Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحدانی فر با اشاره به سیره سیاسی امام محمد باقر(ع)، گفت: این امام همام بنیانگذار نهضت فکری و فرهنگی در جهان اسلام بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس امام جمعه دهدشت در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری عرض تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع)  با اشاره به جایگاه علمی آن حضرت گفت: آن امام همام با علم بیکران خود توانست به قله هایی از معرفت دست یافته و جایگاه اهل بیت و ائمه را برای مردم تبیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر افزود:بعد از واقعه کربلا امام سجاد(ع) کار کرد و شیعه را از زاویه بیرون کشید و نگذاشت خفقان آنها را منحل کند و بعد از ایشان، امام باقر(ع) حلقه اتصال امام حسین(ع) و امام صادق(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه امام باقر(ع) بنیان‌گذار نهضت فکری و فرهنگی در جهان اسلام بودند، تصریح حرکت علمی ایجاد می‌کند که در بین ۱۲ امام بی سابقه است و به همین علت است احادیثی که از امام باقر (علیه السلام) و فرزند ایشان داریم بیشترین احادیثی است که به ما رسیده است.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: در زمان امام سجاد (علیه السلام) خفقان بر جامعه اسلامی حاکم بود که حتی بر اثر شدت خفقان و نداشتن فرصت تبلیغی امام زین‌العابدین (علیه السلام) مجبور بود مباحث تبلیغی را در غالب دعا بیان کند.

وحدانی فر با اشاره به سیره سیاسی امام محمدباقر(ع) ادامه داد: این امام بزرگوار با استفاده از موقعیت زمانی خود دست به یک انقلاب فکری و فرهنگی در جامعه آن روز زدند و امام صادق(ع) تداوم بخش و تکمیل کننده این انقلاب بودند و لقب «باقر العلوم» یعنی شکافنده به آن حضرت داده شده است.

وی در پایان  خاطرنشان کرد: قیام امام باقر(علیه السلام) قیام علمی بوده و اثر گذاری ایشان در کتب روایی ما مشهود است و کثرت روایات نقل شده از امام باقر(علیه السلام) این را اثبات می‌کند.

خبرنگار: ابید

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فکری و فرهنگی علیه السلام امام باقر ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، طی روزهای گذشته برخی کانال های تلگرامی با انتشار تصویری از یک کتاب مدعی شدند که در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش هند به امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب توهین کرده‌اند.

در این کتاب تصویر بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار برخی جنایتکاران منتشر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کتاب به هیچ وجه کتاب درسی نظام آموزشی هندوستان نیست و یک موسسه خصوصی است.

همچنین مدیر این موسسه با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از این اشتباه و قول اصلاح فوری این اقدام نوشت: «صمیمانه‌ترین پوزش خود را از این اشتباه اعلام می‌داریم و در حال انجام اقدامات فوری برای اصلاح این اشتباه هستیم.»

برخی معتقدند منتشرکنندگان این شایعه در فضای رسانه‌ای، تلاش دارند تا روابط بین دو کشور هند و ایران را تضعیف کنند.

کد خبر 848144 برچسب‌ها امام خمینی هند خبر ویژه

دیگر خبرها

  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود