Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه پنجشنبه شب در دیدار با رستم مینیخانوف رییس جمهور تاتارستان روسیه ضمن ابراز خشنودی از حضور در تاتارستان و تقدیر از مهمان نوازی صمیمانه مقامات این استان و ضمن دعوت از آنان‌ برای حضور در استان گلستان اظهارداشت: در گذشته اراده‌ای مناسب برای تعاملات بین جمهوری اسلامی و تاتارستان وجود داشته که امیدواریم در دولت سیزدهم مراودات گذشته احیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: توافقاتی با وزرای جمهوری تاتارستان صورت گرفته که امیدواریم در سند همکاری متقابل گنجانده شود.

وی خاطرنشان کرد: گلستان و تاتارستان در زمان حاضر به واسطه مسیرهای ریلی، زمینی و دریایی می‌توانند با یکدیگر مراودات تجاری داشته باشند و حتی پیش از امضای سند همکاری، این ارتباط تجاری می‌تواند با جابجایی نهاده‌های دامی و کشاورزی از طریق خط دوستی از تاتارستان به قزاقستان و ترکمنستان و سپس اینچه برون گلستان آغاز شود.

استاندار گلستان گفت: سرمایه‌گذاران تاتارستان می‌توانند به واسطه مشوق‌های تجاری سرمایه‌گذاری‌های مستقل و یا مشترکی را در منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون گلستان آغاز کنند.

زنگانه افزود: کشاورزی و دامپروری ۲ شاخصه برجسته تاتارستان و گلستان است و با توجه به پیشرفت‌های مکانیزاسیون کشاورزی در تاتارستان، استان ما نیز این آمادگی را دارد که همچون حضور شما در استان آذربایجان شرقی پذیرای سرمایه‌گذاران تاتارستان در منطقه آزاد تجاری اینچه برون باشد.

وی ادامه داد: گلستان بزرگترین تولیدکننده مرغ و تخم‌مرغ در کشور، استانی موفق در حوزه محصولات باغی و سیفی، کشاورزی دانش‌بنیان است که می‌تواند تبادل این ظرفیت‌ها در سند همکاری گنجانده شود.

در این دیدار مقرر شد سند همکاری تاتارستان و گلستان تنظیم و در سفر رییس جمهور تاتارستان به گلستان به امضا طرفین برسد.

پس از ششمین اجلاس پنج کشور حاشیه دریای خزر که اوایل ماه جاری در جمهوری ترکمنستان برگزار شد سفر استاندار گلستان و هیات همراه به تاتارستان اولین سفر یک هیات ایرانی به روسیه است و مقدمات امضای تفاهم‌نامه همکاری فی مابین ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، استاندار گلستان به همراه هیاتی از معاونان و مشاوران خود اواسط هفته جاری به جمهوری تاتارستان روسیه سفر کرده است.

استاندار گلستان همچنین در این سفر با روسای آژانس توسعه سرمایه‌گذاری، اتاق بازرگانی و صنایع و وزیران کار و امور اجتماعی و نیز کشاورزی جمهوری تاتارستان دیدار و گفت و گو کرد و از نمایشگاه اگری ولگا با حضور شرکت‌های تعاونی تولیدی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در گلستان بازدید نمود و اتاق تعاون این استان نیز در شهر کازان تاتارستان را افتتاح کرد.

برچسب‌ها روسیه گرگان علی محمد زنگانه روابط خارجی گلستان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه گرگان علی محمد زنگانه روسیه گرگان علی محمد زنگانه روابط خارجی گلستان ایران استاندار گلستان سند همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین با انتشار پیامی در ویراستی ضمن تقدیر از اهتمام وزیر محترم نیرو نوشت:

از دستور امروز جناب آقای محرابیان وزیر پر تلاش نیرو در اجابت مطالبه استان برای رهاسازی حقابه کشاورزی #دشت_قزوین از سد طالقان ممنونم.

در پی دیدار امروز استاندار قزوین با وزیر نیرو، با دستور وزیر نیرو به زودی بخشی از حق آبه کشاورزی استان از سد طالقان رها سازی خواهد شد. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • اسرائیل: در پاسخ به تصمیم ترکیه اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده‌ایم
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تعلیق تبادل تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان