Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@00:18:00 GMT

مصرف آب در کشاورزی باید مدیریت شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۴۴۶۲

مصرف آب در کشاورزی باید مدیریت شود

 حسین سالاری فرماندار کوهبنان در دیدار با نماینده مردم کوهبنان وزرند در مجلس گفت: در بحث آب رسانی در سطح شهرستان کوهبنان کار‌های خوبی انجام شده، اما هنوز مشکل وجود دارد.

به گفته فرماندار کوهبنان بهره جستن از منابع دولتی و همت بخش خصوصی می‌تواند مشکل آب استان کرمان را مرتفع کند تا در آینده مشکلات بیشتر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کوهبنان گفت: تلاش کردیم بازسازی و نوسازی شبکه انتقال آب شرب شهر کوهبنان به مرور انجام شود.

سالاری می‌گوبد: وسعت استان کرمان چالش‌ها را افزایش داده لذا اولویت‌ها به حاشیه رفته و مردم را با مشکلات خاص مواجه کرده است.

سالاری گفت: کشاورزی ما بهره وری نیست و بیشترین هدر رفت را در بخش کشاورزی شاهد هستیم.

فرماندار کوهبنان می‌گوید در تلاش هستیم با اختصاص بودجه عملیات آسفالت باند دوم ورودی کوهبنان از سمت یزد در سال جاری انجام شود.

فرماندار کوهبنان گفت: مناقصه منبع آب شرب روستا‌های افزاد، ده خواجه و سرآسیاب برگزار شد، چون اسناد خزانه مربوط به سال ۱۴۰۳ است پیمانکاری شرکت نکرد امیدواریم این مهم در شهریور انجام شود.

در ادامه عفت شریعتی نماینده مردم  زرند وکوهبنان درمجلس گفت: اکنون بحران کم آبی و بی آبی همه مسائل را تحت الشعاع قرار داده لذا انتقال آب از خلیج فارس باید به صورت جدی پیگیری شود.

او  می‌گوید :در سال‌های آتی جنگ آب را داریم، زیرا فرسایش زمین و خشک سالی‌های پی در پی، مصرف بی رویه  عامل اصلی بحران آب  هستند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت: مسئولین اجرایی و شرکت‌های صنعتی بزرگ باید انتقال آب از خلیج فارس به شهر‌های شمالی استان کرمان را در دستور کار قرار دهند متاسفانه در حال حاضر خشکیدن چاه‌های آب شرب در منطقه را شاهدیم از طرفی برخی زیر ساخت‌ها باید اصلاح شود.

به گفته نماینده مردم زرند و کوهبنان در محلس در بحث استفاده بهینه و مناسب آب باید مدیریت داشته باشیم و تا حد ممکن از هدر رفت آب و اسراف جلوگیری کنیم.

شریعتی کوهبنانی بیان گفت: کشت گلخانه‌ای در یزد نمونه است، چون استفاده بهینه از آب موجود می‌شود با توجه به این که بارندگی چندانی هم ندارد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان می‌گوید باید تلاش شود اولویت‌ها در برنامه پنج ساله آتی مد نظر باشد تا مباحث کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی به بهترین شکل انجام شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان گفت: با شرایط خاص کم آبی جا دارد که کشاورزی از حالت سنتی و غرق آبی به سمت و سوی صنعتی و مکانیزه سوق داده شود تا بیشترین صرفه جویی درمصرف آب انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اولویت ها صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار از افزایش ۲۵ درصدی مصرف ای‌تی‌کی(سوخت مخصوص هواپیما) در نوروز سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ در منطقه چابهار خبر داد.

حسین شمسایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ فروردین ماه سالجاری بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار لیتر ای‌تی‌کی به ناوگان هواپیمایی منطقه اختصاص یافت.

وی تعداد پروازهای انجام شده طی بازه زمانی یاده شده را ۱۹۰ پرواز عنوان کرد و افزود: با توجه به تعداد پروازهای انجام شده در مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۸ درصدی را در تعداد پروازها شاهد بوده‌ایم.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار با اشاره به افزایش ورود مسافران نوروزی به منطقه در سالجاری، خاطرنشان کرد: منطقه چابهار با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی مقصد گردشگری مردم بومی و سایر گردشگران کشور در ایام مختلف سال است.

وی به آمادگی کامل این شرکت جهت ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و افزود: رضایت‌مندی مردم و مقامات محلی از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی نشان‌دهنده تلاش‌ همکاران ما در این ایام است که با به کارگیری تمام توان در انجام این مهم از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • تهران آنقدر بزرگ شد که قرار است ۳ تا شود | کدام شهرها مرکز می‌شوند؟
  • ورامین مرکز استان تهران شرقی می‌شود
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان