Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهه محمودی گفت: جابه‌جایی نقش‌ها باعث کمرنگ‌شدن نقش زن در خانه و بی‌توجهی به نقش مادری در سایه عدم تولد فرزند شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الهه محمودی دکتری الهیات در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مهمترین تفاوت بین تمدن اسلامی و غرب در موضوع انسان، به خانه و خانواده بر می گردد.

وی ادامه داد: متاسفانه غرب برای انسانیت ارزشی قائل نیست اما دین اسلام خانه و خانواده را برای آرامش و امنیت افراد جامعه تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی افزود: انسان در اسلام خلیفه خدا بر روی زمین است که سرشت او بر عدالت و نه بر ظلم نهادینه شده، اما گاهی ظلم از برون بر انسان تحمیل می شود.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه مهمترین هدف ازدواج در دین اسلام تشکیل خانواده است، تصریح کرد: ازدواج، موضوعی که در غرب مغفول مانده و آمار آسیب های اجتماعی را در این کشورها افزایش داده است.

وی با بیان اینکه خانه در نگاه غربی محل خواب است، گفت: در صورتی که خانه در دین اسلام محلی برای آرامش و تعالی است و این مهم در خانواده شکل می گیرد.

محمودی افزود: بانوان به عنوان قلب خانه محسوب می شوند و به تعبیری رایج ،مسجد زن، خانه است این به معنی محبوس کردن بانوان در خانه نیست بلکه رسالت سنگین تعلیم، تربیت و آرامش در جامعه به عهده زن است.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: متاسفانه با پدیده ای به نام جابه جایی نقش ها در جامعه روبرو هستیم که نشات گرفته از فرهنگ غرب است و باید جلوی ترویج آن گرفته شود.

وی تاکید کرد: بانوان باید در عرصه اجتماعی فعالیت کنند اما نه اینکه کارهای مردانه به زنان واگذار شود، متاسفانه در سایه بی توجهی به این مهم، زنان ما بسیار مرد شده اند یعنی روحیه های مادرانه شان بر زنانگی آن ها غلبه کرده است.

محمودی افزود: همین جابه جایی نقش ها باعث کمرنگی نقش زن در خانه و بی توجهی به نقش مادری در سایه عدم تولد فرزند شده است.

این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: پدیده جا به جایی نقش ها در غرب بسیار مشهود است و چراغ آن در کشور روشن شده است که باید با تدابیر بسیار مهمی جلوی آن گرفته شود، زیرا تهدیدی برای جمعیت است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جابه جایی نقش ها جایی نقش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد

مهرجو فرخی با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۰.۹ درصد کاهش داشته است گفت: عمده کالا‌های جابه جا شده شامل کلینکر سیمان، گندم، آب معدنی، آجر سفالی و سایر محصولات کشاورزی بود.   معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت داشتند بیان کرد: بر اساس کارت هوشمند صادره جهت ناوگان تعداد یک هزار و ۷۵۱ دستگاه از انواع کامیون در استان کارت هوشمند ناوگان دریافت و هزار و ۹۹۷ نفر راننده در حوزه حمل و نقل کالا به دریافت کارت هوشمند اقدام کردند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • تنها شانس قهرمانی ایران در والیبال اروپا کمرنگ شد
  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر