Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزین خوروش گفت: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که ممکن است بیمار درپی ابتلا به آن، دچار خونریزی شود. منبع اصلی این بیماری حیواناتی نظیر گاو، گوسفند و شتر است و در واقع این بیماری از تماس حیوانات و انسان‌ها به وجود می‌آید.

او مهم‌ترین راه انتقال این بیماری گزش کنه است، می‌گوید: از دیگر راه‌های انتقال این بیماری، تماس فرد با خون یا لاشه حیوانات یا حیواناتی که به این ویروس مبتلا بوده‌اند، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خوروش گفت: فردی که به این ویروس مبتلا شده باشد می‌تواند با ترشحات خود فرد دیگری را نیز مبتلا کند همچنین فرد مبتلا به این بیماری باید کامل قرنطینه و در زمان بستری نیز کاملاً از سایر افراد جدا شود. اگر خون یا ترشحات این فرد به فرد دیگری پاشیده شود فرد دیگری را نیز می‌تواند مبتلا کند.
مراحل اول تا چهارم سیر بیماری تب کریمه کنگو
او مرحله اول این بیماری دوره کمون نام دارد، گفت: اگر فرد با گزش کنه مبتلا شده باشد، بین یک تا سه روز و اگر تماس فرد با حیوانات و ترشحات آن‌ها باشد، بین پنج تا شش روز به طول می‌انجامد.

در مرحله دوم، فرد مبتلا علائمی شبیه به آنفلوانزا دارد. فرد به صورت ناگهانی دچار سردرد، بدن درد شدید، درد چشم، تهوع و استفراغ، اسهال، درد شکمی و کاهش ضربان قلب می‌شود و با این علائم به پزشک مراجعه می‌کند.

او گفت: در مرحله سوم، فرد دچار خونریزی گوارشی، خونریزی لثه، خون در ادرار و خونریزی پوستی می‌شود و متأسفانه گاهی در همین مرحله، بیمار بر اثر خونریزی یا شدت عوارض فوت می‌کند. مرحله چهارم، دوره نقاهت است که علائم بیماری در این مرحله به سمت بهبودی می‌رود و ضعف و بی‌حالی در این مرحله پدیدار می‌شود.

این متخصص عفونی می‌گوید:حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد افرادی که دچار این بیماری می‌شوند فاقد علائم هستند، که برخی معیار‌ها برای تشخیص این بیماری در نظر گرفته و در صورت شک بالینی قوی، بلافاصله بیمار قرنطینه و درمان شروع می‌شود.

درمان در مرحله ابتدایی، حمایتی و شامل کنترل علائم حیاتی و اصلاح آب و الکترولیت‌ها است. اگر بیمار دچار کمبود پلاکت باشد به وی پلاکت و در صورتی که کمبود خون داشته باشد به وی خون تزریق می‌شود.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ویروس تب کریمه کنگو در فصل گرم به علت زاد و ولد کنه‌ها شیوع پیدا می‌کند، در عید قربان به هیچ‌وجه ذبح گوسفند داخل خانه انجام نشود، گوشت ذبح شده قبل از مصرف ۲۴ ساعت داخل یخچال نگهداری شود و اگر کنه‌ای به بدن فرد چسبید با احتیاط جدا شود چراکه به هیچ‌وجه کنه نباید روی بدن له شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تب کریمه کنگو راه انتقال تب کریمه کنگو خونریزی لثه تب کریمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟

به گزارش مدیسن نت، محققان تاکید کردند که خطر سرطان ثانویه برای هر بازمانده سرطان سینه بسیار کم است. با این حال، نسبت به افرادی که هرگز سرطان سینه نداشته اند، این خطر افزایش می‌یابد.

«آنتونیس آنتونیو»، نویسنده ارشد این مطالعه از بخش بهداشت عمومی و مراقبت‌های اولیه در دانشگاه کمبریج در بریتانیا، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین مطالعه تا به امروز برای بررسی خطر ابتلا به سرطان دوم در بازماندگان سرطان سینه است.»

تیم او داده‌های بیش از ۵۸۰ هزار زن و بیش از ۳۵۰۰ مرد بازمانده از سرطان سینه را که در مجموعه داده‌های ملی ثبت سرطان بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند. همه آن ها تشخیص اولیه سرطان سینه شان بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود.

این تیم گزارش داد که زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنانی که قبلاً هرگز سرطان سینه نداشته اند، دو برابر با احتمال ایجاد تومور در سینه دیگر روبرو بودند.

این مطالعه نشان داد که برای بازماندگان مرد (که سرطان سینه در آن ها یک بیماری بسیار نادر است)، احتمال ابتلا به سرطان در سینه دیگر ۵۵ برابر افزایش یافته بود.

در مورد دیگر انواع تومور، زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنان بدون سابقه سرطان سینه، ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان آندومتر، ۵۸ درصد خطر ابتلا به لوسمی میلوئیدی و ۲۵ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به سرطان تخمدان روبرو بودند.

سن بیمار در نخستین تشخیص سرطان سینه نیز مهم بود: زنانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند، ۸۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به سرطان دوم مواجه شدند، در حالی که زنانی که برای نخستین بار پس از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان سینه شده بودند، تنها ۱۷ درصد بیشتر مستعد ابتلا به تومورهای ثانویه سرطانی بودند.

چرا سن مهم بود؟ به گفته تیم آنتونیو، احتمال دارد زنانی که در جوانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند نسبت به زنانی که سرطان‌هایشان در مراحل بعدی زندگی ظاهر می‌شود، حامل ژن‌های مرتبط با سرطان باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!