Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:05:16 GMT

۲۲ میلیون مترمکعب آب در سدهای بلوچستان ذخیره شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۶۵۰۰

۲۲ میلیون مترمکعب آب در سدهای بلوچستان ذخیره شد

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بارش‌های فصلی حاره‌ای در جنوب این استان حجم آب ذخیره شده در سدهای این منطقه را ۲۲ میلیون متر مکعب افزایش داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، محمدامین بارانی اظهار داشت: بارش‌های فصلی حاره‌ای در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان، حجم آب ذخیره شده در سدهای این منطقه را 22 میلیون متر مکعب افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بارش‌های صورت گرفته چند روز اخیر در مناطق جنوبی استان، گفت: حجم آب موجود در پشت سد «زیردان» قبل از وقوع سیلاب 145 میلیون مترمکعب بود که اکنون به 165 میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین حجم فعلی آب پشت سد «پیشین» 70 میلیون مترمکعب بوده که حدود دو میلیون مترمکعب آب به این سد وارد شده است.

360 نفر در پی وقوع ریزگردهای سیستان راهی بیمارستان شدندیک بام و دو هوا در سیستان و بلوچستان/ دومین شهر پربارش و وزش سریع‌ترین باد در یک استانطوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان تداوم دارد

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سد «شی کلک» در شهرستان چابهار سرریز شده، بیان کرد: سدهای زیردان با حجم مخزن 207 میلیون متر مکعب، سد پیشین با حجم مخزن 175 میلیون متر مکعب و سد شی کلک با حجم مخزن 10 میلیون مترمکعب با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی و تامین نیازهای مردم در جنوب استان احداث شده است.

انتهای پیام/392/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان میلیون متر مکعب میلیون مترمکعب آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، باقری در بازدید از بند خاکی فهرج گفت: این بند خاکی از اهمیت فراوانی برخوردار است و کنترل سیلاب و تغذیه آب زیرزمینی را در هر بارندگی به خوبی انجام می‌دهد.

وی افزود: این بند خاکی ۳۵ سال پیش ساخته شده است و هم اکنون به دیل رسوب بیش از اندازه به لایروبی نیاز دارد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان تأکید کرد که در صورت نبود این بند خاکی، در هر بارندگی شاهد خسارت سنگین به زیرساخت‌ها و مزارع کشاورزی یزد می‌بودیم.

باقری ادامه داد: ما ۱۳ سال در دوران خشکسالی قرار داشتیم و هم اکنون خداوند متعال برکت و نعمت خود را از آسمان برای ما نازل می‌کند که از این نعمت به خوبی محافظت کنیم.

دیگر خبرها

  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • سیل در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج