Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم همسویی که در بین قوای سه‌گانه وجود دارد هنوز موفق به مهار تورم و گرانی‌های افسارگسیخته نشده‌ایم و نتوانسته‌ایم رضایت مردم را جلب کنیم، تلاش کنیم تا بتوانیم در کنار معیشت، فرهنگ مردم را هم ارتقا دهیم.

فاطمه محمدبیگی، در جلسه شورای اداری استان قزوین که امروز ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: امروز وقت سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی نیست و همه باید رخت خدمت بپوشیم  چون دیگر ناخدمتی توجیهی ندارد و بحمدلله هر سه قوه همسو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز در رزمایش خدمت هستیم تا با همکاری همه قوا و ارگان‌ها و نهادهای مسئول، به مردم خدمت کنیم تا در این جنگ ترکیبی اقتصادی، جمعیتی، فرهنگی و سایبری که کمر به ناامید کردن مردم بسته‌است مردم را دریابیم.

این عضو مجلس شورای‌اسلامی گفت: علیرغم همسویی که در سه قوه وجود دارد هنوز موفق به مهار تورم و گرانی‌های افسارگسیخته نشده‌ایم و نتوانسته‌ایم رضایت مردم را جلب کنیم.

وی عنوان کرد: مردم امروز برای تامین مایحتاج سفره خود دچار چالش هستند و به‌ویژه تامین اجاره‌بهای سرسام آور مسکن، مردم را درمانده کرده است.

محمدبیگی با اشاره به نهضت خدمت‌رسانی و بازدید میدانی از مناطق استان خاطرنشان کرد: حضور در مناطق و بازدیدهای میدانی، اثر فوق العاده‌ای در حل مسائل مردم دارد. بهتر است مدیران کل و فرمانداران محترم در این سفرها حضور داشته باشند و کارشناس اعزام نکنند که قطعا پس از بازگشت از دیدار با مردم، نحوه تصمیم گیری آنها نسبت به پشت میز نشستن و دستور دادن، تغییر محسوسی خواهد داشت.

وی در خصوص بودجه استان قزوین تصریح کرد: مدیران استانی می‌توانند با تعریف پروژه، سقف بودجه را افزایش دهند. همچنین ایجاد اشتغال‌های زودبازده  کم‌هزینه و کوچک مقیاس بسیار می‌تواند در جذب سرمایه برای استان تاثیرگذار باشد.

محمدبیگی در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی که با صنعت و اقتصاد و کشاورزی درگیریم نباید مسائل‌فرهنگی را فراموش کنیم. بودجه‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی را در نظر بگیریم و سلامت اندیشه‌ و دین مردم را هم در بودجه پیش‌بینی کنیم تا بتوانیم در کنار معیشت، فرهنگ مردم را هم ارتقا دهیم.

بودجه خوبی برای استان قزوین تصویب شده‌ است

لطف‌الله سیاهکی، نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از ۵۰ سال گذشته تمامی دولت‌ها با کسری بودجه مواجه بودند که منجر به تورم شده است. وقتی ناترازی در بودجه وجود دارد یعنی مصارف و منابع باهم همخوانی ندارند. تنها زمانی‌که مصرف و منابع تراز شوند تورم کنترل خواهد شد.

وی گفت: در شرایط فعلی کشور باید بسیار هوشمندانه عمل کنیم تا مردم لای چرخ اصلاح اقتصادی له نشوند به همین دلیل برای مردمی که در این مسیر خسارت دیده‌اند یارانه‌ها افزایش یافته و کارت کالا هم به‌زودی به مردم اعطا خواهد شد.

سیاهکلی با بیان اینکه اصلا در جریان تنظیم و تصویب بودجه قرار نگرفته است، گفت: در سفر استانی رئیس‌جمهور به قزوین، بودجه‌ی خوبی برای استان تصویب شد. دولت پول دارد، دولت و نظام در حال تلاش است تا این بودجه کلان را به صورت شایسته و مفید برای مردم استان هزینه کند.

وی عنوان کرد: با بهره‌گیری از فن‌آوری و امور دانش‌بنیان در مدیریت استان، می‌توانیم کیفیت مدیریت را افزایش دهیم.

این مسئول با اشاره  به مشکل کمبود آب در استان 
 ادامه داد: کشورهایی که مشکل آب دارند باید از مدیران فن‌آور استفاده کنند چون ممکن است در آینده نزدیک با مشکلات جبران ناپذیری مواجه شوند که می‌تواند کشور را از نقشه‌ی جهانی محو کند.

سیاهکلی در پایان در خصوص انتصابات استان عنوان کرد: ما از عدم دخالت نمایندگان در انتصابات که  در بیانات مقام معظم رهبری مطرح شده، اینگونه برداشت کرده‌ایم که، نمایندگان به جهت اشرافی که بر امور استان دارند می‌توانند برای یک جایگاه، گزینه پیشنهاد دهند یا در مقام مشورت مسئولان عالی‌رتبه استان قرار گیرند اما نباید برای انتصاب یک شخص‌خاص، در یک مسند خاص، اصرار داشته باشند.

فلسفه وجود مسئول، خدمت به مردم است

رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای‌اسلامی گفت: امکانات مالی، دارایی و ثروت ستون فقرات یک جامعه است و مدیران حافظان آن محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه از مصادیق تدبیر مدیر، پیش‌بینی و آینده‌نگری است گفت: حالا که هر سه قوه با هم همسو هستند باید به این مسائل پایبند باشیم و بیش از پیش مشکلات مردم را رفع کنیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: نمایندگان بر اساس اصل ۸۴ قانون‌اساسی حق اظهارنظر در تمام مسائل را دارند اما ما نباید فرمایشات رهبر را تفسیر به رای کنیم بلکه باید روحیه انقلابی داشته و در اجرا دخالت نکنیم. 

وی با اشاره به اینکه مراجعات مردم به نمایندگان زیاد است و نمایندگان خدمتگزار آحاد ملت هستند و فلسفه وجودی مسئولین خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد: مسئولین اجرایی با حضور در زیرمجموعه‌ها و ادارات تابعه خود، مشکلات مردم را از نزدیک درک و رفع نمایند تا مراجعات به نمایندگان کاهش یافته و شرایط برای تصویب قوانین صحیح، که اصلی‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است به‌درستی فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شوراي اداري قزوين مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۳۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی برای ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه