Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشین رحیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح مهارت آموزی از جمله روش های بسیار موثر مهارتی است که در استان اجرا می‌شود و خوشبختانه هر روز در حال افزایش شمار واحدهای علاقه مند به ورود به این طرح هستیم.

وی با بیان اینکه تفاوت این طرح با طرحهایی مانند استاد - شاگردی در این است که جذب افراد آموزش گیرنده بر اساس نیاز بازار کار انجام می‌شود و به این ترتیب همه کسانی که دوره مهارت آموزی را با موفقیت سپری کنند تضمین اشتغال در همان شغل و واحد را دارند زیرا واحد مجری طرح به دلیل نیاز به نیروی متخصص و توانمند، اقدام به قبول آموزش نیرو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: سال گذشته نیز ۲ هزار و ۲۷۳ نفر در استان، مهارتهای فنی را در واحدهای صنفی مجری طرح دریافت کرده بودند.

وی با بیان اینکه هر واحد بین یک تا سه نفر را آموزش می دهد، گفت: این مدل آموزش مهارت محاسن فراوانی دارد به طوری که فرد علاوه بر یادگیری مهارت شغلی و فنی، مهارتهای رفتار با ارباب رجوع، جذب مشتری، حساب مالی، بازاریابی و غیره را نیز همزمان فرا می گیرد.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی زیرمجموعه این طرح از شمول قانون کار و تامین اجتماعی خارج هستند و بعد از پایان دوره آموزش، فرد با شرکت در آزمونهای فنی و حرفه‌ای گواهینامه مرتبط را دریافت کرده و امکان ادامه فعالیت به عنوان نیروی مهارت دیده را در همان واحد صنفی پیدا می کند.

رحیمی اظهار کرد: هم اینک هزار و ۶۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت دارند که در کنار آنها، فعالیت واحدهای صنفی در قالب طرح مهارت در محیط واقعی کار، فرصت بسیار مغتنم و ارزشمندی است.

وی گفت: روال ارائه آموزش های مهارتی در قالب این طرح توام با ظرفیت سنجی بازار کار و تضمین جذب نیروی ماهر صورت می گیرد.

هم اکنون ۴۷ مرکز دولتی و هزار و ۸۶ آموزشگاه آزاد در زمینه آموزش فنی و حرفه ای در خراسان رضوی فعالیت دارند که سال گذشته ۱۳۲ هزار و ۲۳۲ نفر در این مراکز آموزش دیدند.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مشهد مهارت اموزی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مشهد مهارت اموزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مشهد مهارت اموزی سازمان بهزیستی کشور فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۶۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

محمد قورزایی  در جلسه تخصصی حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت در حاشیه شهر زاهدان، افزود: کارگاه‌های آموزشی کم سرمایه‌بر و زود بازده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مانند؛ تولیدات نان و شیرینی‌جات و دارو‌های گیاهی بستری مناسب برای اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان است.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه سلمان از آموزش‌های مهارتی در بحث تولید و اشتغال گفت: عرصه مهارت آموزی، پروسه اشتغال و درآمد را برای جوانان این استان هموار کرده است و کمک سازمان‌های مختلف مانند بسیج سازندگی این امر را تسریع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج