Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی ظهر پنجشنبه در مراسم امضای تفاهنامه همکاری با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل اظهار کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی از اهداف مهم این نهاد مهم اجتماعی در اردبیل است که برنامه‌های راهبردی در این زمینه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۸ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، تصریح کرد: در سال‌های گذشته تعداد پرونده‌های پشت نوبت برای پوشش در بهزیستی رو به افزایش بوده که با تکمیل پرونده این توان‌خواهان بالغ بر ۳۲ هزار توان‌خواه از خدمات غیرنقدی، حمایتی و مستمری استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به مددجویان بهزیستی را در راستای توانمندی جسمی آنها مهم ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر اغلب توان‌خواهان بهزیستی استان اردبیل از معلولیت‌های جسمی رنج می‌برند که پوشش ورزشی آنها در اولویت برنامه‌های بهزیستی قرار دارد.

رضایی بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل، مهارت‌آموزی و توانمندسازی خانواده‌ها به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه و افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی را جز اهداف تفاهمنامه با شهرداری اردبیل اعلام کرد و افزود: در قالب این تفاهمنامه برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، هنری، مهارت‌های زندگی و… برگزار و خانواده‌های تحت پوشش از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

در این مراسم رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل نیز هدف اصلی این تفاهمنامه را کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم دانست و خاطرنشان کرد: این سازمان با اجرای برنامه‌های متعدد ورزشی به کمک بهزیستی می‌آید و نسبت به آموزش مهارت‌های زندگی، حقوق شهروندی و رعایت مقررات اجتماعی اقدام می‌کند.

اباصلت ابراهیمی اضافه کرد: اجرای طرح‌هایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، برگزاری برنامه‌های نشاط‌آور برای آحاد مردم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای رشد و تعالی خانواده و مشاوره‌های ازدواج از دیگر مفاد این تفاهمنامه همکاری با بهزیستی اردبیل است.

کد خبر 5533014

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی اردبیل برنامه فرهنگی شهرداری اردبیل تفاهم نامه آسیبهای اجتماعی حقوق شهروندی ازدواج کارگاه آموزشی بوشهر کرمانشاه زلزله هرمزگان ویروس کرونا خراسان رضوی آلودگی هوا اردبیل مجلس شورای اسلامی جهرم مشهد آمار کرونا بیرجند شیراز زلزله شهرداری اردبیل تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند