Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از چهار منبع آگاه گزارش داده است که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد اتحادی امنیتی با کشورهای عربی هستند که هدف آن اتصال و ارتباط سیستم‌های دفاع هوایی کشورها به هم برای مقابله با حملات موشکی و پهپادی ایران در غرب آسیاست.

در این گزارش ادعا شده است که این ایده از فناوری تل آویو استفاده می‌کند و ممکن است در جریان سفر «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی فلسطینی و عربستان سعودی مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چهار منبع آگاه در عین حال گفتند که مذاکرات هنوز در مرحله اولیه است و پیشبرد آن با مقاومت چندین کشور عربی روبرو شده است که از همکاری تجاری با تل آویو خودداری می‌کنند.

پیش از این نیز «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم اسرائیل گفته بود که اتحاد پدافند هوایی منطقه تحت فرماندهی آمریکا در حال عملیاتی شدن است و شاید با سفر بایدن تقویت شود.

یک مقام ناشناس تل آویو در گفتگو با رویترز نیز گفته است که کشورهای متحد پدافند هوایی مشترک در منطقه به جای استفاده از امکانات فیزیکی مشابه، سیستم‌های دفاع هوایی مربوطه خود را از طریق ارتباطات الکترونیکی از راه دور هماهنگ می‌کنند.

با وجود ادعاهایی که مقامات صهیونیستی درباره این ائتلاف منطقه‌ای داشته‌اند، اما رویترز گفته است که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از علنی شدن چنین طرحی خودداری می‌کنند.

یک منبع آگاه در واشنگتن نیز گفته است که اگرچه بایدن در اجلاس کشورهای عربی خلیج فارس به رهبری عربستان سعودی درباره هماهنگی امنیتی منطقه‌ای گسترده‌تر با تل آویو گفتگو خواهد کرد، اما انتظار نمی‌رود که در این مورد یک توافق رسمی اعلام شود.

بر اساس گزارش رویترز، این طرح ایجاد شبکه‌ای از رادارها، آشکارسازها و رهگیرها بین عربستان سعودی، عمان، کویت، بحرین، قطر، امارات متحده عربی، عراق، اردن و مصر با کمک فناوری تل آویو و پایگاه‌های نظامی آمریکا خواهد بود و به کشورها به ویژه عربستان سعودی و امارات اجازه می‌دهد تا تهدیدات هوایی را قبل از عبور از مرزهای خود شناسایی کنند.

یکی از منابع رویترز گفته است که پیشنهاد برای ایجاد یک سیستم تشخیص مشترک است که در آن هر کشوری که عضو باشد، سایرین را از حمله شناسایی شده مطلع خواهد کرد.

در این گزارش در عین حال گفته شده که تلاش آمریکا برای همکاری ضد ایرانی در منطقه با مقاومت برخی کشورهای عربی مانند عراق، قطر و کویت نیز مواجه است و به گفته یک مقام ارشد دولت بایدن که خواسته نامش فاش نشود: «درباره این طرح دفاعی دیدگاه‌های متفاوت در پایتخت‌های مختلف وجود دارد و عراق نمونه بارز دشواری‌های عضویت برخی کشورهای عربی در این اتحاد است، چون ایران نفوذ گسترده‌ای در این کشور دارد.»

از سوی دیگر یکی از مشاوران ارشد امنیتی عراق گفته است که هیچ طرح رسمی برای ورود به پیمانی که شامل تل آویو و مخالف ایران است به بغداد ارائه نشده و بنابراین ایجاد چنین ائتلافی مطرح نیست. این منابع گفتند که عربستان سعودی و امارات نیز برای حفظ روابط نوپا با تهران با احتیاط عمل می‌کنند.

در گزارش رویترز گفته شده است: «دولت امارات متحده عربی اعلام کرده است که از هیچ ائتلاف نظامی منطقه‌ای علیه کشور خاصی حمایت نمی‌کند و از هیچ گونه گفتگوی رسمی در این مورد آگاه نیست. عربستان سعودی، کویت، عمان، بحرین، مصر و اردن هم به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این ارتباط پاسخ ندادند.»

در ادامه این گزارش به نقل از «یاسمین فاروک» در بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی آمده است: «ایده دفاع موشکی یکپارچه به سال‌ها قبل برمی‌گردد و دولت‌های پیشین آمریکا نیز تلاش کردند تا بر بی‌اعتمادی بین کشورهای خلیج فارس در تبادل اطلاعات غلبه کنند.»

کد خبر 5533317

منبع: مهر

کلیدواژه: سرزمین های اشغالی دولت بایدن بغداد امارات خلیج فارس کویت خبرگزاری رویترز خلیج فارس بنی گانتز امارات متحده عربی عمان رژیم صهیونیستی عربستان سعودی تهران واشنگتن مصر ایران قطر جو بایدن بحرین ایالات متحده امریکا عراق اردن تل آویو روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین عراق سوریه انگلیس ترکیه مسکو جنگ اوکراین ایران ناتو لبنان عربستان سعودی کشورهای عربی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی

آکسیوس گزارش کرد قانونگذاران آمریکایی در حال تدوین پیش‌نویس لایحه‌ای هستند که برای تلافی از دیوان کیفری بین‌المللی در صورت صدور حکم بازداشت برای مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام جنایات جنگی در غزه طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، این لایحه که در حال تدوین است شامل تحریم‌هایی علیه مقام‌های دیوان کیفری بین‌المللی است.

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته تا در هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه مقام‌های این رژیم مداخله کرده و جلوی ‌آن را بگیرد.

اوایل روز دوشنبه کاخ سفید اعلام کرد دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و واشنگتن از تحقیقات این دیوان حمایت نمی‌کند.

پیشتر در روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را در اوایل این هفته صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد