اکثر مناطق جهان و ایران بود.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در پایان عنوان کرد: سازمان هواشناسی و آب و هواشناسی کشورها برای مقابله با وسعت و بزرگی این چالش همکاری‌های خود با جامعه بین‌المللی را افزایش دادند.

کد خبر 6097913 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود
  • خبر وحشتناک از وضع آب و هوایی زمین در سالی که گذشت
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • (تصاویر) جدیدترین خودروی فراری با قدرت و ظاهری عجیب