Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون رئیس جمهور، با اشاره به اینکه دولت برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها برنامه دارد، تصریح کرد: باید جاذبه ای در روستاها ایجاد شود تا مبدا تولید شوند و روستاییان در آن بمانند.

سید محمد حسینی در همایش روز شهرداری ها و دهیاری ها که در استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه دولت تلاش می کند تا شرایط زندگی مردم راحت تر شود، گفت: روحیه جهادی باید در تمام مدیران کشور ایجاد شود تا سرمایه اجتماعی نظام افزون و نارضایتی های ایجاد شده جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهیدان انصاری و نورانی و باکری در زمان مسئولیت جان خود را کف دست گرفتند و با خلوص کامل به مردم خدمت کردند، افزود: نمونه دیگر این حرکت جهادی سردار سلیمانی است که در بحران هایی مانند زلزله و سیل در کنار مردم بود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه رسانه ها و فضای مجازی به گونه ای فضا سازی می کنند که کسی از خدمات دولت با خبر نشود، گفت: باید ضمن هم افزایی و همکاری یکدیگر با رفع مشکلات و بدون هیچ چشم‌داشتی به مردم خدمت کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه دولت برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها برنامه دارد، تصریح کرد: باید جاذبه ای در روستاها ایجاد شود تا مبدا تولید شوند و روستاییان در آن بمانند.

وی با بیان اینکه ایجاد فرصت های شغلی و ترغیب سرمایه گذاران برای ورود به روستاها امری ضروری است، ادامه داد: اجرای پروژه مسکن پس از مدتی رکود و عدم ساخت و ساز، موجب رونق در کشور می شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به توصیه رهبری مبنی بر اینکه باید همه برنامه ها پیوست عدالت داشته باشد و فاصله طبقاتی کاهش یابد، عنوان کرد: برنامه ها نباید موجب رانت و فساد شود و در این راستا باید قدر ولی نعمتان خود را بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید به وضعیت فعلی بسنده کنیم، افزود: از ویژگی های پارسایان این است که به تلاش خود قانع نیستند لذا از تمام ظرفیت ها با ایجاد امید و شادابی در دیگران استفاده کنید.

حسینی با بیان اینکه دولت هر جایی که بتواند به کمک شهرداری ها می آید، بیان کرد: اگر چه شهرداری ها باید برای خود درآمد ایجاد کنند اما دولت در صورت فراهم بودن شرایط بیش از این به شهرداری ها کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه عده ای درصدد ناامید کردن مردم هستند ادامه داد: ریل گذاری جدید در کشور انجام شده و نیازمند مردان و زنانی هستیم که شروع به کار کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سيد محمد حسيني شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۵۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی

استاندار فارس گفت: ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر جزء فراموش نشدنی اقدامات در زمینه جلوگیری از حاشیه نشینی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، محمد هادی ایمانیه روز _ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جلسه قرارگاه اجتماعی استان که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شورای اجتماعی کشور همواره مورد توجه خاص مقام معظم رهبری بوده است؛ دولت سیزدهم نیز با جدیت به این مسأله می‌پردازد.

وی با تصریح بر اینکه پیشنهادات باید به صورت کمی و دارای زمانبندی اجرایی به تصویب برسد، افزود: قرارگاه، مسئول سیاست‌گذاری و رصد اجرای سیاستگذاری‌ها است پس باید در هر ده عرصه معنویت و اخلاق، هویت محلی، کالبدی و زیرساختی، اقتصادی و معیشتی، خدمات اجتماعی، سبک زندگی، علمی تربیتی، امنیتی انتظامی، حقوقی قضائی، سلامت اجتماعی و بهداشت، یک مسئول و سرتیم مشخص شود تا ضمن هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری برای رسیدن به اهداف حرکت کرد.

نماینده عالی دولت در فارس همچنین بر ضرورت استفاده از تجهیزات و امکانات موجود، تأکید کرد: مسئول تأمین اعتبار برای هر حوزه به طور طبیعی تیم متولی است و در قرارگاه اجتماعی تنها هماهنگی‌ها صورت می‌پذیرد.

ایمانیه ادامه داد: سرتیم‌ها یک دستیار مردمی هم داشته باشند تا با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی گام محکم‌تری برای محرومیت زدایی برداشته شود.

وی ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر را جز فراموش نشدنی اقدامات در زمینه جلوگیری از حاشیه نشینی دانست و تصریح کرد: جلسات مربوط به محلات کم برخوردار حاشیه شهر با جلسات مربوط به محلات موجود در سطح شهر باید تفکیک شوند. همچنین نباید روستاهای اطراف و حاشیه شهر گسترش یابند و همزمان برای رفع محرومیت از چهره این مناطق باید جهاد گونه تلاش کرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه برای پیشگیری از ایجاد حاشیه نشینی و مهاجرت معکوس باید کارهای علمی و کارشناسی انجام شود، اضافه کرد: به طور قطعی الگوهای جهانی در این زمینه وجود دارد و در گام اول وضعیت موجود تعیین می‌شود و سپس بر اساس هدف، برنامه‌ریزی انجام و برای تحقق آن گام بر می‌داریم.

کد خبر 751586

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند / دولت به وعده ایجاد سالی یک ملیون شغل عمل کرده است
  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود
  • جلوگیری از هدر رفت آب با مسدود کردن یکی از دهنه های خروجی در تالاب بامدژ
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس