Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان عامل توسعه خوشه ملایر - ازندریان به بیش از ۴۰۰۰ خیاط در شهرهای ازندریان و ملایر اشاره کرد و گفت: توسعه این خوشه صنعتی پوشاک از خرداد ماه شتاب گرفت و وارد مرحله عملیاتی شده است.

به گزارش ایسنا، حسام بختیاری روز پنج شنبه ۱۶ تیر ماه در جمع خبرنگاران به ظرفیت ها و توانمندی واحدهای تولیدی ازندریان در زمینه تولید مانتو، کاپشن و لباس های بچه گانه و سهم بالای این واحدها در رفع نیاز پوشاک کشور اشاره و اظهار کرد: این ظرفیت ها، تولیدکنندگان را بر آن داشت که تشکیل و ثبت خوشه صنعتی پوشاک به عنوان یک استراتژی راهبردی در ارتقا کمی و کیفی محصولات را پیگیری کرده و با استفاده از مزیت های خوشه، توسعه و رونق هرچه بیشتر این صنعت را رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری با بیان اینکه ۸۰۰ واحد فعال در زمینه پوشاک در ملایر و ازندریان متقاضی ثبت خوشه صنعتی پوشاک در چند سال اخیر بوده اند، ادامه داد: شهر ازندریان و ملایر بیش از ۴۰۰۰ خیاط در زمینه تولید مانتو، کاپشن، شلوار جین و کتان بچه گانه و لباس بچه دارد.

وی از آغاز عملیات اجرایی خوشه صنعتی پوشاک ازندریان و ملایر از خرداد ماه خبر داد و گفت: با پیگیری و رایزنی های نمایندگان و مسئولان، دی ماه سال گذشته این موضوع توسط شرکت شهرک های صنعتی به تأیید رسید و ازندریان و ملایر به عنوان خوشه صنعتی معرفی و در بهمن ۱۴۰۰ عملیات مطالعه شناختی توسعه خوشه آغاز شد.

بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر این خوشه به عنوان یک خوشه فعال صنعتی در حوزه پوشاک به ثبت رسیده است، مطرح کرد: پروژه توسعه خوشه یک فعالیت برنامه ریزی شده است که توسط شرکت شهرک های صنعتی با همکاری و کمک نهادهای مختلف محلی و استانی در راستای ارتقای سطح تولید، بهبود و افزایش توان رقابت تولید کنندگان به اجرا در می آید.

وی مهم ترین اهداف پروژه توسعه خوشه را افزایش سطح توانمندی واحدهای موجود، افزایش سطح ارتباطات و همکاری بین واحدها و نهادهای مرتبط با خوشه، ارتقاء کمی و کیفی محصولات، ارتباط هرچه بیشتر واحدهای تولیدی با دولت و مراکز آکادمیک، افزایش سطح آگاهی خوشه و تقویت اطلاع رسانی و افزایش جریان اطلاعات در خوشه برشمرد.

بختیاری گفت: تسهیل قوانین دولتی در زمینه های مختلف، ارتقا مهارت نیروی کار، ارتقاء سطح تکنولوژی واحد ها، بهره برداری از منابع مالی موجود و جدید برای توسعه واحدها، افزایش توان مالی واحدهای خوشه، جذب سرمایه گذار برای تکمیل زنجیره ارزش، دسترسی به بازارها و مشتریان جدید و تقویت صادرات نیز از دیگر اهداف پروژه توسعه خوشه است.

وی همچنین ایجاد علائم و نشانه تجاری مشترک و یا برای تک تک واحد ها، هم تراز کردن خرید ها، انجام خرید مشترک، کاهش هزینه های تولید و خرید به منظور پایداری و توسعه کسب و کار خوشه را از دیگر اهداف توسعه خوشه برشمرد.

عامل توسعه خوشه ملایر- ازندریان با اشاره به اینکه طول دوره اجرایی خوشه سه سال است، تصریح کرد: فاز نخست، انجام مطالعات شناختی است که معمولاً ابتدای کار پروژه انجام می شود و در خوشه ازندریان به اتمام رسیده است .

بختیاری اضافه کرد: فاز بعدی، افزایش سطح سرمایه اجتماعی و تقویت ارتباطات و اعتماد سازی بین اعضا و سپس دستیابی به یک چشم انداز مشترک است .

وی به تدوین استراتژی ها و ارائه برنامه های اجرایی و نیز پیاده سازی این برنامه ها اشاره و بیان کرد: در سال سوم پس از دستیابی به اهداف تعیین شده، شبکه فراگیر، خوشه به اعضا واگذار می شود .

بختیاری کلید توسعه خوشه را در گرو انتقال رقابت از داخل اعضای خوشه به بیرون دانست و خاطرنشان کرد: در واقع تلاش می شود که اعضا خوشه در کنار یکدیگر بتوانند همکاری در ازای رقابت داشته باشند.

عامل توسعه خوشه ملایر- ازندریان تبدیل مزدی کاری به تولید را از اهداف مهم در صنعت خیاطی دانست و گفت: سعی شود تا خود اعضا بتوانند پس از کسب مهارت های لازم پارچه و ملزومات کار را تهیه کرده و پس از استخراج الگو و طرح های نو، بتوانند محصولات تولیدی را با برند خود به بازار عرضه کنند.

 وی با تأکید بر اینکه رمز موفقیت و دستیابی به نتایج از پیش تعیین شده همکاری و همراهی اعضای اصلی خوشه است، یادآور شد: انتظار می رود با همراهی خوب اعضا در انتهای خوشه بتوانیم به دستاوردهای رضایت بخشی دست یابیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها خیاطی تولید پوشاک واحدهای تولیدی ازندریان و ملایر خوشه صنعتی پوشاک توسعه خوشه افزایش سطح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح پنجشنبه در نشست برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار کرد: توسعه سرمایه‌گذاری در استان حمایت می‌شود و امروز برخی از طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها در حوزه پرورش آبزیان و تکثیر لارو و تولید بچه ماهی مطرح شد گفت: طرح‌های پرورش آبزیان جز سیاست‌های اصلی استان بوشهر است و در این راستا از سرمایه‌گذاران در طرح‌های پرورش ماهی در قفس، به‌ویژه تولید بچه ماهی در استان حمایت می‌شود.

استاندار بوشهر بخشی دیگر طرح‌ها را در حوزه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده‌های استان دانست و تصریح کرد: توسعه مجتمع‌های خدماتی بین راهی مورد نظر ما است چراکه هرچه تعداد این مجتمع‌ها افزایش یابد امکان خدمات به حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ایمنی راه‌ها و مسافران بیشتر فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده از تصویب ساخت کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: ساخت کارخانه سیمان سفید در آبدان دیر که فرایند آن طی شده بود در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر تصویب شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲ طرح مطرح شده در این شورا رأی مثبت لازم کسب نکرد گفت: مابقی طرح‌های مطرح شده در این جلسه برای اجرا رأی آورد و ان‌شاءالله طرح‌ها و موضوعات جدید سرمایه‌گذاری در جلسات بعد و هفته آینده مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر افزایش مشارکت مردم در طرح‌های سرمایه‌گذاری را یکی از اولویت‌های استان دانست و تأکید کرد: آنچه تدبیر مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: سرمایه‌گذاری مردم راهکار اساسی برای حل اشتغال، تولید و پیشرفت جامعه و استان بوشهر است و ما از بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به جد حمایت می‌کنیم و کارها در این حوزه تسریع می‌شود.

طرح‌های مختلفی از سوی مردم و بخش خصوصی در این جلسه توسط اعضا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط که فرایند آن در کارگروه تخصصی طی شده است برای تصویب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6088482

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا