Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در دیدار مدیران اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی اظهار کرد: بهبود نظام مالیاتی بدون ارتقاء فرهنگ مالیاتی امکان پذیر نیست.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت مالیات از مهمترین عوامل رشد و توسعه جامعه محسوب می‌شود و موجب رونق اقتصادی و تحقق عدالت اجتماعی و افزایش خدمات و عمران و آبادی کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر ایجاد امنیت اجتماعی و گسترش خدمات از مزایای گسترش مالیات تلقی شود پس باید با فرهنگ‌سازی مناسب مردم را از مزایای پرداخت مالیات آگاه کنیم تا پرداخت مالیات را جزئی از بدهی‌های خود بدانند.
امام جمعه تبریز بر ضرورت ارتقای فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت رسانه ها برای جا انداختن فرهنگ مالیاتی و همچنین استفاده از تجربیات و داده های سایر دستگاه ها از جمله عوامل کارساز در جهت ایجاد و ارتقاء فرهنگ مالیاتی در جامعه است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ضرورت توجه به فرار مالیاتی گفت: مبارزه با فرار مالیاتی باید از دانه درشت ها و قوی تر ها شروع شود تا پیامدهای مطلوب را به دنبال داشته باشد.
وی اظهار کرد: افزایش شکاف طبقاتی، کاهش درآمدهای دولت، تنزل خدمات دولت، خنثی شدن اهرم های کنترلی دولت در مسیر رشد تضعیف رفاه عمومی، تضعیف امنیت اقتصادی، ایجاد شکاف مالیاتی و ناکارآمد کردن نظام مالیاتی از جمله پیامدهای فرار مالیاتی است . 
امام جمعه تبریز همچنین رعایت تکریم مودیان و ارباب رجوع را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: پرداخت مالیات باید با رضایت مودی بوده تا مالیات در خزانه دولت مایه برکت باشد.
وی افزود: تکریم افرادی که در دوران کرونا آسیب دیدن نیز مورد تاکید بوده بر این اساس وصول عادلانه درآمدهای مالیاتی بسیار مهم است.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: عوامل مالیاتی در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور هستند و مدیران امور مالیاتی و کارکنان در آذربایجان شرقی پاک دست و خوشنام بوده بر این اساس کمترین مراجعه به دستگاه های نظارتی را نیز دارند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با تشکر از اصناف و کسبه بازار تبریز و بازاری های شمال غرب کشور به خاطر پیشگامی و پیشتازی با سیاست های اقتصادی و مالیاتی کشور، گفت: بازار در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی و دوران کرونا نقش خود را ایفا کرده است.
وی همچنین با بیان اینکه استفاده از کارتخوان یکی از راهکارهای مهم سنجش درآمدهای افراد است، گفت: مراکز نیکوکاری و خیریه باید مورد نظر ادارات کل امور مالیاتی باشد تا به فعالیت های آنها آسیبی وارد نشود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مالیات سید محمدعلی آل هاشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مالیات آذربایجان شرقی مالیات امام جمعه تبریز آذربایجان شرقی فرهنگ مالیاتی پرداخت مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور با اشاره به هفته کار و کارگر، عنوان کرد: داشتن تفکر کار کردن در هر سنی بسیار مهم است لذا این موضوع باید یه یک ارزش تبدیل شود. وی با بیان اینکه کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و در زمینه تولید نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کنند، ادامه داد: مسئولان باید توجه ویژه به کارگران و رفع مشکلات آنان داشته باشند.

مرادپور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب کارگران را به کسانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند تشبیه می‌کنند زیرا قشر نیروی مدافع اقتصاد کشور هستند و در جهت تولید و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ما دچار آسیب شده است، تصریح کرد: این امر در حالی است که کار کردن در دین مبین اسلام یک ارزش و یک شرف است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر کارمند بودن در جامعه به یک ارزش تبدیل شده است، گفت: این موضوع نیز در حالی است که ارزش کارگری بسیار بلندمرتبه است زیرا کارگر تولید می‌کند و زحمت می‌کشد و نان حلال به دست می‌آورد.

مرداپور با یادآوری اینکه گاهی شاهدیم برخی از کارفرماها تا ماه‌ها حقوق کارگران خود را نمی‌دهند و امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد خداوند عمل او را باطل می‌سازد و بوی بهشت را بر وی حرام می‌کند، تصریح کرد: مسئولان و کارفرمایان باید به قشر کارگر و حقوق آنها توجه ویژه داشته باشند زیرا در قیامت باید پاسخ‌گوی رفتار خود در قبال کارگران باشند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه رسول خدا (ص) از به کار گرفتن کارگر، پیش از تعیین مزدش نهی فرموده و امام صادق (ع) نیز در حدیث مشهوری فرمودند: مزد کارگر را پیش از آنکه عرقش خشک شود بدهید، گفت: این میزان تأکید و سفارش از سوی اهل‌بیت (ع) نشان از اهمیت این مسئله نزد خداوند متعال است.

کد خبر 6090991

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است