Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مسرور نعیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه زندانها چالشهای زیادی وجود دارد و تعداد جمعیت کیفری فعلی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی اضافه کرد: دستگاه قضا به خصوص طی ۶ سال اخیر خیلی خوب کار کرده و جمعیت کیفری زندان تا حد ممکن کاهش یافته اما قسمتی از کار نظیر کاهش عناوین مجرمانه از حیطه دستگاه قضایی خارج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارت و هماهنگی امور دادسراها و ضابطین دادسرای مشهد گفت: بخشی از کار و مشکلات، مربوط به حوزه ساختاری است و در آیین نامه اجرایی سازمان زندانها در حوزه قانونگذاری دخل و تصرفی باید صورت گیرد.

مسرور افزود: برطرف کردن این مشکلات به سرعت امکان‌پذیر نیست و نیازمند برنامه‌ریزی درازمدت است و باید فضای استاندارد برای هر زندانی تعریف و رعایت شود چون رسالت اصلی زندان بازپروری مجرم است و در خیلی از زندانها اقدامات قابل تقدیر در حوزه های مختلف نظیر بازپروری و اشتغال زندانیان انجام می‌شود.

وی ادامه داد:معاونت نظارت و هماهنگی امور دادسراها و ضابطین دادسرای مشهد از دی ماه پارسال تا پایان اسفندماه تمام ۳۶ حوزه قضائیه خراسان رضوی و مشهد را به صورت کامل رصد کرد و طبق دستورالعمل نحوه بازرسی حوزه های قضایی دادسراها، عملکرد قضایی و رفتاری همکاران قضایی رصد و به مشکلات رسیدگی شد.

معاون نظارت و هماهنگی امور دادسراها و ضابطین مشهد گفت: عملکرد همه زندانها، تحت نظرگاه‌ها و بازداشتگاه‌ها، رفتار زندان‌بانان، محیط فیزیکی، واحدهای مددکاری و روانشناسی و ارتباط موثر قضات با مددجویان نیز پایش شد و علت افزایش جمعیت کیفری زندان از جمله مواردی بود که به صورت ویژه بررسی شد.

مسرور افزود: در حوزه ضابطان عام نیز بررسیهای لازم بر نحوه عملکرد ضابطان بررسی می‌شود و این تکلیفی است که ماده ۳۳ قانون آیین دادرسی کیفری برعهده دادستان‌ها گذاشته شده تا هر ۲ ماه یک بار واحدهای انتظامی را رصد و پایش کنند.

وی اضافه کرد: در پی بازرسی‌های صورت گرفته، بانک اطلاعاتی کاملی از حوزه های قضایی در اختیار دادستان مشهد قرار گرفت و برای حوزه‌های مشکل‌دار تدابیر لازم اندیشیده می‌شود.

طبق اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی در سال گذشته، این استان با جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر حدود ۱۷ هزار زندانی دارد.
 

برچسب‌ها مشهد سازمان زندان‌ها جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان زندان ها جمهوری اسلامی مشهد سازمان زندان ها جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت روز جهانی مطبوعات، در دویست و ششمین برنامه سه شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با همکاری مرکز اسناد اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد از روزنامه ادب قدیمی‌ترین روزنامه مشهد در گنجینه رضوی رونمایی کرد. 

 رئیس اداره مطبوعات آستان قدس رضوی، در این مراسم که در محل سالن شورای شهرداری مرکزی مشهد برگزار شد، سابقه چاپ مطبوعات در مشهد را بیش از یک قرن عنوان کرد که طی آن صد‌ها روزنامه و مجله منتشر شده اند.
ابراهیم حافظی، روزنامه‌نگاری مشهد را مرهون ادیب اللممالک فراهانی، موسس روزنامه ادب خواند که در سال ۱۳۱۸ به تاسیس آن اقدام کرد. 
 

ادب، روزنامه مردمی
حافظی افزود: در فضایی که روس و انگلیس بر شهر سلطه داشتند و حاکمان محلی نیز با پرداخت پول بیشتر به‌دربار، حکومت را به‌دست می‌گرفتند، ادیب اقدام به تاسیس روزنامه کرد.
وی انتشار روزنامه ادب را مروج روزنامه‌خوانی، افزایش جمعیت روزنامه خوان، مشوق زنان در روزنامه خوانی و فرصتی برای بیان نظرات، گلایه‌ها و پیشنهادات دانست که زمینه ورورد شاعران و ادیبان را به روزنامه نگاری فراهم کرد. 
میهن پرستی، مبارزه با خرافات، سوادآموزی، توجه به ادبیات از جنبه نظم و نثر، میزان توجه به مشهد و آستان قدس، مقایسه دارا و ندار، مخالفت با طب سنتی، مشوق بودن برای کار‌های عام المنفعه، تبلیغ دین از موضوعات این روزنامه بود که حافظی به آن اشاره کرد. 
وی، اظهار کرد: روزنامه ادب چاپ مشهد از اواسط حکومت مظفرالدین شاه قاجار که شاهزاده رکن‌الدوله والی خراسان بود با چاپ سنگی و به صورت هفتگی منتشر شد و طی مدت ۳ سال ۱۱۰ شماره از آن به چاپ رسید. 
 

روزنامه ادب
اثری که در این مراسم رونمایی شد، حاوی دوره کامل روزنامه ادب چاپ شده در مشهد طی سال‌های ۱۳۱۸ تا ۱۳۲۰ قمری است و علاوه بر آن فهرست مندرجات بعلاوه مقدمه‌ای در معرفی توصیفی روزنامه ادب و همچنین نمایه کامل روزنامه تهیه و ارائه شده است.
دوره کامل روزنامه ادب در سال ۱۳۴۲ قمری توسط عبدالعلی اوکتایی رئیس وقت کتابخانه آستان مقدس شده است.
ویژگی ممتاز روزنامه ادب مشهد، تصویر و کاریکاتور‌هایی است که از سال سوم به آن ورود کرده است.
تعداد ۱۱۷۷ عنوان (خبر، مقاله، اعلان) جزء فهرست مندرجات روزنامه است. محتوای کلی روزنامه را اخبار خارجه، سرمقاله‌های تحلیلی، اخبار شهرستان‌های ایران و خراسان و اعلان‌ها تشکیل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد