Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@02:13:29 GMT

سینمای کودک در گیشه بسیار موفق بود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۲۵۹۹

سینمای کودک در گیشه بسیار موفق بود

رسول صدرعاملی، کارگردان و تهیه کننده سینما گفت: در نیمه اول دهه هفتاد سینمای ایران به سرعت با تیتر سینمای کودک و نوجوان درجهان شروع به خودنمایی و درخشش کرد. یعنی راه سینمای ایران به سوی سینمای جهان از طریق سینمای کودک اتفاق افتاد. مجموعهفیلمسازانی که در این راه آغازگر بودند و در اوایل دهه هفتاد بسیار بالنده و شکوفنده کار فعالان سینمای کودک بودند و هم در سینماینوجوان کار می‌کردند و ما تلاش می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته صدرعاملی، در دو دهه گذشته سینمای کودک و نوجوان به قهقرا رفت، و سینمای کودک از نظر اقتصادی در ارتباط گیری بامخاطب در گیشه بسیار موفق بود اما به یکباره سینمای اجتماعی آمد و گاهی درست و گاهی نادرست خود را نشان داد.

او گفت: امروز نیاز به نویسندگانی داریم که به جهان ذهنی و تخیل کودک که از دل خانواده بیرون می‌آید، نزدیک باشند. کودک درخانواده مناسباتی و وقایعی می‌بیند که بر اساس آن رویابافی می‌کند. سینمای کودک؛ سینمای خیال‌پرداز و رویاپرداز از دل جامعهبیرون می‌آید. باید به شکل تخصصی برای کودک کار کنیم و سینمایی که رویاپردازی می‌کند باید از دل خانواده درآید.

رده‌بندی آثار تنها راه مدیریت محتوا نیست

مجید اسماعیلی مدیرعامل موزه سینما هم گفت: امروز محتواهای تولید شده به راحتی در دسترس عموم قرار می‌گیرد، و در این شرایط باانفجاری از پیام‌های متنوع و هجوم اطلاعات منفی و مثبت و از سوی دیگر تاثیر پیام‌ها مواجه هستیم. زمانی فردی می‌توانست با یکشعر و هنر، فضای جالبی ایجاد کند و در دوره‌ای هنرمندان یادگیری را کنترل می‌کردند اما امروز از لحاظ کمی و کیفیت ارسال پیام درفضای عجیبی قرار داریم. 

به گفته مدیرعامل موزه سینما، رده‌بندی سنی آثار یک بحث حاکمیتی است و به ما ربطی ندارد، و باید قبول کنیم که رده‌بندی تنها راهنیست و نمی‌توانیم فقط با رده‌بندی سینما را کنترل کنیم و ما می‌خواهیم خانواده‌ها نسبت به مصرف محصولات رسانه‌ای خود حساسشوند و نظام عرضه و تقاضا را تقویت کنیم. 

او گفت: نظام عرضه و تقاضا باید نگاه کنترلی خود را کنار بگذارد و سراغ تولید کننده و مصرف کننده برود، برای اینکه این چرخه خوبشکل بگیرد نباید از مواجهه درست بین سینما و دانشگاه دوری کنیم. متاسفانه سال‌هاست این کار را انجام نشده و اگر هم انجام شدهعلمی نبوده است. باید کار نظام نامه‌ای انجام شود.

نشست دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان با موضوع «کنشگری فعالان این حوزه و تدوین نظام نامه تولید و مصرف رسانه‌ای جمعی(فیلم و انیمیشن)» در سالن سینماتوگراف موزه سینمای ایران برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینما کودک نوجوانان سینمای کودک رده بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روایت بازیگر زن سینما از کامنت زشت یکی از آشناهای خود

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904034

دیگر خبرها

  • استایل هانده ارچل بازیگر زن فیلم مست عشق در یک مهمانی استانبول (عکس)
  • سهم انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان سینمایی از نمایشگاه کتاب
  • خزاعی: انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم
  • ببینید | روایت بازیگر زن سینما از کامنت زشت یکی از آشناهای خود
  • واکنش رئیس سازمان سینمایی به اظهارنظرها درباره بیکاری سینماگران و زیر سوال بردن فروش فیلم‌ها
  • بیکاری سینماگران ربطی به رونق اقتصاد و فروش فیلم‌ها ندارد
  • انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم/ رونق تولید و نمایش فیلم‌ها موجب کاهش بیکاری سینماگران شده است
  • «فیلمسازی واقعیت مجازی تعاملی» بررسی می‌شود
  • «تگزاس ۳»و «عطرآلود» به گیشه سینماها اضافه می‌شود
  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم