Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان احمدی و محمدی (ع) در تشریح برنامه‌های ایام دهه ولایت و امامت این حرم مطهر از برپایی همایش شعر غدیر و برگزاری مراسم زوج‌های جوان خبر داد.

حجت‌الله طلایی پنج‌شنبه ۱۶ تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دهه امامت و ولایت فاصله بین عید قربان و عید غدیر است اظهار کرد: عید قربان نمادبندگی خداوند است و عید غدیر خم در روایات اهل‌بیت (ع) با عنوان عید الله اکبر یاد شده و به همین منظور آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ویژه برنامه‌های مختلفی را در صحن و سرای این بارگاه منور  برای مجاوران و شیفتگان اهل بیت (ع) تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: حزب خوانی قرآن کریم در دارالنور حرم از ساعت ۷:۳۰ توسط قاریان برتر استانی و ممتاز، پخش برنامه رادیویی ویژه حرم از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح بصورت صوتی از بلندگوهای حرم مطهر و گفتگو با کارشناس مذهبی، قرائت صلوات خاصه حضرت شاهچراغ (ع)، قرائت دعای عرفه در روز پنجشنبه ۱۸ تیرماه با مداحی و سخنرانی حسن شالبافان همراه با نماز مغرب و عشاء، قرائت دعای ندبه ساعت ۶:۳۰ تا ۷:۳۰ صبح در روز عید قربان، اقامه نماز عیدقربان به امامت آیت الله دژکام و مراسم نورافشانی در صحن حرم از جمله برنامه‌های این دهه است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ادامه داد: برای روز دوشنبه ۲۰ تیرماه برنامه معرفت و آموزش خانواده در راستای سبک اسلامی و سیره پیامبر (ص) ساعت ۱۰ صبح در تالار ولایت؛ همچنین برگزاری کارگاه تخصصی وقف در دارلقرآن برگزار می‌شود.

طلایی با اشاره به دوشنبه‌های قرآنی در دهه ولایت که به همراه تواشیح در صحن مطهر حرم همراه با نماز مغرب و عشاء اجرا خواهد شد، بیان کرد: حجت الاسلام فرح‌زاد کارشناس برنامه سمت خدا  سخنران این برنامه خواهد بود. همچنین در روز سه شنبه ۲۱ تیرماه همایش غدیر در تالار ولایت حرم مطهر برگزار می‌شود.

او عنوان کرد: برگزاری نشست سبک زندگی قرانی با حضور اساتید مجرب در دارلعباده، برگزاری کارگاه مشاوره با حضور دکتر افشار، برپایی جشن عبادت ۵۰۰ دختر در شبستان امام خمینی  (ره) و قرائت دعای کمیل از جمله برنامه‌های شب ولادت امام هادی (ع) در روز ۲۳ تیرماه خواهد بود.

طلایی، قرائت دعای ندبه و پخش مستقیم آن مراسم از شبکه ۲ باسخنرانی آیت الله ملک حسینی و مداحی حاج مرتضی طاهری، برگزاری مراسم ازدواج عقد زوج‌های جوان، جنگ شادی ویژه کودکان با برنامه‌های متنوع و برپایی محافل قرآنی را از دیگر برنامه‌های اجرایی این حرم اعلام کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) از برپایی سخنرانی مذهبی حجت الاسلام مسعود عالی در روز ۲۶ تیرماه همراه با نماز ظهر و عصر خبر داد و گفت: همچنین دو کارگاه شکوه دختران با موضوع عزت نفس و با حضور دکتر معارف  و کارگاه عظمت مادرانه در تالار ولایت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

او اظهار کرد: غبار روبی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، برگزاری مراسم جشن با سخنرانی حجت الاسلام سعیدی و سخنرانی عارف و با نورافشانی  یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در شب عید غدیر خم ۲۶ تیرماه در صحن باز حرم شاهچراغ برگزار می‌شود. همچنین در روز دوشنبه ۲۷ تیرماه عید غدیر قرائت خطبه غدیر، تجلیل از سادات، پیاده روی به سمت حرم، اطعام ۱۰ هزار تبرکی عید غدیر، اجرای برنامه حکاکی بر روی نگین انگشتری توسط حکاک ایران در جوار حرم مطهر با نماز مغرب و عشاء را خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آیت الله دژکام عيد غدير دعای عرفه حضرت شاهچراغ برگزار می شود احمدی و محمدی قرائت دعای عید غدیر حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی مجلس و در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی درباره لزوم قرائت گزارش تفریغ بودجه پیش از بررسی جداول در مجلس گفت: دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه کرده است که کمیسیون تلفیق در زمان بررسی لایحه بودجه به این گزارش توجه کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته مجلس درگیر بررسی لوایح برنامه و بودجه بود، فرصتی برای قرائت این گزارش در صحن فراهم نشد که در زمان خود در مجلس قرائت می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان