Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشور توضیحاتی در خصوص گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۱ منتشر کرد.

عبدالله صفایی نسب مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشور در خصوص منابع دولت در دوماهه اول به ویژه در آمدهای مربوط به فروش نفت و گاز و میعانات گازی گفت: درآمدهای حاصل از فروش نفت، گاز و میعانات گازی مندرج در قانون بوجه که به صورت ریالی درج گردیده و مورد ارزیابی این دیوان قرار گرفته صرفاً مربوط به سهم دولت از کل منابع حاصل از فروش و صادرات نفت،گاز ومیعانات گازی بوده و سهم های قانونی صندوق توسعه ملی و وزارت نفت در این گزارش درج نشده است و قطعاً میزان تولید و فروش نفت،گاز و میعانات گازی در سه ماهه اول سال جاری با در نظر گرفتن سهم های قانونی بیش از این افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشور افزود: میزان درآمدهای حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی در دو ماهه اول سال ۱۴۰۱( هم سهم دولت و هم سهم ارزی) نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی توضیح داد: علاوه بر این، درآمدهای حاصل از فروش نفت، گاز، فرآورده و میعانات به صورت ارزی وصول میشود و بانک مرکزی مسیولیت تبدیل آن به ریال و واریز به خزانه را بر عهده دارد که عموما این اتفاق به خصوص در ماه های نخست سال با تاخیر زمانی انجام میشود و گزارش دیوان بر اساس ریال واریزی به خزانه تهیه می شود که به همین دلیل بخشی از وصولی ریالی درآمدها در ماه های بعد قابل مشاهده خواهند بود. 

صفایی نسب تاکید کرد: گزارش های تفریغ دوماهه دیوان صرفاً در راستای وظایف قانونی و به منظور توجه مجریان در تحقق عملکرد احکام قانون بودجه ۱۴۰۱ و توجه مسئولین امر در وصول به موقع منابع بودجه ای برای تامین مصارف بهنگام بودجه دولت می باشد.

 

گزارش جماران از اولین گزارش تفریغ دوماهه دیوان محاسبات از بودجه ۱۴۰۱ را در اینجا بخوانید

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا دیوان محاسبات صندوق توسعه ملی وزارت نفت صادرات نفت ایران افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا درآمدهای حاصل میعانات گازی دیوان محاسبات حاصل از فروش فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، در صورت اجرای درست و دقیق، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این زمینه تصویب شده است، بیان کرد: مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه، رفع انحصار از مجوزهای کسب‌وکار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

وی افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز به عقب‌ماندن نظام قانون‌گذاری از نیازهای زیست‌بوم فناوری کشور پایان داد و به‌گفته معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، قانون جهش تولید دانش‌بنیان تاکنون به یک میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی منجر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، همچنین معافیت‌های مالیاتی بر کسب‌وکارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دارکردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و درنهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها، از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد