Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:54:11 GMT

زیرگذر صالح آباد پایان امسال به بهره براری می رسد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۳۹۸۴

زیرگذر صالح آباد پایان امسال به بهره براری می رسد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم ایلام در مجلس، علی اکبر بسطامی روز پنجشنبه در بازدید از پروژه‌های راهسازی محور ایلام - مهران اظهار داشت: ایلام شاهراه اربعین و دروازه اصلی ورود زائرین به عتبات عالیات است و ارائه خدمات شایسته و در خور شان زوار عتبات عالیات مستلزم ایجاد زیرساخت‌های مناسب می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسیر اصلی اربعین اگر چه در استان ایلام قرار دارد، اما یک مسیر ملی و حتی بین المللی است و این مهم یک فرصت مناسب برای توسعه استان است، اما بارها تاکید شده که این فرصت نباید برای تردد مردم استان ایلام چه تردد هوایی و چه تردد جاده ای محدودیت ایجاد کند.

وی ادامه داد: از هر طریق پیگیر جذب اعتبار برای پروژه های راهسازی استان از جمله محور ایلام - مهران هستیم و لازم می‌دانم از تلاش‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان و همکاران این مجموعه که همیشه پای کار هستند و همچنین پیمانکاران بومی استان که با وجود مطالبات به فعالیت راهسازی خود ادامه می‌دهند قدردانی نمایم و امیدوارم هر چه زودتر شاهد تکمیل و بهره برداری از تمام مسیر ایلام به مهران باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام نیز در این بازدید گفت: در محور ایلام - مهران، تونلِ کیلومتر پنج به طول ۸۴۰ متر در دست احداث می‌باشد که حفاری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول کف کنی و تراشه برداری مسیر رفت و برگشت این تونل و تسطیح مسیر برای عبور اضطراری در ایام اربعین است.

بهادری افزود: تونل کیلومتر پنج تا تونل دوم راه کربلا، چهار خطه کردن پل بزرگ این مسیر تا اربعین، اجرای عملیات لاینینگ پیمانکار در تونل دوم راه کربلا و آماده سازی مسیر ورودی و خروجی آن برای عبور اضطراری در ایام اربعین از جمله کارهای در دست اقدام محور ایلام - مهران  است که موجب تسهیل در تردد زائرین عتبات عالیات خواهند شد.

وی ادامه داد: تلاش راه و شهرسازی استان ومشاورین و پیمانکاران این است که چند قطعه باقیمانده بزرگراه ایلام - مهران تا اربعین تکمیل شده و سایر پروژه‌ها نیز برای عبور اضطراری ساماندهی شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه اظهار داشت: ۶ کیلومتر (۲ کیلومتر محدوده تقاطع روستای چم آب و چهار کیلومتر محدوده روستای بانروشان) هم اکنون در حال اجرای آسفالت است و تا اربعین این ۶ کیلومتر به صورت‌ بزرگراه تکمیل شده و زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

بهادری در ادامه به ۲۰ کیلومتر عملیات آسفالت مسیر احداث شده قبلی اشاره کرد و افزود: لایه دوم آسفالت این ۲۰ کیلومتر در دست اجرا می‌باشد و تا اربعین به اتمام خواهد رسید و همچنین با بهره برداری از پل بزرگ کیلومتر ۵۶ منطقه کنجانچم نقاط پر حادثه و پیچ‌های خطرناک این منطقه حذف خواهد شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ایلام پایانه مرزی مهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ایلام پایانه مرزی مهران مجلس شورای اسلامی ایلام پایانه مرزی مهران راه و شهرسازی محور ایلام تا اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس

تین نیوز

مدیرکل راه آهن زاگرس از جابه جایی ۳۲ هزار و ۷۲۸ مسافر در این پایانه ریلی در فروردین امسال خبر داد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن زیودار، مدیرکل راه آهن زاگرس گفت: در فروردین امسال ۳۲ هزار و ۷۲۸ مسافر در راه آهن زاگرس جابه جا شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که این رقم ۳۲ هزار و ۳۳۹ نفر بوده است، رشد یک درصدی نشان می دهد.

وی افزود: این تعداد مسافر در مدت یادشده به وسیله ۴۷۴ رام قطار جابه جا شدند.

زیودار نفر کیلومتر ثبت در فروردین امسال را ۲ میلیون و ۴۱۴ هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: این رقم در مقایسه با فروردین پارسال که ۶۱ میلیون و ۳۱۸ هزار کیلومتر ثبت شده، گویای رشد ۴ درصدی است.

راه آهن زاگرس یکی از نواحی بیست و یک گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که اداره راه آهن زاگرس، مأموریت بهره برداری از شبکه و تجهیزات آن به منظور ارائه خدمات حمل و نقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت تپه تا تنگ هفت استان لرستان به طول ۲۲۵ کیلومتر و با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک را برعهده دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ورود سیلاب به جاده ارتباطی صالح آباد-ایلام
  • جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد