Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران جان‌باخته در طوفان ارومیه تحت پوشش خدمات و تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی بوده و با پیگیری‌های انجام شده و اقدامات قانونی، مستمری بازماندگان واجد شرایط آنان برقرار شد.

به گزارش ایران اکونومیست از سازمان تأمین‌اجتماعی، این نهاد در اطلاعیه‌ای ضمن عرض تسلیت به بازماندگان دو کارگری که در طوفان چند روز پیش ارومیه جان باختند، اعلام کرد در پی وقوع این حادثه تلخ و بازتاب گسترده آن در جامعه و مطرح شدن نگرانی‌هایی در زمینه وضعیت بازماندگان آنان، با پیگیری‌های انجام شده، وضعیت بیمه‌ای این دو کارگر بررسی شد و با توجه به شمول قانون تأمین‌اجتماعی به کارگران جان‌باخته و با انجام اقدامات قانونی مورد نیاز، مستمری بازماندگان واجد شرایط برقرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این اطلاعیه، کارگران یادشده، به سبب آن‌که در اختیار شرکت پیمانکاری فعال در پروژه‌های مسکن مهر بوده‌اند، به‌عنوان بیمه‌شده اجباری، مشمول قانون عام تأمین‌اجتماعی هستند و پیمانکار مکلف به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه این دو مرحوم به همراه لیست سایر کارگران شاغل به شعبه تأمین‌اجتماعی است. لذا با هماهنگی صورت‌گرفته، مقرر شد با رعایت ماده ۳۹ قانون تأمین‌اجتماعی، لیست و حق بیمه مربوط به خرداد ماه سال جاری این پیمانکار، یکم تیرماه به سازمان تأمین‌اجتماعی ارسال شود تا تعهدات بیمه‌ای از جمله کمک هزینه کفن و دفن و نیز مستمری بازماندگان به بازماندگان واجد شرایط دو کارگر جان‌باخته تعلق ‌گیرد.

انجام اقدامات مرتبط با اخذ گزارش بازرسان اداره کار، پیگیری نشانی خانواده، اعزام بازرسان فنی سازمان تأمین‌اجتماعی و همچنین اخذ لیست ماهیانه پیمانکار از سوی اداره‌کل تأمین‌اجتماعی آذربایجان‌غربی از جمله اقداماتی بود که بلافاصله بعد از وقوع این حادثه و با قید فوریت، از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شد تا مقدمات ارائه تعهدات قانونی به بازماندگان این کارگران فراهم شود.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، یکی از دو کارگر جان باخته این حادثه، متاهل و دارای فرزند تحت تکفل بوده که با توجه به وقوع فوت به سبب حادثه ناشی از کار و طبق قوانین، بدون توجه به میزان سابقه بیمه‌پردازی (فرد مرحوم تنها چند روز در اختیار پیمانکار بوده است) مستمری بازماندگان برقرار شد؛ اما فرد دوم، مجرد بوده و والدین وی نیز تحت تکفل ایشان نبوده‌اند.

براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، کلیه کارگرانی که در کارهای ساختمانی اشتغال دارند، در صورت بروز حادثه ناشی از کار، نزد سازمان تأمین‌اجتماعی بیمه بوده و سازمان بر اساس مأموریت خود مکلف است طبق گزارش حادثه، تعهدات قانونی را در مورد بیمه‌شدگان حادثه‌دیده اجرا کند تا اگر کارگر دچار از کار افتادگی و یا فوت شد، بازماندگان وی تحت پوشش خدمات تأمین‌اجتماعی قرار بگیرند.

سازمان تأمین‌اجتماعی ابراز امیدواری کرده است با نظر مساعد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تصویب اصلاحیه ماده پنج قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و تأمین منابع پایدار حق بیمه سهم کارفرمایی موضوع ماده ۲۸ قانون تأمین‌اجتماعی، کلیه کارگران شاغل در کارهای ساختمانی علاوه بر تعهدات قانون قبلی که منحصر به حوادث ناشی از کار است، تحت پوشش کامل تعهدات بلندمدت از جمله بازنشستگی قرار گیرند.

به گزارش ایران اکونومیست، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان تامین اجتماعی ، ارومیه ، خسارت بیمه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی ارومیه خسارت بیمه سازمان تأمین اجتماعی مستمری بازماندگان برقرار شد جان باخته تحت پوشش دو کارگر بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان

تین نیوز

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از انعقاد تفاهمنامه خدمات اجتماعی ویژه رانندگان تاکسی بین این سازمان و سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احمد احمدی صدر با بیان اینکه ۲۹ پایگاه خدمات اجتماعی در سطح شهر تهران با هدف کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت دارند، اظهار کرد: یکی از این پایگاه ها در سازمان تاکسیرانی با هدف ارائه خدمات ویژه اجتماعی به رانندگان تاکسی و خانواده های آنهاست.

احمدی با اعلام اینکه در شهر تهران نزدیک به ۷۰ هزار راننده تاکسی وجود دارد که این افراد معیشت شان را از این فعالیت تأمین می کنند، یادآور شد: با توجه به اینکه رانندگان تاکسی مدام در ترافیک، آلودگی هوا و تعامل با افراد گوناگون در جامعه هستند امکان ارائه خدمات مشاوره و مددکاری به شکل رایگان برای آنها و خانواده هایشان در پایگاه خدمات اجتماعی مستقر در سازمان تاکسیرانی فراهم شده است.

وی صدر ادامه داد: در حال حاضر سازمان تاکسیرانی با پایگاه خدمات اجتماعی مستقر در این سازمان همکاری مناسبی را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: با همکاری مناسب سازمان تاکسیرانی جلسه تخصصی مدیران این دو سازمان برگزار شده است تا در قالب تفاهم نامه این خدمات به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان افزایش یابد.

بر اساس گزارش سایت شهر، بیش از این وام ویژه به رانندگان تاکسی آسیب دیده اجتماعی به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال توسط سازمان تاکسیرانی با همکاری پایگاه خدمات اجتماعی پرداخت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان