Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@23:56:32 GMT

گلیم دستباف جام جهانی در شیراز رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۱۵۴۸

گلیم دستباف جام جهانی در شیراز رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بافنده فارسی گلیم جام جهانی گفت: این گلیم در مدت یک ماه بافته شده است و به کشور قطر ارسال می شود.

بازیار که اهل شهرستان قیر و کارزین استان فارس است افزود: حدود یک هفته قبل این گلیم آماده و در مراسمی در شیراز رونمایی شد.

وی ادامه داد: گلیم جام جهانی با نخ ابریشم و با هزینه شخصی بافته شده و در آن پرچم ۳۲ کشور حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نمایش داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بافنده این گلیم با اشاره به فراموش شدن هنر اصیل ایرانی گلیم بافی افزود: احیا و معرفی این هنر اصیل ایرانی و صنایع دست بانوان عشایر و ارسال پیام صلح و دوستی ایران به جهانیان، دو هدف مهمی است که در پی آن هستم.

انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: جام جهانی گلیم دستباف هنر اصیل ایرانی قیر و کارزین جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجری موفق طرح نور در کرمانشاه

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با تشکر و قدردانی از همراهی شهروندان کرمانشاه و به‌خصوص بانوان شریف با پلیس در اجرای طرح نور، گفت : کرمانشاه جزو استان‌های ممتاز و نمونه کشور در طرح نور است.

وی گفت: خوشبختانه بانوان این دیار خود را مقید و ملزم به رعایت حجاب می‌دانند چرا که از دیرباز فرهنگ پوشیدگی، عفت و پاکدامنی در میان مردم اصیل و نجیب کرمانشاه وجود داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه فرهنگ اصیل کردی که حجاب، عفاف، پوشیدگی و پاکدامنی اجزای لاینفک و جدایی‌ناپذیر آن را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: برهنگی و کشف حجاب در این فرهنگ اصیل که مملو از غیرت و جوانمردی است، جایی ندارد.

وی به تلاش رسانه‌های معاند برای عادی انگاری موضوع کشف حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این تلاش مذبوحانه به جایی نرسید و اکثریت قریب به اتفاق مردم و بانوان ارجمند ایران اسلامی و استان کرمانشاه با حفظ پوشش مناسب دشمنان را در دستیابی به اهدافشان بازداشتند.

حاجیان با بیان اینکه کشف حجاب در قانون جمهوری اسلامی جرم و فعلی حرام محسوب می‌شود، گفت: پلیس مجری قانون است و اجازه نخواهد داد عده‌ای بسیار قلیل، این قانون الهی را نادیده گرفته و هنجارشکنی کنند.

 حاجیان از برخورد قانونی پلیس با افراد هنجارشکن و بدحجاب خبر داد و گفت: همکاران ما ابتدا تلاش می‌کنند با امر به معروف و نهی از منکر، معدود افراد بدحجاب را راهنمایی کنند و در صورت بی‌توجهی، اقدامات قانونی بعدی برای برخورد با آنها انجام خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه