Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی خواستار تشکیل سریع دولت در لبنان شد.

شورای امنیت در بیانیه ای اعلام کرد: اعضای شورای امنیت به انتصاب نجیب میقاتی به عنوان نخست وزیر جدید در ۲۳ ژوئن توجه کردند.

در این بیانیه آمده است: بیش از یک ماه از انتخابات پارلمانی در لبنان می گذرد و  اعضای شورای امنیت خواستار تسریع در تشکیل دولت برای اجرای اصلاحات لازم در این کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورای امنیت اظهار داشتند: با توجه به بحران های فزاینده در لبنان، این مسئولیت و وظیفه همه بازیگران سیاسی در این کشور است که به منافع ملی اولویت داده و برای مقابله با چالش های پیش روی مردم لبنان با یکدیگر همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت همچنین نیاز به اجرای فوری اصلاحات ملموس را یادآور شدند به گونه ای که این اصلاحات  امکان امضای سریع توافق با صندوق بین المللی پول به منظور  پاسخگویی به خواسته های مردم لبنان را فراهم می کند.

 آنها بر نقش نهادهای لبنانی، از جمله پارلمان و دولت جدید این کشور، در اجرای اصلاحات لازم برای مقابله با بحران بی سابقه، ریشه کن کردن فساد و تشکیل دولتی پاسخگوتر تاکید کردند. آنها همچنین بر اهمیت انجام این اصلاحات به منظور تضمین حمایت موثر بین المللی تأکید کردند.

شورای امنیت  تاکید کرد که ثبات لبنان یک اولویت مشترک است.

به گزارش ایرنآ، پس از مکلف شدن "نجیب میقاتی" برای تشکیل دولت جدید لبنان و تکمیل رایزنی ها با نمایندگان پارلمان این کشور، وی فعالیت خود را در این زمینه و پیش از پایان دوره ریاست جمهوری میشل عون (در اکتبر آینده) آغاز کرده است.

 نتیجه رایزنی‌ها و مواضع جناح‌های پارلمان لبنان و مواضع آنها در قبال رایزنی‌ها نشان می دهد که جنبش های امل و حزب الله و جریان المرده و نمایندگان مستقل سنی، در یک سو برای مشارکت در تشکیل دولت لبنان اعلام آمادگی کرده اند و در مقابل جریان دمکراتیک لبنان، فالانژها و نیروهای جامعه مدنی همچنان به دلایل مختلف از مشارکت در تشکیل دولت این کشور خودداری می کنند.

این بدان معناست که دولت آتی لبنان متشکل از نیروهایی خواهد بود که میقاتی را مامور تشکیل کابینه کرده اند، مگر اینکه مذاکرات غیرمستقیم میقاتی و جبران باسیل، رییس جریان ملی آزاد لبنان به نتیجه رسیده و مسیر گرفتن رای اعتماد را برای دولت جدید فراهم کند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان ملل متحد ، شورای امنیت سازمان ملل ، دولت لبنان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل دولت لبنان اعضای شورای امنیت سازمان ملل تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است

به گزارش قدس خراسان، سیدصولت مرتضوی دوشنبه شب و در جشن بزرگ کارگران در ورزشگاه امام رضا (ع) با ابلاغ سلام رییس دولت سیزدهم به کارگران و خانواده آنان گفت: رهبر انقلاب کارگر ایرانی را ستون فقرات تولید کشور می‌دانند و در روایات اسلامی نیز به جایگاه پر اهمیت نیروی کار و کارگر توجه بسیاری شده است به گونه‌ای که پیامبر اسلام(ص) بر دست پینه بسته کارگران بوسه می‌زند.

او افزود: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اشاره شد، از نگاه اسلام کارگر صاحب ارزش و کرامت است و این موضوع نشان از تفاوت دیدگاه اسلام با سایر تمدن ها و جوامع دارد که به کارگر صرفا نگاه ابزاری دارند.

مرتضوی توجه به امنیت شغلی، آتیه، مسکن و سایر موضوعاتی که موجب آسایش خاطر کارگران شود را از دغدغه های مهم دولت مردمی بر شمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت مظلومان فلسطینی نیز اظهار داشت: هم اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین به خاطر دفاع از خاک و حق حیات خود، موردشدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند و این اقدامات ظالمانه با حمایت دولت های غربی در حال رخ دادن است.

مرتضوی اظهار کرد: غذای مردم فلسطین اکنون همراه با خون است و وجدان های مردم جهان کجاست که این ظلم را برنتابند.

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد