Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@11:21:22 GMT

مابه التفاوت ارز دارو چگونه پرداخت می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۵۰۴۵

مابه التفاوت ارز دارو چگونه پرداخت می‌شود؟

روابط عمومی سازمان بیمه سلامت با تکذیب خبری با عنوان «قیمت دارو در روز‌های آینده تغییر می‌کند» که به نقل از مدیر عامل این سازمان در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده، توضیحاتی در این زمینه را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، اعلام کرد: «بحث ساماندهی ارز دارو مطرح است و حذف ارز دارو به هیچ عنوان مطرح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین پوشش بیمه‌ای به هیچ عنوان حذف نشده و تغییر نخواهد کرد. پرداختی از جیب مردم در زمینه دارو افزایش نمی‌یابد.

بر اساس این گزارش دارو‌هایی که در حال حاضر پوشش ۷۰ درصدی بیمه دارند به همین شکل باقی می‌ماند و علاوه بر آن، مابه‌التفاوت ارز به همه دارو‌ها تخصیص پیدا می‌کند. بحث پلکانی بیمه شدن مربوط به دارو‌هایی است که تاکنون تحت پوشش بیمه نبودند؛ بنابراین علاوه بر پوشش ۷۰ درصدی دارو‌هایی که تحت پوشش هستند، دارو‌هایی که تاکنون تحت پوشش نبوده هم به صورت پلکانی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.»

بیمه سلامت ایران همچنین اعلام کرده است: «حتی برای بخشی از دارو‌های بدون نسخه نیز که تحت پوشش بیمه نیستند، برنامه‌هایی برای پوشش بیمه‌ای وجود دارد. با این حساب، پرداختی از جیب مردم در زمینه دارو کاهش پیدا می‌کند. هزینه‌های افزایش یافته در زمینه تولید دارو محاسبه خواهد شد و این مابه‌التفاوت با بودجه‌ای که سازمان برنامه و بودجه می‌دهد، توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود و قرار نیست پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا کند.»

بنابر اعلام سازمان بیمه سلامت ایران، همچنین لازم به ذکر است که قیمت گذاری دارو توسط سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دارو قیمت بیمه سلامت پوشش بیمه دارو هایی تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نهاد در راستای توانمند سازی خانوارهای مددجویی، نگاه ویژه ای به تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد آنها دارد، اظهار داشت: در این راستا با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و یا از کار افتادگی بهره مند شوند.

وی افزود: پرداخت حق بیمه بازنشستگی جهت دو گروه از مددجویان شامل گروه زنان سرپرست خانوار شهری بین ۴۵ تا ۵۰ سال و مجریان طرح‌های اشتغال فعال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد باشند صورت می‌پذیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول (زنان ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال) به مدت حداکثر ۱۰ سال ادامه می‌یابد و پس از آن از تحت پوشش خارج می‌شوند چرا که دیگر خودشان حقوق بگیر تأمین اجتماعی هستند.

روشن بیان داشت: بر همین اساس در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۲۲ نفر پس از ۱۰ سال سابقه بیمه با رعایت شرایط سنی، بازنشسته و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بابت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان در سال ۱۴۰۲ مبلغی بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص و به شعب تابعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

کد خبر 6093084

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان