Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اعزام مشمولان به خدمت سربازی پایه و اساس قانونی دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشور پهناوری است که هم همسایگان بسیار زیادی دارد و هم در حوزه دریا و خشکی مرز داریم، بنابراین برای تأمین امنیت کشور به سرباز و کادر نظامی نیاز داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ما در حوزه کادر نظامی مشکل نداریم، گفت: باید به این نکته توجه کرد که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از منابع انسانی نیروهای مسلح از طریق سربازان تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ما به کل خدمت سربازی را حذف کنیم یا اینکه معافیت‌های سربازی را بیش از اندازه افزایش دهیم، دست نیروهای نظامی برای تأمین نیروی انسانی خود و دفاع از کشور خالی می‌شود.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته عده‌ای هستند که به هر دلیلی نمی‌توانند به خدمت سربازی بروند. برای مثال، ممکن است فردی قبل از رسیدن به دوران سربازی یا در دوران دانشجویی ازدواج کرده و صاحب فرزند شده باشد که اگر در این شرایط به خدمت سربازی برود، قاعدتاً خانواده او دچار مشکل می‌شوند. از سوی دیگر اگر افرادی با این شرایط به خدمت سربازی نروند، باز هم با یکسری محدودیت‌های دولتی و خدمات عمومی مواجه می‌شوند.

وی تاکید کرد: بر این اساس، مشمولان غایب سربازی باید تعیین تکلیف شوند. ما از دولت و ستاد کل نیروهای مسلح درخواست کردیم تا اصلاح لایحه قانون خدمت وظیفه عمومی را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه دهند تا ما آن را بررسی کنیم و آنچه خیر و صلاح مشمولان غایب سربازی و مملکت است، در صحن مجلس به تصویب برسد.

حیدری اظهار داشت: معافیت‌های سربازی باید در اصلاح لایحه قانون خدمت وظیفه عمومی مشخص شود. همچنین باید تعیین شود که معافیت‌های سربازی به چه تعداد و به چه علتی داده می‌شود تا خللی در انجام وظایف نیروهای نظامی وارد نشود. با وجود این، حتماً باید مشمولان غایب سربازی تعیین تکلیف شوند.

کد خبر 5531094 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شهریار حیدری مجلس شورای اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت وزارت امور خارجه سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی امور خارجه علی بهادری جهرمی برجام مقام معظم رهبری ایالات متحده امریکا حسین امیر عبداللهیان خدمت سربازی مشمولان غایب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۶۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: پرونده‌های کالاهای قاچاق و متروکه اموال تملیکی استان، سال گذشته به ارزش سه هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی دهقانی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، این اقدام طی دو سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به حجمی که این کالاها از انبارهای بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند و هزینه بالای نگهداری از آن‌ها که موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود، دستور داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها از مراجع قانونی اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: این پرونده‌ها از طریق فروش و بازگشت به مالک، تعیین تکلیف شده و از مجموع آن، حدود چهار هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگشته است، در این مدت همچنین ۲۹۹ فقره پرونده از طریق برائت و ۱۹۲ فقره نیز به لحاظ غیرقابل مصرف بودن از طریق معدوم‌سازی تعیین تکلیف شده است.

دهقانی با قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان و دادستان‌های آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، اضافه کرد: از آذر سال گذشته با تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان جهت جهت مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی، ۹۱۰ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شد که روند تعیین تکلیف کالا در انبارهای استان را صعودی کرده است.

وی تصریح کرد: فروش ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش حدود هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، ۳۴۸ شاخه لوله آهنی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال، یک کانتینر لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال و پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال، یک فقره انهدام تخصصی دارو از پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده استان در سال گذشته است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ۹۶۰ تن برنج به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶۹۸ تن ذرت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال به عنوان مصرف ثانویه تعیین تکلیف و به فروش رسید.

کد خبر 749079

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • مهمترین اخبار هشتم اردیبهشت/تعیین تکلیف عرضه اینترنتی دارو
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • اعلام جزئیات مشوق های سربازی
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد | هر سرباز وظیفه از چند مشوق می‌تواند بهره‌مند شود؟
  • خبر خوش سردار کمالی برای مشمولان وظیفه/ ثبت نام مشوق‌های مهارت آموزی از ۱۵ اردیبهشت ماه