Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی زلفی گل روز پنجشنبه در پنجاه و هشتمین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی کشور در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در وزارت علوم پنج اولویت را مد نظر داریم که یکی از آنها مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری است.

وی ادامه داد:آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند و همچنین نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد فناور و نوآورپرور و تولید خدمت و ثروت و سرمایه از دانش از دیگر اولویت‌های وزارت علوم است که دنبال می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:اگر مقدور باشد دانشگاه‌ها با مراکز فنی و حرفه ای همکاری کنند تا دانشجویان با گذراندن دوره‌های آموزشی بتوانند مهارتهای مختلف را فرا بگیرند.

زلفی گل افزود: برای فرزندان مردم وقت بگذاریم و با آنها مثل فرزندان خود رفتار کنیم چون از هر دست بدهیم از همان دست می‌گیریم.آموزش در دانشگاه، یک اصل است. نوع برخورد و اخلاق با دانشجویان هم در آموزش مهم است. مدیران و معاونان آموزشی باید تلاش کنند که دانشجویی که مشکلی داشته و نتوانسته درس بخواند مشکلاتش حل شود.

وی ادامه داد: همچنین به جای این که رشته های متعدد ایجاد بکنیم هر دانشگاه بنا به تخصص و تعداد استادانی که در اختیار دارد واحدهای تخصصی در هر رشته بگذراند و در تاسیس رشته های جدید باید مواظب بود که بدون حساب و کتاب نباشد و طوری نشود که دانشجو بعد از دانش آموختگی دچار مشکل شود و مدرک که گرفت هر جا برود بگویند این رشته مورد قبول نیست و نفرین آنها پشت سر ما قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که بحث اقلیم آموزشی سه رکن اصلی دارد افزود: یاددهنده، یادگیرنده و محتوای درسی این سه رکن هستند و برای تحول باید برای همه آنها برنامه داشت.

زلفی گل افزود: معلمی یک تخصص است و باید برای اساتید تازه استخدام، شرایطی ایجاد کرد تا دوره آموزشی منش استادی را طی کنند،قوانین و مقررات آموزشی را بدانند و شیوه تدریس در تراز معلم انقلاب اسلامی را بیاموزند و اگر می‌خواهیم دانشجویی را که تحویل جامعه می دهیم پاسخگو باشد ابتدا باید استاد به دانشجو پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: سند دانشگاه اسلامی کارشناسی و عملیاتی است و مدیران دانشگاهها باید حتما آن را مطالعه کنند.

وزیر علوم گفت: ۲ دیدگاه در آموزش عالی است که یکی معتقد است دانشگاه محل آموزش و پژوهش است و تغذیه و رفاه دانشجویان ربطی به ما ندارد و دیدگاه دیگر معتقد است که خوابگاه و غذای دانشجو نیز به دانشگاه ارتباط دارد  که ما این دیدگاه را قبول داریم.

زلفی گل افزود: با تامین غذا و خوابگاه‌ و با انجام فوق برنامه اثرگذار می توان نیروی انسانی تراز انقلاب تربیت کرد.

پنجاه و هشتمین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی کشور دیروز در در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد و عصر امروز پایان یافت.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشهد انقلاب اسلامی ایران محمدعلی زلفی گل دانشگاه فردوسی مشهد ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشهد انقلاب اسلامی ایران وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشهد انقلاب اسلامی ایران محمدعلی زلفی گل دانشگاه فردوسی مشهد ایران وزیر علوم زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، احمد محمودزاده در سفر به خوزستان و نشست با مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان، کیفیت بخشی به مقوله آموزش را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: معاونت‌های آموزشی آموزش و پرورش باید مهندسی کیفیت آموزشی را سرلوحه کار خود قرار دهند.   وی افزود: پارسال عملکرد آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی به آموزش مناسب نبود و سیمای آموزشی خوبی را در سال‌های گذشته شاهد نبودیم.   محمودزاده ادامه داد: بخشی از کار آموزش و پرورش کیفیت بخشی به جریان علمی مدارس است که در این‌مسیر مسئولان آموزش و پرورش در استان‌ها باید با قدرت ورود کنند.   معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر توجه داشتن به حوزه پرورشی، اضافه کرد: ۴۳ شاخص آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعیین شده که بیشتر این شاخص‌ها مربوط به حوزه پرورشی است.   وی با تاکید بر اهتمام معاونت‌های پرورشی به اجرای برنامه‌های تربیتی و دینی در مدارس، گفت: توانمندسازی معلم‌ها به لحاظ معیشتی و علمی از دیگر اقدامات مهم در حوزه آموزش و پرورش است.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور پیام فرستاد
  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال