Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، با شروع فصل گرما کم فشاری و قطع مکرر چندساعته آب موجب رنج مردم شهرقدس شده و گلایه‌های مختلفی از شهروندان گزارش شده است.

یکی از شهروندان خیابان طالقانی شهرقدس گفت: آب این منطقه از شب گذشته قطع شده و حدود ۱۲ ساعت این معضل ادامه داشت و در این وضعیت رسیدگی به بیمار را با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهروند دیگر ساکن خیابان عمارت افزود: بیش از یک ماه است از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب آب قطع می‌شود و مشکلات زیادی برای ساکنین محل بوجود آورده است.

یکی از ساکنان خیابان قدس گفت: حدود ۱۰ روزی قطع آب از ساعت ۱۹ تا ۲ بامداد بود اما چند روز است که تا ۶ صبح کاملا آب نیست و وقتی این موضوع را از اداره آب پیگیری کردیم گفتند به دلیل تراکم جمعیت این منطقه آب قطع می شود.  

افزایش ساخت و سازهای کنترل نشده بیش از سرعت خدمات رسانی است

محمد شاهقلی رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان قدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: باتوجه به کاهش دمای هوا در روزهای اخیر موردی از قطعی آب به اداره گزارش نشده و قطعی آب در هر محله‌ای به صورت موردی بررسی می‌شود. 

وی افزود: در سطح شهر مجتمع‌های مسکونی و ساخت و سازهای بسیاری انجام شده که با مشکل ساختمانی و خرابی پمپ آب مواجه هستند که باید این مسائل داخلی را رفع کنند. 

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان قدس افزود: در بحث کمبود و تامین منابع آبی، شهرقدس با مشکلاتی مواجه است و ساخت و سازهای زیادی انجام می شود که متناسب با شبکه آبرسانی و تامین آب نیست که یا باید جلوی ساخت و سازها گرفته شود یا مردم با شرایط سازگاری پیدا کنند. 

وی ادامه داد: یکی از شهروندان خیابان عمارت به تبدیل ساختمان 2 واحدی به 20 واحدی اشاره کرد و این موضوع موجب افت فشار آب می شود که این موارد نیازمند اصلاح شبکه آبرسانی است در حالیکه سرعت ساختمان سازی‌ها نسبت به خدمات رسانی از جمله تامین پارکینگ، برق‌رسانی، اصلاح معابر و ترافیک شهری بیش‌تر است.

کسی مانع ساخت‌وسازهای خارج از مجوز در شهرقدس نیست

شاهقلی خاطر نشان کرد: مجوز ساخت طبقه پنجم هنوز از استانداری دریافت نشده اما طبقه ششم نیز در شهرقدس ساخته می شود و کسی مانع این ساخت و سازها نیست. 

وی با اشاره به اینکه در پایان کار ساختمان‌ها نصب مخزن ذخیره آب الزامی است گفت: برخی از مشترکین پمپ آب را مستقیم به کنتور آب وصل می‌کنند که این کار اشتباه بوده و آب باید وارد مخزن شده و پمپ را به آن وصل کرد و مشترکین این استانداردها را باید رعایت کنند.

آب شهرقدس تا پایان مرداد ماه به آب‌های سطحی متصل می شود

مهدی سلیم نیا مدیر آبفای غرب استان تهران در جمع خبرنگاران بیان داشت: کاهش میزان بارندگی‌ها و قطع سرریز آب کرج سطح سفره‌های زیرزمینی کاهش یافته و بروز پدیده خشکسالی طی سال های اخیر نیز موجب محدود شدن منابع آبی و ایجاد چالش های اساسی شده است.

وی گفت: پروژه اتصال به آب‌های سطحی برای غرب استان تهران در حال پیگیری و اجراست و حدود ۸۰ درصد پروژه خطوط انتقال آب سطحی جهت انتقال ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه اجرایی شده و تا پایان مرداد به بهره برداری می‌رسد.

مدیر آبفای غرب استان تهران با اشاره به جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری این منطقه ادامه داد: ۱۰ شهر و ۸۲ روستا در شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد از طریق ۳۵۲ حلقه چاه و ۱۴۷ مخزن با حجم بیش از ۲۳۵ هزار مترمکعب و ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر شبکه تحت پوشش توزیع آب و فاضلاب قرار دارد و می‌طلبد که در رفع چالش کم‌آبی مصرف بهینه و مشارکت همگانی صورت گیرد.

انتهای پیام/ 67075

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم وفناوری آنا، مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین مالی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، گفت: اتفاقی که در این چند سال به وجود آمده کنترل تورم و کاهش خلق پول توسط بانک‌ها است و هماهنگی بی‌نظیر سازمان‌های مختلف در جلوگیری از خلق پول است.

وی افزود: البته این نگرانی وجود دارد که کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها می تواند تاثیری منفی بر تامین مالی و رشد تولید داشته باشد که با استفاده از ابزار‌های نوینی مانند برات الکترونیکی می‌توان از روش‌های جدید تامین مالی بهره برد.

محرمیان گفت: اگر همکاری بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نبود این‌پروژه به سرانجام نمی‌رسید و باید از همه دست‌اندرکاران این ابزار مالی تشکر کرد.

زیرساخت‌های زنجیره تامین مالی برات الکترونیک فراهم می شود

اکرمی، خزانه دار کل کشور نیز در این نشست اظهارکرد: یکی از ابزار‌های مالی زنجیره تامین مالی برات الکترونیک است و خزانه‌داری کل کشور نیز به عنوان نهاد منتشر کننده این ابزار تلاش کرد تا زیرساخت‌های آن فراهم شود.

وی گفت: تفاوت اصلی این روش با روش‌های سنتی توجه به مدیریت ریسکی است که بانک عامل آن را متقبل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود