Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه درجه بندی دهیاری‌های کشور در شش درجه انجام شده است از درجه بندی بیش از ۹۲ درصد دهیاری های کشور خبر داد.

علی قربانی در گفت وگو با ایران اکونومیست، در تشریح آخرین وضعیت دهیاری های کشور در صدور مجوزها گفت: به استناد قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور صدور مجوز تأسیس دهیاری برعهده وزارت کشور است و از ابتدای صدور مجوز تأسیس دهیاری، رویکردی مبتنی بر برخورداری جمعیت روستایی بیشتر مدنظر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس همواره روستاهای پرجمعیت‌ در صدور مجوز تأسیس در اولویت قرار داشته‌اند تا این فرآیند از نظام و سامان عادلانه‌ای تبعیت کند.

وی افزود: تا کنون برای ۳۷۸۳۰ دهیاری از سوی وزارت کشور مجوز تأسیس صادر شده است و حدود ۹۵ درصد جمعیت روستایی کشور را تحت پوشش خدمات خود قرار داده‌اند.

قربانی درباره درجه بندی دهیاری های کشور نیز گفت: با اصلاح آیین‌نامه اجرایی شوراها در سال ۱۳۹۸،‌ دستورالعمل درجه‌بندی دهیاری‌ها بر اساس شاخص‌های جمعیت، وسعت و درآمد، مرکزیت دهستان یا بخش و دارا بودن ظرفیت گردشگری روستا از درجه یک تا شش اصلاح و به استانداری‌ها ابلاغ شد. بر این اساس دهیاری‌ها به شش درجه درجه‌بندی می‌شوند. تا کنون نیز  ۳۴هزارو ۶۶۷  دهیاری در کشور درجه‌بندی شده است یعنی حدود ۹۲.۵ درصد دهیاری های کشور درجه بندی شده‌اند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بخش دیگری از صحبت های خود از راه اندازی کمیته انضباط کار در استانداری‌ها خبر داد و افزود: در راستای انتظام‌بخشی به امور دهیاری‌ها، کاهش تخلفات احتمالی و رسیدگی به تخلفات دهیاران و کارکنان دهیاری‌ها کمیته انضباط کار در استانداری‌ها راه‌اندازی شده است.

وی درباره حمایت از طرح های درآمدزای دهیاری ها نیز گفت: به منظور کمک به دهیاری‌ها برای ایجاد درآمد پایدار در قالب اجرای طرح‌های درآمدزا در روستاها، از ابتدای سال ۱۳۹۵ با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با پست بانک ایران و تمدید آن در سال ۱۴۰۰، تخصیص تسهیلات بانکی به طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی آغاز شده است.

قربانی افزود: بر این اساس تاکنون ۱۴۰۴ طرح درآمدزای دهیاری‌ها در کمیته ملی وام دهیاری‌ها تصویب و ۶۵۵ میلیارد تومان اعتبار به آن‌ها تخصیص داده شده است. طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، عمرانی، خدماتی ،گردشگری و ماشین‌آلات می‌باشد که فرصت اشتغال برای ۳۱۴۳ نفر در روستاهای کشور فراهم شده است.

وی ادامه داد: در راستای ‌هم‌افزایی توان دهیاری‌ها برای ارایه خدمات مؤثر به روستاییان و تحقق برنامه‌ریزی پهنه‌ای در این نواحی، تأسیس و توسعه تعاونی دهیاری‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت قوانین و مقررات بخش تعاون از طریق همکاری مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت پذیرفت. تعاونی‌های مذکور با عضویت بیش از ۲۱ هزار نهاد دهیاری در پهنه جغرافیایی کشور تشکیل شده است و زمینه اشتغال بیش از ۱۲ هزار نفر را در روستاهای کشور فراهم کرده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزارت کشور ، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ، دهیاری ، مدیریت منابع انسانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دهیاری مدیریت منابع انسانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور درآمدزای دهیاری ها دهیاری های کشور مجوز تأسیس درجه بندی صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر از مجهز شدن ماشین‌آلات دهیاری‌های استان به سیستم ردیابی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، سهراب امیری‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به توسعه فعالیت‌های عمران روستایی، اظهار داشت: در راستای استفاده بهینه و نظارت بر عملکرد ماشین‌آلات دهیاری‌ها سیستم ردیابی جی پی اس بر روی ماشین‌آلات دهیاری‌های استان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش 500 دستگاه از ماشین‌آلات مختلف در دهیاری‌های استان بوشهر مستقر هستند، اظهار امیدواری کرد به‌زودی با انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های استان بوشهر کار نصب این سیستم بر روی ماشین‌آلات آغاز شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر ابراز امیدواری کرد: با تجهیز ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها به دستگاه ردیابی و راه‌اندازی سامانه تعیین موقعیت (GPS) ، بازدهی بهره‌گیری از این ماشین‌آلات در کمک به انجام وظایف دهیاری‌ها، افزایش قابل توجهی داشته باشد.

امیری‌نژاد  اضافه کرد: از 619 روستای استان بوشهر 393 روستای آن دارای دهیاری هستند.

وی در ادامه از جذب سرباز جهادی در فرمانداری‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با هدف جذب نیروهای جوان، متخصص و جهادی در راستای کمک به توسعه فعالیت‌های عمرانی و جهادی در روستاها و ارتباط موثر نیروهای جهادی در سراسر استان با فرمانداری‌ها فراخوان چهارمین دوره جذب سرباز یا امریه جهادی منتشر شده است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر ادامه داد: این مهم در راستای شناسایی ظرفیت‌های روستایی در همه حوزه‌ها معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اجرایی می‌شود

امیری‌نژاد با بیان اینکه تاریخ اعزام مشمولین اول مرداد سال جاری است، افزود: عدم داشتن غیبت و کسر خدمت بومی بودن محل تقاضا، نداشتن بستگان نسبی و سببی در محل تقاضای خدمت و دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی، از شروط جذب امریه جهادی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان