Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:17:47 GMT

ضرورت اتمام تعریض و بهسازی جاده رشت به سنگر

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۴۵۳۳

ضرورت اتمام تعریض و بهسازی جاده رشت به سنگر

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با اشاره به لزوم توجه ویژه به اتمام پروژه ها، تعریض و بهسازی جاده رشت به سنگر، گفت: ضرورت دارد تا دستگاه ها و ادارات مرتبط نسبت به تامین مصالح مورد نیاز همکاری کنند.

حمیدرضا امام پناهی در جلسه هم‌اندیشی در خصوص ترمیم و بهسازی مبادی ورودی شهر رشت که با حضور نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و رئیس شورای اسلامی شهرستان و شهردار رشت برگزار شد، با اشاره به اهمیت محورهای ورودی و خروجی رشت در هدایت گردشگران به سمت جاذبه‌های گردشگری شهرستان و ادامه مسیر به سمت سایر شهرستان های استان، اظهار کرد: نقش تاثیرگذار نمایندگان شهرستان در جذب اعتبارات و همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی دو اصل مهم در به ثمر نشستن طرح‌های ساماندهی شریان های ورودی شهر رشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در رشت با تاکید بر این مطلب که مبادی ورودی شهر ها ارائه دهنده نخستین تصور و منظر و مهمترین فاکتور در ایجاد حس ورود به محدوده شهری هستند، افزود: نحوه مواجهه نخستین با محورهای ورودی شهرها، از مهمترین عناصر تصمیم‌ساز مسافران در استفاده از اماکن اقامتی و بازدید از نقاط گردشگری و جاذبه‌های طبیعی محل بوده و نقش مهمی در اشتغالزایی و توسعه اقتصاد گردشگری بر عهده دارد.

امام پناهی لکه گیری مرمتی، آسفالت و بهسازی ورودی جنوبی رشت حدفاصل میدان گیل تا چهارراه شهر صنعتی به طول حدود ۲۰ کیلومتر و همچنین حدود پنج و نیم کیلومتر مسیر رشت به لاکان را دارای اهمیت بالایی در ساماندهی بار ترافیکی شهر دانست و خواستار تسریع در روند اجرای پروژه ها شد.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه در اتمام پروژه‌ها، تعریض و بهسازی جاده رشت به سنگر را نیز از جمله موارد اولویت‌دار برشمرد و گفت: ضرورت دارد تا دستگاه‌ها و ادارات مرتبط نسبت به تامین مصالح مورد نیاز در انجام بهسازی جاده رشت به جیرده و همچنین رشت به سنگر، همکاری‌های لازم را معمول دارند.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه برخورداری از مواهب طبیعی و فضای سبز از مولفه‌های اصلی در معرفی شهر رشت بوده و افزایش سرانه فضای سبز از ضروریات زندگی شهری و یکی از مولفه های مهم شهر سالم و سازگار با محیط زیست می باشد، افزود: با اجرا و بهره برداری از فاز نخست مجموعه پارک لاکان، علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز شهر رشت و امکان استفاده عمومی خانواده ها و گردشگران از محیطی آرامش بخش، زمینه حفاظت این عرصه جنگلی در برابر آتش سوزی، قاچاق چوب و تصرفات غیرقانونی نیز فراهم خواهد شد.

محمدرضا احمدی، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس نیز، با اشاره به حجم بالای ترافیک شریان جنوبی شهر رشت، بر لزوم بهسازی این محور بخصوص حدفاصل میدان گیل تا چهارراه شهر صنعتی تاکید و تصریح کرد: بهسازی این محور علاوه و روانسازی بار ترافیکی ورودی به شهر رشت از محور جنوبی و تسهیل در عبور و مرور، موجب کاهش آمار تصادفات و کاستن از میزان اتلاف وقت گردشگران خواهد شد.

وی افزود: ضروری است تا در امتداد بهسازی شریان های ورودی شهر، آسفالت و لکه‌گیری معابر داخلی و کوچه‌های رشت نیز در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه جبار کوچکی نژاد، دیگر نماینده رشت در مجلس نیز با بیان اهمیت بهسازی مبادی ورودی و خروجی شهر رشت بخصوص محور لاکان و محور آقا سید شریف، در کاهش حجم ترافیک معابر غربی شهر رشت در روزهای تعطیل، خاطر نشان کرد: برای جذب گردشگر بیشتر و بهره‌مندی از مزایای اقتصادی و اشتغالزایی صنعت گردشگری به عنوان یکی از حوزه‌های مهم در زمینه اشتغال‌ آفرینی، برخورداری از مبادی ورودی و خروجی درخور شهر اولین ها، باید در دستور کار متولیان امر قرار داشته و نمایندگان شهرستان نیز آمادگی همه گونه همکاری در این زمینه را دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها رشت بهسازی جاده رشت مبادی ورودی رشت به سنگر ورودی شهر شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد

ایسنا/همدان امروز ۸ اردیبهشت پروژه پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ حسن قشلاق شهرستان بهار با حضور جمعی از مسئولان شهرستان بهار و معاون فنی اورژانس استان همدان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مجتبی فیض‌اللهی در حاشیه کلنگ‌زنی این پروژه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسیر حسن قشلاق و میدان حسن قشلاق به عنوان یک شاهراه بوده که خودروها، مسافران، توریست‌ها و گردشگران بسیاری از استان‌های شرق، غرب و جنوب به سمت غارعلیصدر از این مسیر و محور دارای تردد هستند و همواره جای خالی یک پایگاه امداد جاده‌ای در این محور گردشگری به لحاظ مدیریت بحران قابل احساس و حائز اهمیت بود.

وی با بیان اینکه اهالی روستای حسن قشلاق برای احداث ساختمان پایگاه امداد جاده‌ای این محور زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۳۰ مترمربع اهداء کردند، افزود: این پایگاه امداد جاده‌ای با اعتبار پیش‌بینی شده سه میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان و اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی احداث خواهد شد. 

فیض‌اللهی با اشاره به اینکه بخشی از این اعتبار پروژه افزون بر ۷۰۰ میلیون تومان از سال گذشته آماده شده و موجود است، خاطرنشان کرد: بخش دیگر این اعتبار را نیز از طریق کمیته شورای برنامه‌ریزی پیگیری خواهیم کرد و به طور قطع در صورت تخصیص اعتبار لازم این پروژه تا پایان سال و یا اوایل سال ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود و قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی ادامه داد: شهرستان بهار در حال حاضر دارای دو پایگاه شهری و چهار پایگاه امداد جاده‌ای است که در هر یک از پایگاه‌ها شش تا هفت نفر از همکاران اورژانس پیش‌بیمارستانی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

فیض‌اللهی اضافه کرد: به مرکز بهداشت و درمان شهرستان تأکید کرده‌ایم که بررسی لازم در سطح شهرستان داشته باشند و اگر منطقه‌ای نیاز به احداث پایگاه امداد جاده‌ای دارد، معرفی کنند تا در اسرع وقت پیگیری لازم را در این رابطه داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • عملیات تعریض محور آتشگاه
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی