Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@00:08:00 GMT

پایان جشنواره ملی مطبوعات دینی در قم

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۴۹۰۱

پایان جشنواره ملی مطبوعات دینی در قم

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

در این مراسم از برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های موضوعی، حرفه‌ای و نشریات حوزه دین با اهدای تندیس تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به ارسال نزدیک به یک هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره گفت: آثار خوبی در حوزه‌های عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، مسجد رکن محله محوری و مصاحبه‌های مرتبط با موضوع جشنواره به دبیرخانه ارسال شد که مورد ارزیابی داوران قرار گرفت و در نهایت ۳۰ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر علی عموزاده گسترش جشنواره به حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را از اهداف جشنواره مطبوعات دینی برشمرد و گفت: مقدمات برگزاری منطقه‌ای این جشنواره در حال بررسی و انجام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از مطبوعات و آزادی بیان و قلم گفت: در جنگ روایت‌ها که رسانه‌های دشمن به دنبال القای ناامیدی در کشور هستند، اصحاب رسانه و قلم نقش مهمی در معرفی دستاورد‌ها و ایجاد انگیزه و امید در جامعه دارند.

محمد مهدی اسماعیلی گفت: نظرسنجی‌ها و بررسی‌های پژوهشی بیانگر ارادت مردم ایران به معارف اسلامی و شعائر دینی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در این جشنواره بر اهمیت نقش مطبوعات و رسانه‌های دینی در تولید محتوای فکری و عقیدتی اثر گذار برای جامعه تاکید کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مطبوعات دینی اختتامیه جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه اصولگرا نوشت: آنچه امروز در قالب معضل بدحجابی و رواج سبک زندگی غربی در جامعه مشاهده می‌کنیم محصول ضعف در عملکرد دستگاه‌های فرهنگی - تربیتی است که سهم مهمی را هم باید برای مجموعه آموزش و پرورش کنار گذاشت. بدون شک ما در مرحله تربیت با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم که آفتی اینچنینی گریبانگیر دختران و پسران این سرزمین شده است.

در نظام تربیتی شایسته تراز انقلاب اسلامی، فرزندان این سرزمین باید به گونه‌ای تربیت شوند که وقتی نوجوانان ما به سن انتخاب می‌رسند، بین سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غیراسلامی، سبک زندگی اسلامی را با اختیار و انتخاب خود برگزینند. اگر چنین نشد، فرزند ما یا به اجبار و از ترس خانواده مجبور به انتخاب پوشش اسلامی خواهد شد یا به اجبار قانون و پلیس و دستگاه قهریه مجبور به رعایت خواهد گردید که این دو اعتبار چندانی ندارد، چراکه در اولین فرصت که از جبر خانوادگی رهایی یابد، از حجاب اسلامی فاصله خواهد گرفت یا آنجا که پلیس و اجبار نباشد، قانون را زیرپا خواهد گذاشت و کشف حجاب خواهدکرد.

طبیعی است وقتی آموزش و پرورش و دیگر نهاد‌ها و مراجع فرهنگی از انجام وظیفه تربیتی خود آن گونه که باید سربلند بیرون نیایند، به اجبار این دستگاه انتظامی و طرح نور است که برای ایجاد نظم اجتماعی باید در جامعه محوریت یابند.

در پایان باید یادآوری کرد در حالی که دهه پنجم انقلاب اسلامی به نیمه رسیده است، همچنان مسئله تربیت فرزندانمان مبتنی بر سبک زندگی زندگی اسلامی - ایرانی اولویت اول کشور است و انتظار آن است پس از حوادث تلخ پیش آمده در سال‌های اخیر و تهاجم همه‌جانبه دشمنان انقلاب اسلامی برای تغییر ذائقه جوانان این سرزمین، نهاد‌ها و دستگاه‌های تربیتی و فرهنگ‌ساز با همه توان برای تربیت آینده‌سازان این کشور به پا خیزند و با جبران غفلت‌ها و کنار گذاشتن تغافل‌ها، جوانانی از نسل دهه نودی‌های این سرزمین تربیت کنند که فرزندان ظهور گردند.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر