Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@17:09:13 GMT

افشای سفر یک مقام صهیونیست با جو بایدن به ریاض

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۵۵۵۹

افشای سفر یک مقام صهیونیست با جو بایدن به ریاض

مشاور سیاسی ولیعهد عربستان سعودی امروز اعلام کرد این کشور امکان صدور مجوزهای لازم برای برگزاری یک دیدار سه جانبه میان مسئولان آمریکایی، عربستانی و اسرائیلی در جریان سفر بایدن به منطقه و پس از آن را در دستور کار قرار داده است.

روزنامه یدیعوت آحرونوت به نقل از مشاور سیاسی محمد بن سلمان نوشت که برگزاری نشست سه جانبه میان مقامات امریکایی، سعودی و اسرائیلی، با موفقیت سفر بایدن به خاورمیانه به ویژه سفر وی به ریاض، ارتباطی مستقیم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه در گزارش خود ادامه داد: در صورتی که سفر بایدن به منطقه نتایج مناسبی داشته باشد امکان برگزاری این نشست سه جانبه از نگاه این مسئول عربستانی بعید به نظر نمی‌رسد و طرف‌های سه گانه در این موضوع سناریوهای مختلف بر اساس ملاحظات خاص خود را مورد بررسی قرار می‌دهند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده که در صورت برگزاری این دیدار سه جانبه نگاه‌ها از بایدن که جایگاه مردمی خوبی در عربستان نداشته و هم‌چنین انتقادات وارد به وی در خصوص تغییر نگاه به عربستان پس از به وجود آمدن بحران نفتی را تغییر خواهد داد.

یدیعوت آحرونوت اعلام کرد: البته برگزاری این نشست سه جانبه انتقادات علیه بن سلمان از سوی نسل بزرگتر از وی و محافظه کار سعودی را به شدت افزایش می‌دهد.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است بایدن 13 ماه جاری میلادی وارد اراضی اشغالی شده و پس از آن مستقیماً به عربستان سفر کند. یدیعوت آحرونوت اعلام کرد هم اکنون رایزنی‌هایی میان دولت آمریکا و عربستان در جریان است که طی آن امکان همراه شدن یکی از 3 مسئول بلندپایه اسرائیلی با رئیس جمهور آمریکا به ریاض بررسی می‌شود. این 3 مسئول اسرائیلی عبارتند از ایال حولاتا رئیس شورای امنیت داخلی، دیوید برنیاع رئیس موساد یا آلون آشویز مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل. البته این روزنامه ضمن طرح این مساله اعلام کرد ارزیابی‌ها حاکی از آن است که احتمال موفقیت این سناریو بسیار ضعیف است./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: جو بایدن مقام صهیونیست سه جانبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد

رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد:  محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان