Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@08:51:21 GMT

طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۶۸۴۴

طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، کاروان پیاده مشهد – کربلا برای بیست و یکمین سال متوالی، صبح روز جمعه در آیینی که در مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) شهرک شهید رجایی مشهد برگزار شد، مورد بدرقه مردم و مسوولان قرار گرفت.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم شهرک شهید رجایی مشهد در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این کاروان ۱۸۰ نفره برای بیست و یکمین سال خود را مهیای حضور در مراسم پیاده روی اربعین کرده است تا ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر را برای شرکت در این مراسم تا کربلای معلی طی کند که ۲ هزار کیلومتر این مسیر در ایران و ۵۰۰ کیلومتر در عراق قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمد رجبی افزود: شرکت کنندگان در این کاروان از سنین مختلف و از جای جای کشور هستند که امسال کوچکترین فرد کاروان کودکی ۹ ساله و مسن ترین فرد کاروان فردی ۷۴ ساله است، که البته عمده اعضای این کاروان از اهالی خراسان رضوی هستند.

وی اظهار داشت: هر ساله مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم مشهد برای حضور افراد مختلف در این کاروان فراخوان می دهد و علاقه مندان برای حضور در این حرکت فرهنگی نامنویسی می کنند.

وی ادامه داد: کاروان مسیر ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری مشهد تا کربلا را طی ۷۰ روز طی می کند و در طول مسیر از استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان عبور کرده و از مرز شلمچه وارد خاک عراق می شود.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم مشهد گفت: مکاتبات لازم با استانداری ها و فرمانداریهای شهرهای مسیر حرکت کاروان انجام شده است تا پذیرایی لازم را از زائران حسینی به عمل آورند.

رجبی اظهار داشت: امروز بعد از آیین بدرقه، اعضای کاروان به زیارت بارگاه منور رضوی رفته و پس از شرکت در نماز جمعه و اذن حرکت از امام هشتم (ع)، پا در مسیر طولانی ترین پیاده روی اربعین می گذارند تا در روز مقرر به پابوس سرور و سالار آزادگان عالم حضرت امام حسین (ع) برسند.

وی اضافه کرد: همه اعضای کاروان پیاده مشهد- کربلا زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته و از سلامت کامل برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین بدرقه کاروان پیاده مشهد- کربلا با قرائت دعای ندبه و نوحه خوانی یکی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همراه بود و تولیت آستان قدس رضوی نیز برای آنان به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام احمد مروی با تاکید بر بعد معنوی حرکت کاروان پیاده مشهد – کربلا، گفت: این حرکت یک اقدام فرهنگی در راستای اشاعه دین و حفظ شعائر اسلامی است که به گسترش معارف حسینی کمک شایانی می کند.

وی بر ضرورت ترویج حرکت پیاده روی اربعین تاکید و بیان کرد: این حرکت، نمایشی از قدرت بزرگ شیعه است و بی تردید آیینی باشکوه و تأثیرگذار در تکریم اربعین و تعظیم شعائر الهی است.

برچسب‌ها کربلا مشهد پیاده روی اربعین زیارت عراق اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا مشهد پیاده روی اربعین کربلا مشهد پیاده روی اربعین زیارت عراق اربعین کاروان پیاده مشهد پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی تنها مدیر فرهنگی هنری منطقه22 از دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه 22 خبر داد و گفت : ویژه برنامه صادق آل عبا در روز شنبه 15  اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت امام صادق علیه السلام از میدان المپیک با تلاوت قران کریم  توسط قاری ممتاز دکترحسین جعفری شروع خواهد شد پس از آن  ذاکر اهل بیت(ع) حاج محمد نیک آریا در سوگ امام جعفر صادق روضه خوانی خواهد کرد. 

تنها در ادامه افزود:دسته های عزاداری منطقه بعد از مراسم میدان المپیک  به سمت دانشگاه علامه طباطبایی حرکت نموده و در دانشگاه با نوای مداح اهل بیت (ع) حاج حسن جعفری و اقامه نماز ظهر و عصر این مراسم ادامه خواهد داشت . همچنین موکب های پذیرایی در میدان المپیک و در دانشگاه  مستقر است. 

شایان ذکر است، این برنامه به همت فرهنگسرای تهران با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی، شهرداری منطقه22،پایگاه بسیج عمار یاسر، مجمع مساجد و هیات های مذهبی برگزار می‌شود. 

وی یاد آور شد؛ دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می توانند روز شنبه15 اردیبهشت ماه ساعت 9 صبح به میدان المپیک منطقه22 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها
  • ‌کوهپیمایی کارکنان و پایوران سپاه در خوی
  • افتتاح فرودگاه بین المللی کربلا در اوایل سال آینده میلادی
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • حرکت کاروان میقات
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود