Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@14:39:25 GMT

افزایش ۳۰ درصدی کرونا در جهان در دو هفته اخیر

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۳۷۳۸

افزایش ۳۰ درصدی کرونا در جهان در دو هفته اخیر

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «تدروس ادهانوم قبریسوس» (Tedros Adhanom Ghebreyesus’s) دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به افزایش ۳۰ درصدی کووید-۱۹ در جهان طی دوهفته گذشته هشدار داد.

 تارنمای خبری سازمان ملل متحد (news.un.org) با انتشار این خبر نوشت: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تایید کرد که در چهار منطقه از شش منطقه زیر نظر این سازمان، موارد ابتلا به کووید-۱۹ طی دو هفته گذشته ۳۰ درصد جهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قبریسوس در جریان نشست هفتگی خود با خبرنگاران در ژنو دراین باره گفت: چهار منطقه از شش منطقه تحت نظر سازمان جهانی بهداشت طی هفته گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا به این بیماری بوده که اکنون با کاهش آزمایش (ابتلا به کرونا) در بسیاری از کشور‌های جهان مواجه هستیم؛ بنابراین گزارش دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که هر موج از ابتلا به ویروس کرونا، حتی اگر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس کاهش یابد با این وجود افراد بیشتری را با شرایط و دوران دراز مدت کووید یا پس از کووید مواجه می‌سازد.

این گزارش حاکی است، قبریسوس از شرکت داروسازی فایزر خواست تا واکسن خوراکی کووید را به طور گسترده‌تری در دسترس کشور‌های جهان قرار دهد.

تارنمای خبری سازمان ملل دراین باره نوشت: دبیر کل سازمان بهداشت جهانی از شرکت داروی سازی فایزر خواسته است تا برای اطمینان از اینکه واکسن خوراکی جدید کووید-۱۹ خود را بتواند به سرعت در دسترس همگان بخصوص کشور‌های کم درآمد و آسیب پذیر، قرار دهد؛ اقدامات بیشتری انجام داده تا بتوان موارد درمانی موثری را برای کشور‌هایی که ممکن است در پرداخت هزینه چنین واکسنی مشکل داشته باشند را ارائه کرد.

بنابر داده‌های تارنمای اطلاع رسانی «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) شمار مبتلایان به ویروس کرونا به بیش از ۵۵۷میلیون و ۷۰۰هزار نفر رسیده که ازاین تعداد بالغ بر ۶ میلیون و ۳۶۷هزار نفر جان باخته اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری دبیرکل سازمان جهانی بهداشت مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر