Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@19:01:54 GMT

افزایش رضایتمندی عمومی رسالت خطیر دستگاه قضا است

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۲۸۰۸

افزایش رضایتمندی عمومی رسالت خطیر دستگاه قضا است

به گزارش ایرنا، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی روز پنجشنبه در همایش حقوق بشر آمریکایی، ترور، تحریم و توحش، در محل دادگستری استان مرکزی در اراک، افزود: قوه قضاییه در عرصه های حقوقی، کیفری، اصلاح امور، اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و تبعیض باید وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن در جامعه انجام دهد تا امنیت نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شیوه برخورد عوامل قضایی با مردم حتی با مجرمان بسیار مهم است و اخلاق و منش اسلامی باید در این خصوص باید رعایت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی توجه به خانواده‌های زندانیان و تفکیک زندانیان با سابقه با دیگر زندانیان را از مهمترین وظایف دستگاه‌ها قضا عنوان کرد و اظهار داشت: لغزش و آسیب‌های اجتماعی ممکن است در کمین خانواده‌های زندانیان باشد، بنابراین حمایت و توجه ویژه ز این قشر باید در دستور کار باشد. 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: دستگاه قضایی به‌منظور اجرای عدالت و ایجاد امنیت در جامعه باید سلامت درون دستگاهی خود را نیز در دستور کار قرار داده و با تحقق این مهم برنامه‌های خود را در جامعه بسط دهد.

وی در خصوص مهاجرت افراد به غرب نیز گفت: ممنوعیتی در خصوص مهاجرت افراد وجود ندارد اما انتظار است افراد بعد از مهاجرت در فرهنگ غرب گرفتار نشوند و نسبت به گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی و معرفی ظرفیت‌های علمی، سیاسی، فرهنگی کشورمان تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: آمریکای جنایتکار همواره از هر ابزاری برای ضربه زدن به نظام اسلامی و تضعیف حقوق ملت استفاده کرده و به همین دلیل به هیچ عنوان مورد اعتماد ملت ایران نیست. 

آیت‌الله ددی نجف‌آبادی افزود: سیاست‌های سلطه گرایانه آمریکا در صحنه بین المللی برای جهانیان آشکار شده و علاوه بر ملت ایران، بسیاری از کشورهای جهان به سیاست های آمریکا اعتماد ندارند و شیطان بزرگ را دشمن خود می‌دانند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها همواره خود را حامی دموکراسی در جهان معرفی می‌کنند اما با حمایت از تروریست‌ها و کشتار مظلومان جهان به صورت آشکار حقوق ملت و مظلومان جهان را تضعیف می‌کنند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی قوه قضاییه اراک استان مرکزی قوه قضاییه استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم

"کتاب" یار مهربانی است که با بی‌مهری مردم روبه رو‌ست و همین سبب سرانه پایین مطالعه در کشور شده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، با همه‌گیر شدن فضای مجازی رفته رفته انس مردم با کتاب و مطالعه کم و دور شد، به طوری که هستند کسانی که در روز و هفته حتی صفحه‌ای از کتاب را مطالعه نکرده و با این یار مهربان نامانوس هستند.

ایام نوروز فرصت مناسبی است تا مردم به ویژه جوانان و نوجوانان با مراجعه به کتاب ساعاتی را به مطالعه بپردازند هرچند طبق آمار سرانه مطالعه در کشور وضعیت چندان خوبی ندارد، این درحالیست که اوضاع حوزه کتابخانه‌ها و مراجعه مردم به کتابخانه‌های عمومی استان نیز وضعیت متفاوتی از اوضاع نامطلوب مطالعه در کشور ندارد.

یکی از آقایان اراکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره مطالعه خود اظهار داشت: بهترین یار، دوست و مونس کتاب است و 100 درصد مطالعه دارم، به لحاظ اینکه مدرس دانشگاه هستم می‌طلبد روزمره مطالعه کتاب‌های تخصصی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما هفته‌ای را به نام کتاب و کتابخوانی داریم بنابراین سرانه کتاب و محصول فرهنگی باید در سبد خانوده‌ها قرار داشته باشد، هرچند رسانه‌ چاپی، روزنامه، رساله‌ها معقوله‌هایی هستند که در سبد روزانه اساتید و دانشجوها قرار دارد، بنده روزانه 5 ساعت را مطالعه دارم.

این همشهری اراکی در ادامه عنوان کرد: قبلا از فضای کتابخانه عمومی به ویژه از قسمت مخزن استفاده می‌کردم اما الان از آنجایی که رشته بنده علوم ارتباطات است و کتاب‌های تخصصی این حوزه در کتابخانه‌های عمومی اراک وجود ندارد از این فضا استفاده نمی‌کنم.

یکی از بانوان اراکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک درباره وضعیت مطالعه خود اظهار داشت: مطالعه به طور سواد و آگاهی افراد را بالا می‌برد به همین منظور هفته‌ای دو الی سه کتاب مطالعه دارم و از کتاب‌های مختلف از جمله مذهبی و رمان و غیره برای مطالعه بیشتر استفاده می‌کنم.

وی ادامه داد: گاهی اوقات با فرزندان خود، فضای کتابخانه عمومی را برای مطالعه انتخاب می‌کنیم چراکه فضای مناسب کتابخانه آرامش خاصی دارد و بچه‌ها بیشتر به کتابخوانی و مطالعه علاقه پیدا خواهند کرد.

یکی دیگر از آقایان اراکی در مصاحبه با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: حدودا در هفته دو ساعت مطالعه دارد و از کتاب‌های مذهبی و کتب‌ درسی و کتب مربوط به رشته کاری برای مطالعه استفاده می‌کند و ممکن است به دلیل مشغله کاری امکان مطالعه روزانه و مستمر وجود نداشته باشد.

وی افزود: فضای کتابخانه عمومی برای مطالعه بسیار مناسب است و افراد می‌توانند برای تمرکز بیشتر از این فضا برای مطالعه استفاده کنند، قبلا بنده از فضای کتابخانه عمومی برای مطالعه استفاده می‌کردم اما به دلیل مشغله کاری امکان استفاده از این فضتا وجود ندارد و در هر زمان و مکانی فرصت داشته باشم مطالعه می‌کنم.

از دیگر بانوان اراکی در این باره اظهار داشت: هفته‌ای یک داستان کوتاه می‌خوانم و این داستان کوتاه را برای دوستان و آشنایان خود رد فضای مجازی ارسال می‌کنم. برای ضبط داستان کوتاه حداقل 20 دقیقه زمان نیاز است و حتی برای اینکه بدون تپق باشد معمولا یک ساعت طول می‌کشد.

وی بیان کرد: قبلا گاهی از کتابخانه عمومی نزدیک منزل برای مطالعه استفاده می‌کردم اما الان آرامش فضای منزل را برای مطالعه ترجیح می‌دهم و اینکه ممکن است شرایط فراهم نباشد تا از کتابخانه عمومی استفاده کنم اما در منزل هر زمانی که فرصت داشته باشم مطالعه می‌کنم.

فعالیت 86 کتابخانه شهری و روستایی در کل استان مرکزی

علی گودرزی، مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با بیش از 70 خدمت فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی در حال خدمت به مردم سرزمین آفتاب هستند، 86 کتابخانه شهری و روستایی در کل استان  و یک کتابخانه سیار در پنج روستا مشغول خدمت رسانی هستند.

وی افزود: کتابخانه مرکزی شهر اراک به عنوان بزرگترین کتابخانه مرکزی جهان اسلام و کتابخانه عمومی خاورمیانه و غرب آسیا بزرگترین کتابخانه عمومی کشور در آینده‌ای نزدیک اتفاق نوین و جدیدی را در سطح فرهنگی، هنری و اجتماعی ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی تصریح کرد: فضای این کتابخانه با ریزفضای بسیار متعدد و خدمات بسیار متنوع و گونانگونی که قرار است ارائه دهد می‌تواند در ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی خطه مفاخر و مشاهیر نقش مهمی را ایفا کند و تاثیرگذار باشد، امیدواریم با افتتاح این کتابخانه اتفاق نو و فصل جدید از فعالیت‌ها در استان مرکزی و شهر اراک آغاز شود.

عضویت بیش از 10 میلیون نفر در کتابخانه های عمومی کشور

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌وگو باخبرنگار تسنیم اظهار داشت: در سراسر کشور حدود 3 هزار و 800 کتابخانه وجود دارد که حدود یک هزار کتابخانه خصوصی و مشارکتی است و بیش از 2 هزار و 700 کتابخانه نهادی است که مستقیما زیر نظر نهاد کتابخانه‌ها اداره می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: گسترده‌ترین شبکه فرهنگی در کشور را برای خدمات عمومی نیز کتابخانه‌های عمومی ارائه‌ می‌کنند، اعضای قطعی عضو کتابخانه‌ها بیش از 10 میلیون نفر است که بیش از 2.5 میلیون نفر از افراد فعالیت و تراکنش عضویت امانت دارند، این تعداد غیر از اعضایی است که خدمات دیگری از کتابخانه دریافت می‌کنند.

.

گزارش از فاطمه ساریخانی

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • موافقت با مرخصی و اشتغال به کار جمعی از زندانیان خدابنده
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود
  • پاسخ به شبهات نسل جوان رسالت خطیر معلمان و اساتید است
  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد